Gå til innhold

Fiskeside.com / Harrkonger.


Tor Arne

Anbefalte innlegg

...hehe...Larfi - artig at du liker "dårlig" humor - neida, Lars er en stille og beskjeden fyr som ikke gjør stort ut av seg egentlig (så sant han ikke har cammen eller tastaturet i nærheten)..... ;)

...ser med gru på neste snutt, men er redd at det blir produsert en ørliten en i helga.......

Nåja.. Etter en liter med multelikør føler jeg alt kan skje. Da kan han gjerne finne på å lade stanga med 5 tsjekkere mens han står og rører om tørrfluefiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

...hehe...Larfi - artig at du liker "dårlig" humor - neida, Lars er en stille og beskjeden fyr som ikke gjør stort ut av seg egentlig (så sant han ikke har cammen eller tastaturet i nærheten)..... ;)

...ser med gru på neste snutt, men er redd at det blir produsert en ørliten en i helga.......

Nåja.. Etter en liter med multelikør føler jeg alt kan skje. Da kan han gjerne finne på å lade stanga med 5 tsjekkere mens han står og rører om tørrfluefiske....

....i know - har flerfoldigende albumer der lars og jeg sitter i bellyen og drar streamer-oteren.... - det var tider det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har filma noe idag, og skal filme noe i morra, så vi får håpe vi klarer å få til en vidoysnutt over helga!

For å si det mildt, har ikke Harr-Lars noe BAK et kamera å gjøre..... Han prøvde å filme, mens jeg fikk den fisken idag..... problemet er at han ikke vet hva FOKUS er ;D

Trodde først det var den Whiskey`en som var årsaken, men har nå bragt på det tørre at det er fotografen som er skyld i dette ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hehe...Larfi - artig at du liker "dårlig" humor - neida, Lars er en stille og beskjeden fyr som ikke gjør stort ut av seg egentlig (så sant han ikke har cammen eller tastaturet i nærheten)..... ;)

...ser med gru på neste snutt, men er redd at det blir produsert en ørliten en i helga.......

Nåja.. Etter en liter med multelikør føler jeg alt kan skje. Da kan han gjerne finne på å lade stanga med 5 tsjekkere mens han står og rører om tørrfluefiske....

5 tsjekkere og en høytflytende cdc-mygg på krok 22  ytterst er obligatorisk grunnutrustning der jeg kommer fra Ruffen, og det er tørrfluefiske så godt som noe.

Det krever en avansert teknikk for å fiske effektivt med dette, og da selvfølgelig midt i blinken for meg  :)

For å si det mildt, har ikke Harr-Lars noe BAK et kamera å gjøre..... Han prøvde å filme, mens jeg fikk den fisken idag..... problemet er at han ikke vet hva FOKUS er ;D

Syntes nok det var dårlig vær på den skjermen din også, men trodde det bare var du som hadde pusset linsa med tubeost.

Å forvente at det var autofokus på jalla-greiene var tydeligvis for mye . . .

Snakk om å kjøpe katta i sekken  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hehe...Larfi - artig at du liker "dårlig" humor - neida, Lars er en stille og beskjeden fyr som ikke gjør stort ut av seg egentlig (så sant han ikke har cammen eller tastaturet i nærheten)..... ;)

...ser med gru på neste snutt, men er redd at det blir produsert en ørliten en i helga.......

Nåja.. Etter en liter med multelikør føler jeg alt kan skje. Da kan han gjerne finne på å lade stanga med 5 tsjekkere mens han står og rører om tørrfluefiske....

5 tsjekkere og en høytflytende cdc-mygg på krok 22  ytterst er obligatorisk grunnutrustning der jeg kommer fra Ruffen, og det er tørrfluefiske så godt som noe.

Det krever en avansert teknikk for å fiske effektivt med dette, og da selvfølgelig midt i blinken for meg  :)

For å si det mildt, har ikke Harr-Lars noe BAK et kamera å gjøre..... Han prøvde å filme, mens jeg fikk den fisken idag..... problemet er at han ikke vet hva FOKUS er ;D

Syntes nok det var dårlig vær på den skjermen din også, men trodde det bare var du som hadde pusset linsa med tubeost.

Å forvente at det var autofokus på jalla-greiene var tydeligvis for mye . . .

