Gå til innhold

Nybegynner etter gjedde ønsker tips!


Anbefalte innlegg

Hei! Har fisket med flue i noen år nå. Men så langt bare etter ørret. Jeg fikk i dag et fluesett jeg ønsket meg :-) i bursdagsgave, i håp om å kunne prøve meg på gjedda i år. Det er en 9`3", 7# og jeg ønsker noen tips til fluer, og ikke minst hvor man kan få kjøpt gjeddefluer. Jeg binder ørretfluer selv, men gidder ikke å handle inn til å binde gjeddefluer da dette ikke kommer til å bli prioritert. :D

Øystein J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muppets er utrolig effektive, men ett H og kaste med. Fra det delikate ørretfiske tar det litt tid å justere inn teknikken til disse store tunge fluene, men artig er det. Gjeddefiske med flue gjør jeg på samme måte som jeg gjorde med haspel før i tia, lure ut flua der jeg tror dem står, og rolig trekk inn.  :)

Gjeddetrådene i ferskvannsfiskedelen er sinnsykt utfyllende, så der finner du det som er verdt å vite om gjeddefiske med flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset:-) Har allerede bestilt et tilfeldig utvalg fra fiskefluer.com, og så får vi se hvordan det går. Klarte å gjøre en brøler da. Oppdaget ikke at de hadde poppere under egen fane, så jeg bestilte ikke det:-( Hadde allerede avsluttet handelen da jeg oppdaget det, but but:-) Skal bli moro å veive rundt med noe som ser ut som krysninger mellom juletrær og Gay Parade ;D Gjedda spiser visst nesten hva som helst har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en gjeddepakke derfra sjøl for ett par mnd siden. Skikkelige juletrefluer! ;D

Disse fluene blinker godt i klart vann, og er heller ikke så gæli å kaste med. Pakka ligger på 170-180kr, så du slipper unna tollen. :)

Ett par-tre av dem funker nok godt i saltvann også etter lyr, torsk ol.

Disse beveger seg fint i vannet, men kan ikke sammenlignes med den lette fjærbevegelsen en muppet har. Det blir to forskjellige fluer, med forskjellige egenskaper. Muppeten ser mere lett og livlig ut og kan fiskes saktere inn.

Fiskefluepakka :

big_1482.jpg

Muppets

pike+muppets+selection.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! takker igjen for mer info:-) Har ikke vært innom på noen dager, så derfor responderer jeg så sent. Har bestilt diverse gjeddefluer jeg. Noe glitter og noe muppets. Tenkte jeg skulle teste ut litt forskjellig. Eneste jeg mangler er poppere, så det må jeg nok skaffe etter hvert. Gleder meg stort til å prøve dette:-)

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...