Gå til innhold

KILOSFISKEN 2011 BRUNØRRET


Anbefalte innlegg

Lars er en fæling, det er vi enige om alle man, men nå synes jeg du har vært flink. Utrolig mange flotte prikker på den fisken. :) sweet :-*.

Nesten like fin som din Olav ;D

Vi stakk innom vulgata treffet til M. Minde og nok en gang var det dårlig vær og lite vaking. Synd, for det er et fint vann og det er mye fisk.

Craftfur igla funker godt i stillevann.

Denne var akkurat, men synes bilde var litt kuult, sorry Rune ;D

[attachimg=1]

post-982-13949888465796_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 279
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Unknown User

Robban, du må jobbe litt med den der "stangen bak nakken" poseringen din. Spør Brun om råd. Tror han er forumets vasseste i den grenen.

Blei lite fisking på vulgatan i år, men klarte å lure noen over kiloen. Det ble en haug med sånne som var på ca 8- 9hg, like morro, men de får vente til neste år.

Fikk ihvertfall denne som var ca 1,2.

Det som ikke var morro var at jeg mista en gigafisk som klarte å sette seg fast 2 ganger i bunn. Fikk den løs første gangen , men ,,,,,,,,,,,,, hadde vært solid ny pers >:(

[attachimg=1]

foto: Bo Åke

To dager senere var jeg på plass igjen. Lite vulgata og få vak, så få at du ikker gidder å padle frem og tilbake til "en gang i timen" vak.

Lurte derfor bellybåten bort til et sted hvor jeg har sett stor fisk før. Har lært av min mentor på stillevann at storgutta er like stedbundne i vann som i elv. Svupp, der var'n oppe, og den spiste ikke vulgata. Satt og så fisken beita blant blekkene og var veldig opportunistisk. Da er det bare en ting å gjøre og det er å sette på storfiskflua over alle storfiskfluer, Rune's libelle nymfe. Utrolig kuuult å se den var oppi i overflata og nesten spiste noe.

Kasta nymfa ca 1 meter fra fisken og plopp, den skifta retning og skar mot flua mi, resten kan ikke beskrives. Det var sightfishing på sitt beste og ny pers i stillevann. Den dro vekta til 2 kg blank, men selvutløser gir dessverre ikke fisken rettferdighet på bildet, uansett superfornøyd ;D

[attachimg=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Får legge inn et noget sensurert bilde her, da. Men her følger jeg i hvertfall opp de seneste oppfordringer angående skjeggvekst og slikt.

Greit at jeg er noe sjenert, men mye av grunnen til kuttinga her er ren egoisme og total paranoia på grunn av bakgrunn.

PS: Synd hverken kameraten som tok bildet, eller jeg har peil på å holde "riktig". Men jeg prøvde i vaffel på grepet om halen. Ikke bra.  ;D

Men aura var ganske bra. Og fet!(Selv om det muligens ikke kommer så godt fem her. (Str.12 i lanker.))

[attachimg=1]

Greit over kilon.

post-39-13949888467481_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hvor stor er egentlig en kilosfisk?

Kvalifiserer denne selv om den er slank (var litt tidlig på sesongen for den enda), eller er denne også 999 gram? I så fall gir jeg opp for større har jeg ikke håv til. Måtte faktisk låne en til denne også. Var ikke plass i den überschöne Brodinhåven min gitt. Hvor? Vet ikke. Vi hadde gått oss bort.

p1010410.jpg

Hendene på bildet passer i Hestra nr. 10/11, så de er ikke så veldig store...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vakker fisk Erik!

Må vel være fra 1 kg og oppover. Dere vil ikke si mitt tryne på tråden før jeg passert 1 kg. Men det er sikkert opp til hver og en. Samtidlig blir en "Kilostråd" litt tullete om det er under 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Myggavviser, ikke skjegg.

Vil det si at ikke denne heller var over kiloen swedeElvis? Neiånei, da blir det ikke lett for en stakkar.  :'( Men før jeg sletter den, hvor mange cm bør en fisk være før den mest sannsynlig er en kilos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggavviser, ikke skjegg.

Vil det si at ikke denne heller var over kiloen swedeElvis? Neiånei, da blir det ikke lett for en stakkar.  :'( Men før jeg sletter den, hvor mange cm bør en fisk være før den mest sannsynlig er en kilos?

Ikke lett det der. ;)

Er det mulig med en aldri så liten rydding i PM- innboksen din,eller er du lei av maset vårt ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en meget flott og lang fisk Erik.

Syns fotografen absolutt hadde fått med seg det viktigste nemlig fisken.  ;D ;D

Får vel legge ut ett par bilder fra noen fisketurer i det siste jeg også.

Fisker mye alene og da blir det desverre mest superraskebilder ifra hoven i sivkanter og lignende.

Men begge fiskene er ca 1001 gram  fffish fffish fffish

fisktbk.jpg

fisk2web2011.jpg

post-2677-13949888580282_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...