Gå til innhold

F-Fly


Claµs

Anbefalte innlegg

Hehe, skikkelig moro Claus. Jeg trodde faktisk det var stemma di på starten av videoen som kommenterte fluebindinga  ;D

Så jeg tenkte at; Jojo, greit å gå international og kjøre høyt løp, men jøss for ei tv-stemme da  ;D

Så skjønte jeg etterhvert, treg som jeg er, at det var ei låt, så the joke is on me  ;D

F-Fly flua du viser ruler uansett, så godt valg av fjærmygg, Claus  :) Folk kan lage fjærmyggimitasjoner med øyne og alle mulige uvesentlige detaljer, men F-Fly har noe i seg som ikke mange andre fjærmyggimitasjoner har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Andrè :D

Tror jeg hadde tatt meg en øl eller åtte når jeg redigerte klippet :P;D

Dette er jo bare en variant av F-Fly, men den fanger fisk allikevel.. også er den jo så kjapp å binde :)

Fra det ene til det andre; kommer du til å legge ut fluer her? Hadde vært kult i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbra vidoy, Claus :D

Terje

Takk :) Mener å huske fra en annen tråd at det var lydsporet du likte best aaapplaus  ;)

Genialt. Alltid lurt på hvordan man binder denne f-fly.  8)

Rent teknisk bør du ha bundet noen Jock Scott før du starter med denne ;D

Det er jo gjerne ofte slik at det genialt enkle ganske enkelt er genialt! Bra Claus

Ørreten er jo ikke akkurat den smarteste i dyreriket :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Drar opp denne tråden igjen jeg fordi f-fly er en flue som fortjener oppmerksomhet!

Denne kan jo bindes i mange varianter med kropp av f.eks bindetråd, quill, vinyl-rib, div dubbing osv.

Hva er deres favorittmaterialvalg i kropp på f-fly? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei

Jeg kjenner F-Fly med bare dubbing og CDC i forskjellig farger og størelser og den funker fant jeg ut.

Kan jeg sjekke denne video på noe side? Jeg skal gjerne lære noe nytt :) Fluefiskesidene er "under maintenance"...

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hva er deres favorittmaterialvalg i kropp på f-fly?  :) 

 

Jeg kjører bare svart Fly-Rite meget tynnt dubbet i kroppen på denne. Dette må være favoritten. Har også noen med litt bling som er ribba over sort bindetråd. Bruker grå cdc i vingen, og dypper hele flua i drydip før bruk.

 

Ondrej: her er en tilsvarende video på youtube:

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...