Snakk om å kjøpe katta i sekken  ;D

...nei, man skal nok ikke forlange for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit.... jeg skal sette på manuell fokus til deg i morra :)

Noe av klippet er faktisk brukanes, så vi får da iallefall bevist at vi fikk en fisk på turen :D

Det eneste minuset med turen, var at vår gode venn Jan Erik ikke fikk føling med fisk idag! Hadde vært moro om han kunne fått sin første for året :D Men det kommer nok snert, Jan Erik ;D

Jeg gleder meg til ny tur i morra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålsett dere gutter! en gang i løpet av påska skal jeg ut å vifte med kjeppen igjen :D begynner å bli få nok av kjerring,unger,jobb og det som verre er,har lyst på en tur oppi stusseligelva igjen,har hatt en del psykiske traumer der med folk som har tuktet meg med opptil 12-timers spinner-økter! Det vil vi ikke ha noe av :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da noen få fisker på oss igår også, men det virker som fisken i møkkælva er i vintermodus enda. Selv i perioder med optimale forhold skjer det ikke stort... Men om man kikker på kalenderen, så må vi vel innrømme at vi vel er temmelig heldige som fisker tørt læll ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da noen få fisker på oss igår også, men det virker som fisken i møkkælva er i vintermodus enda. Selv i perioder med optimale forhold skjer det ikke stort... Men om man kikker på kalenderen, så må vi vel innrømme at vi vel er temmelig heldige som fisker tørt læll ;D

Disse tidlig vår-turene har sin egen sjarm . . . Bare det å se et småfisk-vak gir gåsehud, og det er fantastisk deilig å være ved åpent vann igjen.

Det er liksom helt ok om det ikke skjer så mye . . . Å sitte med en kaffekopp, evt en øl, ved elvekanten og prate tull er kjempestas, og man føler man har all verden av tid.

Om en måneds tid forventer vi at det skal skje noe når vi er ute, og legger lista langt høyere enn nå  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har storkost meg med disse utrolig artige snuttene gutta. Håper på mer morro utover sommern ;D 

Gisle

Det kommer nok mer her etterhvert, Gisle ;D

Jeg driver med en Gjedde-Snutt om dagen, med dæssa Totninga er enten livredd Gjedde, eller så finner dem på andre unnskyldninger for å slippe;D Alene blir det ikke lett å lage noe som helst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har storkost meg med disse utrolig artige snuttene gutta. Håper på mer morro utover sommern ;D 

Gisle

Det kommer nok mer her etterhvert, Gisle ;D

Jeg driver med en Gjedde-Snutt om dagen, med dæssa Totninga er enten livredd Gjedde, eller så finner dem på andre unnskyldninger for å slippe;D Alene blir det ikke lett å lage noe som helst....

Vel, etter en lørdagskveld på samfunshuset på Raufoss er vel ikke "Livredd" det første jeg tenker på som ilustrasjon på den jevne totning ;D

Du får gi Larsen et spark bak, syken opp med noe brutal Havy rock ,og jagen ut i gjørmevika for gjeddejakt. vi vil ha gjeddesnutt ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ny herlig snutt !

Og Erik har enda ikke skjønt hvilken retning det er lurt å dra i april.... ;D

Joda, Erik har skjønt at turen er viktigere enn fisket ;D

;D

Det er ikke antallet eller størrelsen som bestemmer om man har hatt en god dag. Jeg hadde det helt strålende sammen med et par fantastisk morsomme og hyggelige fluefiskere. Og de er nok akkurat de samme "gærningene" om det er i januar, april eller juni. Om det ble fisk? Tja, si det... Husker ikke.

Husker bare at når jeg og Tor Arne hadde kastet det vi maktet (i alle fall jeg) så plukket Lars det opp, dro av mer(?) backing og kastet videre. Med trippeltrekk. Begge veier! Jeg har forøvrig heller aldri sett noen som har skiftet retning like fort som Tor Arne. Jeg tør vedde på at han på det raskeste fikk flua til å ligge på to steder... samtidig! Jeg så i alle fall skyggen hans gi opp og sette seg til å vente på en stein til han var ferdig. Du vet, i en sånn stilling som den derre skulpturen av en mann som tenker. Eh, prøver (som kjerringa sier). Så hvis noen en gang i nær fremtid får to fisk samtidig på en og samme flue så er det tvillingene med samme hode og kropp; Tor og Arne.

Når jeg forsøkte noen slike Tor-og-Arne-kast etter at de dro så klarte jeg i alle fall noe samtidig: Jeg kroket meg selv i skuldra mens lineklumpen ga meg en klask på kinnet... på andre siden. Og når jeg forsøkte å kaste som Lars så ble jeg angrepet av ei kråke(!) fordi jeg hadde dratt ned reiret i bakslengen.

