Gå til innhold

Drammensmarka :)


Waksvik

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

VULGATATID!!

(beklager dårlig bildekvalitet. Nytt kamera kommer snart)

Siden noen hederlige mennesker her inne har fortalt om observasjoner av vulgata i Drammensmarka, klarte ikke marius og Waksvik la være  En liten tur etter jobben i dag måtte til for å få se vulgataen med egne øyne:)

Den mye omtalte vulgataen er drømmen.. Døgnflua over alle døgnfluer. DETTE har vi ventet på i heeele vinter og dette måtte oppleves.

En liten tur inn til et lett tilgjengelig vann ikke mange høydemeterne over havet var det som måtte til

Og det som møtte oss på vannet, var helt herlig

Der svermet de og kastet omtrent skygge ned mot overflaten. Trykkbølgene av døgnflua idet de fløy forbi oss og inn mot buskene:) De laget plaskelyder idet de toucha overflaten og plaskene kunne høres!!

Nye fluer av monsterdøgnflua var i boks. og anskaffet fra flue.no

Vi fant oss en holme blant noen andre fiskere. Det var stille hos de fleste og de kunne konstatere at det ikke hadde skjedd det helt store, men likevel var vi griseheldige med plassen vi fant ledig og kun få minutter senere brøyt en av gromgutta overflaten med dødsforakt!!

og når det hele var på kastehold var det bare å krype i posisjon.

Litt nervøse og overanspente til de grader la vi ut noen kast og håpet om at en diger ørretmunn skulle slurpe i seg den digre dotten, har aldri vært mer tilstedeværende!!

Nok et plaskevak av dimensjoner og spenningen økte i takt med pulsen!!

Der forsvant seilet og tilslaget satt på fisk nr 2!! DEEEEEILIIIG  Endelig kjøring av den første offisielle vulgataørreten og følelsen var helt rå

           

Turen var i bunn og grunn kun en kjøretur for å se. Bare ta en bitteliten titt, men når vulgataen var på G. måtte vi bare ta noen kast

Og resultatet var bestått

Undertegnede var den heldige i dag, men neste gang (kanskje i morgen) er det igjen marius sin tur til å lure naturen:)

Marius som sitter å bestiller vulgatadøgniser på nett i ekspressfart akkurat nå!!

[attach=1]

post-4412-13949888289921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen fine minner fra marka tatt fra midten av mai til nå:)

Tatt på tørt fra første vespertina-klekkingene, maursverming til vulgatakjør :)

[attach=1]    [attach=2]

[attach=3]    [attach=4]

Om dere ønsker å lese litt mer utfyllende om disse turene/fiskene, så følg med på tråden vår :)

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=20423.0

Jeg og marius, Født og oppvokst i drammen/solberg, bruker mye av tiden vår på å lure ørreten trill rundt i drammensmarka:) Og flere turer vil det bli :)

post-4412-13949888290292_thumb.jpg

post-4412-13949888290731_thumb.jpg

post-4412-13949888290982_thumb.jpg

post-4412-13949888291231_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Heisann til alle som gleder seg over Drammensmarka om sommeren.

Siste raport!! Isløsning er i ferd med å skje på de lavereliggende vannene og til og med fått stor åpning.

JEg anslår at isen vil være borte i løpet av en liten uke og for første gang kan man forhåpentligvis glede seg over en påske med fluestang i hånden!!!! for de som ønsker, er det bare å følge med på www.etterørret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var en del klekking av fjærmygg i går kveld og en del vaking. Bare så synd at de vakene jeg så var så alt for langt fra land. Moro å se at det er liv uansett. Blir ikke mindre utålmodig av dette. Holder på å skrive ut kart over områder som skal besøkes i løpet av sommeren.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar men mye som har gått av is innover fra tverken nå!! :P Litt skjørt fiske har det vært men vært i kontakt med et par stk. Myrdammen bl.a. goliaten blir neste!!

Noen som er keene på å følge med litt på ørretfronten i marka kan ta en titt inn på

www.etterorret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg har tenkt meg innover i finnemarka fra torsdag til fredag denne uken. Vurderer området ved de pene tjerna. Noen som har noen tips hvor jeg bør dra? Er det klekkinger på gang i marka? Om det ikke er ønskelig å legge tips ut her tar jeg gjærne PM :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...