Gå til innhold

Hemsila


Eirik Nielsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 649
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Temp har alt å si for Baetisen?? Hmmm...

Sikkert fler her som kan svare på hvor kald Renaelva var da det klekket MEGET bra med Baetis tiiiidlig i år ;D

GENERELT for døgnfluene,andre insekter og fisk så er de jo temp som styrer dem ;)

tok du tempen i vannet ?

Rena har den fordelen att den får bunnvann fra demningen og att den dermed får en rimelig stabil vanntemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

En ting som forundrer meg er antallet slukfiskere i fluesoner. Traff to på Hjelmen og fire i Mytelåthen. Ikke bra i det hele tatt, ikke hører de på snakk heller. Godt voksne svensker og nordmenn.  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som forundrer meg er antallet slukfiskere i fluesoner. Traff to på Hjelmen og fire i Mytelåthen. Ikke bra i det hele tatt, ikke hører de på snakk heller. Godt voksne svensker og nordmenn.  :(

Det trengs mere informasjon .......  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

En ting som forundrer meg er antallet slukfiskere i fluesoner. Traff to på Hjelmen og fire i Mytelåthen. Ikke bra i det hele tatt, ikke hører de på snakk heller. Godt voksne svensker og nordmenn.  :(

Det trengs mere informasjon .......  :rolleyes:

Nei, for de pakket og reiste så fort vi kom gående. Så de vet godt hva de driver med. Litt sånn som det er i Rena, hvor stor fisk kakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jada JB, jeg vet at det er høst Rhodanis..... men jeg kan ikke si bestemt hvilket syklus de kommer fra.

JEg har faktisk fisket litt jeg også fordi om jeg ikke har holdt på i 30 år, og har sett en døgnis og to :)

Så, så, pust ut.  ;D Misforstod bare utsagnet:

Jeg for min del trodde ikke Baetis Rhodani hadde 2. genrasjons, men lærte no nytt jeg også da :)

Hvem som er fedre/mødre til hvem har jeg alltid tatt for gitt, og dersom høstgenerasjonen er resultat av forrige høstklekking, så er det rart at to fullårssykluser resulterer i så ulike størrelser. Men dette er så nerdete at jeg ikke gidder tenke mer på det. Bare det klekker er jeg fornøyd  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ehhhh.......Googlet dette,og gjett hva som dukket opp ?

Billig Baetis Rhodani Sjekk pris og spar penger på Kelkoo

Den butikken skulle jeg gjerne sett. ;)

;D ;D

He he, mange morsomme påstander som dukker opp når man googler.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Forundrer meg også en smule over folk som henger opp plakater med reklame for bloggen sin, og opplysninger om at "dette er en god fiskeplass", på gjerder til grunneiere langs elva.

Ser ikke veldig smart ut . . .

Riv ner skiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Forundrer meg også en smule over folk som henger opp plakater med reklame for bloggen sin, og opplysninger om at "dette er en god fiskeplass", på gjerder til grunneiere langs elva.

Ser ikke veldig smart ut . . .

Noen herfra?

Så vidt meg bekjent, ja.

Vil ikke gå ut med navn, men de det gjelder kan jo tenke gjennom hvor komplett dustete det er....

Reagerte faktisk med vantro da jeg så dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pop det der altså  ???:-[ Fader altså.. , og så Fluefiskefabler.com-redaksjonen som har bestilt boards før premieren på episode 3, som snart er klar (Sliter bare  litt med klippansvarlig. Han brukte visstnok alle boardingkorta til barn, nieser og nevøer på danskebåten, og har en mengde sprit å jobbe seg gjennom, og i dag er det på toppen av det hele fint drinkevær...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pop det der altså  ???:-[ Fader altså.. , og så Fluefiskefabler.com-redaksjonen som har bestilt boards før premieren på episode 3, som snart er klar (Sliter bare  litt med klippansvarlig. Han brukte visstnok alle boardingkorta til barn, nieser og nevøer på danskebåten, og har en mengde sprit å jobbe seg gjennom, og i dag er det på toppen av det hele fint drinkevær...)

