Gå til innhold

Tydal-Stugudal


Jedda

Anbefalte innlegg

Hallo

Skal på fisketur første helga i Juni og har sett litt på Tydal-Stugudalen. Hadde egentlig tenkt å prøve noe annet enn Tya. Tror dere det er for tidlig der oppe første helga i Juni? Noen som vil dele tips til hvilke områder vi bør dra til? Eller om noen har andre områder hvor det kan være fint å dra med utgangspunkt fra Trondheim?

Har dessverre ikke blitt kjent med fiskemulighetene her oppe enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning var jeg i området i går, og da var det fortsatt godt med isrester på stugudalssjøen. Hvordan det er på sjøen i forhold til vanna veit jeg ikke. Elva var passelig stor, men ikke på flomnivå. Det tar seg antakelig opp når det blir varmere og snøen virkelig smelter unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd det blir bomtur hvis du drar opp så tidlig... Er fortsatt endel is på vannene, og elva holder ikke mye over 4 grader... Prøv heller lengre ned i vassdraget hvis du vil fiske i elv. Nea kan være fin, med myggklekkinger i vindstille vær, men ikke forvent kjempefiske så tidlig... Bymarka ved Trondheim kan være et bedre valg, men der er ikke jeg veldig kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å prøve noe annet enn bymarka i Trondheim ;) Har tenkt litt på å reise nedover Østerdalen for å finne noen fine skogsvann. Noen som veit om det er mest gjedde og abbor i skogsvannene nedover Østerdalen eller om man mest sannsynlig kan regne med rene ørretvann? Æsj, er vanskelig når man ikke er kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der oppe nå i helga, tya var kald og dø med tanke på insektsliv. Hadde med ett par kompiser som fisket med alt annet en flue og de fikk en på 600gr. Fisket fra 09.00 til 19.00 og kjente intet annet enn den ene fisken. Så heller ikke noe annet. Derimot leverte nærområde rundt <trondheim på fredag mens vi venta på folk som jobbet. Fasiten ble 12 på land og to mistet på tre timer. Bomma også på en del tilslag. Det var en vak bonanza jeg ikke har opplevd makan te. Minste 500 og største 1,5kg. Litt OT dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der oppe nå i helga, tya var kald og dø med tanke på insektsliv. Hadde med ett par kompiser som fisket med alt annet en flue og de fikk en på 600gr. Fisket fra 09.00 til 19.00 og kjente intet annet enn den ene fisken. Så heller ikke noe annet. Derimot leverte nærområde rundt <trondheim på fredag mens vi venta på folk som jobbet. Fasiten ble 12 på land og to mistet på tre timer. Bomma også på en del tilslag. Det var en vak bonanza jeg ikke har opplevd makan te. Minste 500 og største 1,5kg. Litt OT dessverre :)

regner med dere fiska utenfor fluesona da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...