Gå til innhold

KILOSFISKEN 2011 BRUNØRRET


Anbefalte innlegg

  • Svar 279
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...

Blir nesten litt flaut å legge ut ting etter den purka til Alex ;D, for en fisk, grattis.

Fikk lurt et par tre stk som snusa på kilos merke før det ble en tur til den grønne øya.

Der blåste det godt kan man si ;D Nest siste dagen måtte jeg desverre ty til immitasjonsfiske på iglestadiet ;D, med craftfurigla mi, det funka, og det smakte godt.

[attachimg=1]

post-982-13949887723646_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagens, tatt på cdc myggen krok 17 og 3,er stanga og 0,12 = Moro  ;D

Hun vaket et par ganger før jeg kastet ut og taket var et nærmest usynlig sippvak. Flua ble bare borte og jeg holdt igjen til jeg så et ørlite drag i fortommen. Skjelden at skogsvannsfisker fighter hardt, denne var et unntak. Flere utras og spetakkel. Fisken var en hunnfisk synes at de ofte er sterke. Et bilde med selvutløser og et med fisk på blautmyra.

To dager siden forrige kilosfisk, da på libellenymfa mi, livet er bra nå  ;D

post-2-13949887731156_thumb.jpg

post-2-13949887731819_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder til for fiskekompis Alex som tok en på 3,1kg i dag! '

Leptonymfen er giftig om dagen! Litt kjedelig når man er alene og får sånne fisker, bildene blir sjelden bra og det hjelper heller ikke på med et rævva mobilkamera! Uansett nydelig fisk! :D[attach=1]

post-2625-13949887844767_thumb.jpg

post-2625-13949887845133_thumb.jpg

post-2625-13949887847654_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter evigheter med vind så la det seg endelig. Dama skulle hente sønn og jeg fikk gjøre som jeg ville etter jobben. Det var ikke noe å tenke på, hev meg i bilen rett fra jobb og kjørte te godvannet ;D Det var helt glatt vannflate og jeg stod og rigga stangen da jeg så en fisk som gikk helt tett på land å tok noe ille pent. Ettersom jeg veit det er en del maur rundt der satt jeg på det,eller prøvde da. Jeg skalv som ett aspeløv :) La ut ett par kast og ingenting skjedde, da ble jeg jo litt usikker å satt meg ned å titta litt nærmere. Men jeg fikk litt hjelp, jeg tittet ned på armen og der satt en vakker Lepto. Da var det jo bare og knyte på en slik å legge ut igjen. Og gjett hva som skjedde!?! Haha, den forsvant ned i ett vakkert vak og jeg strammet opp. Etter en flott kamp og noen fine utras så kunne jeg lande en flott ørret på nærmere 2kg enn 1,9kg på vekta. Ny pers og en fornøyd fluefisker pakket sammen og dro hjem.DIGG!!!

post-4114-1394988784927_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,7 - 3,5 - 1,8.. Djises, flotte fisker alle sammen!  :)

Under dagens vulgatarunde så endte jeg opp med 7 fisk, største på godt over kiloen og den nest største ørreten jeg har tatt hittil i sesongen. Kilo og gram betyr ikke alt, langt ifra, men det er jo litt ekstra moro når man overlister en feit kubbe.

[attachimg=1]

post-1295-13949887964698_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var elvefiske i gang og på vegne av Eirik, legger jeg ut et bildet av hans første kilosfisk tatt på Rhodani dun!!

En stolt og kry fisker var det å se etter at fisken ble knipset for deretter å settes pent tilbake i sitt rette element!

En herlig fiskeuke marius og eirik!! og flere fisker tett opp mot kiloen er aldri feil! :)

Ørret på 1,1

[attach=1]

Ørret på rett under 1 kilo.. (vet at den ikke er verdig her inne, men tatt på samme tur) :)

[attach=2]

Takk for en fantastisk tur gutta :)

post-4412-13949887968601_thumb.jpg

post-4412-13949887968836_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første over 1 kg fra Nordmarka i år for mitt vedkomende, C&R. Blir ikke så altfor mange av dem derfra i løpet av en sesong, støstedelen av fisken er rundt 0,5 til 0,8 kg. Fisken er tatt på mauer, gikk og beitet på bare 1 meter med vann.

2uq0thz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en kjempehelg med ny personlig norsk rekord. Min gamle på 1,9 fra 2005 eller 6 ble tangert med 200g. Ikke ofte jeg kommer over slike fisk. Bildet er dårlig og tatt med Iphonen min etter at den store fiskeskjelven har satt inn da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. 2,1 Kg tatt på et tynndressa dyret steinflue.

Fikk også en på 1,1 tatt på en rodani klekker.

post-969-13949888042499_thumb.jpg

post-969-13949888042853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...