Gå til innhold

Hurdalsåsene og Hurdalselva 2011


knutis

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Elva er lett humusfarga, men ikke grumsete. Er meldt en del regn i morra kveld og blir det mye kan den bli litt farga. Er en del løv som driver nå.

Av fluer skal jeg ikke driste meg til å komme med konkrete anbefalinger ettersom min suksess på disse vandrerne er meget begrenset. I Randselva brukes det vel fluer som til laksefiske så det er kansje ikke så dumt å tenke i den retningen.

Fikk spørsmål om fiskekort. Dette kan kjøpes på yx, og via inatur http://www.inatur.no/infopages/00/24/55/79/Fiske-i-Hurdal.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gjennomførte prøvefiske i Fjellsjøen tidligere i uka. Ble et skuffende resultat. Lite, små og mager ørret. Mye abbor. Håper det ikke er helt representativt for situasjonen. Fikk ikke gytemoden fisk, så det er sannsynlig at gytefisken allerede sto rundt osa eller til og med på bekken. Må foreta noen oppfølgende undersøkelser. Men skulle forundre meg om vi ikke må iverksette utfisking av abboren oppi der. Før har det vært bra med abbor av litt størrelse. Nå var det aller meste under 20cm og størrelsen rundt 25-30cm mangler nesten helt. Virker som om svært få klarer å bryte 1000-bror mønsteret nå i motsetning til før da abbor av pen steikefisk størrelse var vanlig. Masse abbor = stor konkurranse om næring for ørreten og også stor predasjon av yngel.

Fjellsjøen ble prøvefisket i 2004 og da ble konklusjonen god vekst og bra størrelse på fisken. Og det er et vann som har levert kilosfisk relativt jevnlig tidligere. Største jeg har fått høre om var 4 kg, men det er nok mest et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Det er vel fortsatt lov med nye innlegg selv om årstallet er utgått............ :o

Hvordan ser det ut med isfrie vann ??? , har sommersesongen 2012 startet?

Noen som kan bidra med israpporter eller bilder fra de dype Hurdalsskogene (kanskje årets første ørret/abbor) .

Uansett, alltid gøy med bilder  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei Knutis :)

Ser at det er en stund siden det har vært aktivitet her, men gjør et forsøk likevel.

Jeg leste at du hadde vært i Nordtjern ved Rustad og prøvd deg, og at du ville prøve igjen.

Hvordan har det gått? Vet du om det er noe fisk i det vannet?

Har hørt så mye forskjellig om det vannet, men det er jo et fint fluefiskevann hvis det er fisk det :)

Mvh

Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...