Gå til innhold

KILOSFISKEN 2011 BRUNØRRET


Anbefalte innlegg

  • Svar 279
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Største jeg har landet i år. Mistet vesentlig større (ja sikkert..) Denne på 1,8 var den største av mange flotte fisker jeg tok denne natten under et vanvittig spinnerfall i en liten å øverst i en dal et sted nord for sinsenkrysset. :) Selvutløst bilde med innebygd blitz og f2.8 var ikke akkurat noen fulltreffer, men fisken er i det minste i fokus.

[attachimg=1]

post-526-13949888400257_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Herregud hvilke fantastiske fisker dere tar. Frithjof og Håvard, hatten av for nyyydelige eksemplarer!

Har selv lagt helgen til fiske i Tisleia og spaning / scouting i nesten alle elvestrøk nede i dalen rundt Gol. Kjedeligste spoten var vel omtrent Benken i Hemsila. 18 028 biler og 12 parkeringsvakter. Vi ble mota bort med automatgevær av ørten grunneiere. Landet ikke en over 500 gr i helgen - purketips noen? (send PM da vel)(frustrert, men sykt fornøyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største jeg har landet i år. Mistet vesentlig større (ja sikkert..) Denne på 1,8 var den største av mange flotte fisker jeg tok denne natten under et vanvittig spinnerfall i en liten å øverst i en dal et sted nord for sinsenkrysset. :)

... men jeg tok en som var større, he, he. Den veide 2 kg med flua di i kjeften ;D

[attachimg=1]

Frode

post-2340-13949888473401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største jeg har landet i år. Mistet vesentlig større (ja sikkert..) Denne på 1,8 var den største av mange flotte fisker jeg tok denne natten under et vanvittig spinnerfall i en liten å øverst i en dal et sted nord for sinsenkrysset. :) Selvutløst bilde med innebygd blitz og f2.8 var ikke akkurat noen fulltreffer, men fisken er i det minste i fokus.

Samme dal, samme å, samme kulp, men dagen før.   :D

1.9 kg, slo Torsen med 100g.... hihi

[attachimg=1]

Anders...

post-1141-13949888455499_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg også få fisk inn i denne tråden. Etter to års jakt på kilosfisken ble drømmen nådd med minste mulige margin. 1 kg blank. Tatt i ei sørlandselv på vårflue.

5908221566_f08cbac9a7.jpg

Grattis! De fleste her inne kjenner seg igjen i slike historier! Og alle nyter det når folk kommer over "kneika" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur til dalstrøka innafor ga flere fine fisker, deriblant denne gylne fjellauren på 45cm. Det er MYE grov ørret på denne plassen, så et moderat uttak av steikefisk er helt uproblematisk. Vi fikk ni andre fisker det døgnet vi var der (største på 52cm), men disse ble sluppet ut så raskt som mulig uten noen fotosession. [attach=1]

post-3967-13949888461539_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei lite fisking på vulgatan i år, men klarte å lure noen over kiloen. Det ble en haug med sånne som var på ca 8- 9hg, like morro, men de får vente til neste år.

Fikk ihvertfall denne som var ca 1,2.

Det som ikke var morro var at jeg mista en gigafisk som klarte å sette seg fast 2 ganger i bunn. Fikk den løs første gangen , men ,,,,,,,,,,,,, hadde vært solid ny pers >:(

[attachimg=1]

foto: Bo Åke

To dager senere var jeg på plass igjen. Lite vulgata og få vak, så få at du ikker gidder å padle frem og tilbake til "en gang i timen" vak.

Lurte derfor bellybåten bort til et sted hvor jeg har sett stor fisk før. Har lært av min mentor på stillevann at storgutta er like stedbundne i vann som i elv. Svupp, der var'n oppe, og den spiste ikke vulgata. Satt og så fisken beita blant blekkene og var veldig opportunistisk. Da er det bare en ting å gjøre og det er å sette på storfiskflua over alle storfiskfluer, Rune's libelle nymfe. Utrolig kuuult å se den var oppi i overflata og nesten spiste noe.

Kasta nymfa ca 1 meter fra fisken og plopp, den skifta retning og skar mot flua mi, resten kan ikke beskrives. Det var sightfishing på sitt beste og ny pers i stillevann. Den dro vekta til 2 kg blank, men selvutløser gir dessverre ikke fisken rettferdighet på bildet, uansett superfornøyd ;D

[attachimg=2]

post-982-13949888463419_thumb.jpg

post-982-13949888464133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er alt for mange "kjekke" velstelte menn med svær fisk i denna tråden, så jeg får nesten legge ved noen bilder av et realt skjeggetryne med snus-tenner, poserende med småfisk..  ;D

Denna fisken, og mange attåt, er tatt i den deiligste og blankeste elvestubben jeg veit om. Elva som rett og slett får meg gjennom vintern. Den blei forresten rundlurt av en biotdun 15# under en flott rhodaniklekking

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Grattis med stillevannspers, Robban! Nydelig  :)

post-1295-13949888464799_thumb.jpg

post-1295-13949888465215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...