Men alt dette må dere ta med en klype pepper for jeg gled og slo meg såvidt det var på baken. Noe som sendte sjokkbølger opp til den ene hjernecellen som fortsatt er aktiv og gjorde meg noe forvirret. Hadde vi egentlig vært der? Var Tor og Arne to eller én? Hvem og hva er egentlig Lars? Fikk jeg fisk? Det eneste jeg er helt sikker på er at det var kortere vei for å møte disse enn å kjøre i retning de som snakker høyt og rart.

Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny herlig snutt !

Og Erik har enda ikke skjønt hvilken retning det er lurt å dra i april.... ;D

Joda, Erik har skjønt at turen er viktigere enn fisket ;D

;D

Det er ikke antallet eller størrelsen som bestemmer om man har hatt en god dag. Jeg hadde det helt strålende sammen med et par fantastisk morsomme og hyggelige fluefiskere. Og de er nok akkurat de samme "gærningene" om det er i januar, april eller juni. Om det ble fisk? Tja, si det... Husker ikke.

Husker bare at når jeg og Tor Arne hadde kastet det vi maktet (i alle fall jeg) så plukket Lars det opp, dro av mer(?) backing og kastet videre. Med trippeltrekk. Begge veier! Jeg har forøvrig heller aldri sett noen som har skiftet retning like fort som Tor Arne. Jeg tør vedde på at han på det raskeste fikk flua til å ligge på to steder... samtidig! Jeg så i alle fall skyggen hans gi opp og sette seg til å vente på en stein til han var ferdig. Du vet, i en sånn stilling som den derre skulpturen av en mann som tenker. Eh, prøver (som kjerringa sier). Så hvis noen en gang i nær fremtid får to fisk samtidig på en og samme flue så er det tvillingene med samme hode og kropp; Tor og Arne.

Når jeg forsøkte noen slike Tor-og-Arne-kast etter at de dro så klarte jeg i alle fall noe samtidig: Jeg kroket meg selv i skuldra mens lineklumpen ga meg en klask på kinnet... på andre siden. Og når jeg forsøkte å kaste som Lars så ble jeg angrepet av ei kråke(!) fordi jeg hadde dratt ned reiret i bakslengen.

Men alt dette må dere ta med en klype pepper for jeg gled og slo meg såvidt det var på baken. Noe som sendte sjokkbølger opp til den ene hjernecellen som fortsatt er aktiv og gjorde meg noe forvirret. Hadde vi egentlig vært der? Var Tor og Arne to eller én? Hvem og hva er egentlig Lars? Fikk jeg fisk? Det eneste jeg er helt sikker på er at det var kortere vei for å møte disse enn å kjøre i retning de som snakker høyt og rart.

Tror jeg...

;D ;D Takk for turen, Erik ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ppcrazyeyes

For det første så snakker ikke jeg mye rarere enn deg.Hvis vi tar Vika-dialekta(skrives med a,ja,på min dialekt) og slængen(må legge til den,hvis ikke vinner du  ;D ) og Hemsedalsdialekten din blir det sikkert like uforståelig for de fleste. ;D

Bortsett fra det,forteller du,og forklarer du like jævlig bra. ;D

Lars er en knakandes kjekk og (egentlig) lavmælt kar,men det vet du jo.

Og Tor og Arne,er både her og der,som du sier,sist sett i djerv kamp med gjeddene i Mjøsa. :D

Makan ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ppcrazyeyes

For det første så snakker ikke jeg mye rarere enn deg.Hvis vi tar Vika-dialekta(skrives med a,ja,på min dialekt) og slængen(må legge til den,hvis ikke vinner du  ;D ) og Hemsedalsdialekten din blir det sikkert like uforståelig for de fleste. ;D

Bortsett fra det,forteller du,og forklarer du like jævlig bra. ;D

Lars er en knakandes kjekk og (egentlig) lavmælt kar,men det vet du jo.

Og Tor og Arne,er både her og der,som du sier,sist sett i djerv kamp med gjeddene i Mjøsa. :D

Makan ! ;D

And i`m still standing ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D Takk for turen, Erik ;D

Takk i lige måde, begge to!  ;D

Takk for turen, ja . . . Fantastisk hyggelig selskap å fiske sammen med, som om det var noen overraskelse  :D

Nå nærmer det seg flom i elva, så den skal få være i fred for meg en dag eller to  :)

Det finnes andre elver med underholdningsverdi  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...