Gå til innhold

Micro Dun (B. rhodani)


Anbefalte innlegg

Hei!

Sjekk ut fluen jeg har lagt i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Dette er favorittdøgnflua mi til litt tidlig fiske i elv. Rhodanien har en så utrolig magnetisk kraft på ørreten om de klekker i bra mengder. Drar opp storfisk til vaking omtrent som aurivilliien litt senere i måneden.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=151

Hilsen

∆ndré_Brun

micro_dun_rhodani_d3s_5211.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får si som Eikre: Her går det i alt fra country til wester'n  ;)

Neida, flotte fluer på samme basismønster.  8)

PS! Fargene på chenillen din er fin, og i tillegg kan jo den hvite brukes til så mangt med tusj for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Andre!

Jeg liker micro dun fluene dine veldig godt, og har tenkt å lage de sånn noenlunde som dine! Kan jeg bruker andre kroker? Har ikke den sorten. Har en del andre tmc kroker.

Jeg og en kompis handler en del sammen på nettet, vi tenkte å kjøpe Micro Polychenille som du selger på sida di, hvor mye får du ut av hver pakker? ca antall fluer?

Mvh Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruker andre kroker? Har ikke den sorten.

Nei, det er teknisk umulig. :P Neida. André skal få svare selv, men kan skyte inn vedrørende krokvalg at jeg bruker TMC 921, noe som funker meget bra. Disse er noe lengre enn 111, men er nok enklere å få tak i da de har vært på markedet vesentlig lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andre!

Jeg liker micro dun fluene dine veldig godt, og har tenkt å lage de sånn noenlunde som dine! Kan jeg bruker andre kroker? Har ikke den sorten. Har en del andre tmc kroker.

Jeg og en kompis handler en del sammen på nettet, vi tenkte å kjøpe Micro Polychenille som du selger på sida di, hvor mye får du ut av hver pakker? ca antall fluer?

Mvh Joachim

Hei og takk for det, Joachim.

Joa, du kan bruke andre kroker også, så lenge de er litt kortere enn normalt (Jeg synes det blir finest på forlengede fluer, og så får man litt større krokbøy i forhold til krokstørrelsen på den måten). Eksakt hvor mange fluer man får av hver pakke er jeg ikke sikker på, men du får mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andre!

Jeg liker micro dun fluene dine veldig godt, og har tenkt å lage de sånn noenlunde som dine! Kan jeg bruker andre kroker? Har ikke den sorten. Har en del andre tmc kroker.

Jeg og en kompis handler en del sammen på nettet, vi tenkte å kjøpe Micro Polychenille som du selger på sida di, hvor mye får du ut av hver pakker? ca antall fluer?

Mvh Joachim

Det kommer jo an på hvor lang Chenille-bit du bruker da. Og hvor mye du klipper/søler/roter bort ;D

Rhodanien kan du binde på alt fra #14-18.. kanskje helt ned til #20.

Du får iallefall nok Rhodani`er for noen sesonger... det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sjekk ut fluen jeg har lagt i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Dette er favorittdøgnflua mi til litt tidlig fiske i elv. Rhodanien har en så utrolig magnetisk kraft på ørreten om de klekker i bra mengder. Drar opp storfisk til vaking omtrent som aurivilliien litt senere i måneden.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=151

Hilsen

∆ndré_Brun

micro_dun_rhodani_d3s_5211.jpg

Finfin flue dette her... har laget noen som er neeesten 100% lik... Du bruker ferdig bakkropp eller tar du deg bryet med å lage den selv også? :D Er dødelig i hemsila i allefall...  :D      2,2Kg på den der i midten/slutten av august i str. 22 :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...