Ja, jeg tenkte først og fremst på deg din PR-kåte rakker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Forundrer meg også en smule over folk som henger opp plakater med reklame for bloggen sin, og opplysninger om at "dette er en god fiskeplass", på gjerder til grunneiere langs elva.

Ser ikke veldig smart ut . . .

Noen herfra?

Så vidt meg bekjent, ja.

Vil ikke gå ut med navn, men de det gjelder kan jo tenke gjennom hvor komplett dustete det er....

Reagerte faktisk med vantro da jeg så dette...

OJ da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg også en smule over folk som henger opp plakater med reklame for bloggen sin, og opplysninger om at "dette er en god fiskeplass", på gjerder til grunneiere langs elva.

Ser ikke veldig smart ut . . .

Tilbakestående opplegg, riv det ned !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg også en smule over folk som henger opp plakater med reklame for bloggen sin, og opplysninger om at "dette er en god fiskeplass", på gjerder til grunneiere langs elva.

Ser ikke veldig smart ut . . .

Riv ner skiten!

Tror alle er fjernet nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende at de som mener at alle andre(enn dem selv) overbefolker elva i de gyldne periodene også mener at denne tråden er overflødig og at man ikke bør dele fiskerapporter og erfaringer. Noen av oss trodde dette forumet var til for å diskutere og dele blant annet slike ting.

Det er noe hysterisk over en del av innleggene her. Om det skyldes ekte interesse og omsorg for Hemsil eller mer selviske motiver vites ikke.  Dersom elva tar reell skade av overbefolkningen det snakkes om her så får eierne øke fiskekortprisen ytterligere eller sette maks antall fiskekort pr døgn. De har ihvertfall vist evne til å ivareta egne interesser tidligere, så de følger vel fortsatt med på utviklingen.

Til dere som er der, men som tydeligvis mener at dere ikke er en del av de som overbefolker Hemsil, -la folk spørre og fortelle om det de ønsker!

Dersom jeg fisker Hemsil i sommer kommer jeg garantert til å legge ut alle detaljer, så kan dere som ikke har lyst til å lese slikt la være. Alle andre får gjøre hva de vil.

Dere gamle ringrever har ikke godt av å bli strøket for mye medhårs.

Litt seint, men jeg er så faens enig med deg....

Å bli sur fordi andre fisker i elva "si" er jo for faen helt på trynet.

Burde skamme seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Nå er vel ikke Hemsil den mest lukkede elva landet...

Ser ikke noen grunn til å kritisere de for hemmelighold i alle fall..

Men at en hvilken som helst "hjemmeside"  skal reklamere for sine aktiviteter i andre sitt "grűnder-prosjekt" er høyst diskutabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli sur fordi andre fisker i elva "si" er nå en ting, men hvem i all verden har interesse av å lokke enda mer folk til elva, enten det er hemsil eller hvilken som helst annen elv ? Er det plutselig krav om at man skal oppgi hvor man fisker ? Alle vet at hemsil er ei god ørretelv, og det bør vel være info god nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli sur fordi andre fisker i elva "si" er nå en ting, men hvem i all verden har interesse av å lokke enda mer folk til elva, enten det er hemsil eller hvilken som helst annen elv ? Er det plutselig krav om at man skal oppgi hvor man fisker ? Alle vet at hemsil er ei god ørretelv, og det bør vel være info god nok...

Japp, helt enig. Det jeg reagerte på var det laaange innlegget fra en meget sur mann, på elva "si".

Men når det er sagt er hemsila ei ælv jeg aldri kommer til å besøke. For mye hype-elv.

Rena-elva er heldigvis ikke blitt så ille enda. Er der forresten nå disse dagene... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Å bli sur fordi andre fisker i elva "si" er nå en ting, men hvem i all verden har interesse av å lokke enda mer folk til elva, enten det er hemsil eller hvilken som helst annen elv ? Er det plutselig krav om at man skal oppgi hvor man fisker ? Alle vet at hemsil er ei god ørretelv, og det bør vel være info god nok...

Japp, helt enig. Det jeg reagerte på var det laaange innlegget fra en meget sur mann, på elva "si".

Men når det er sagt er hemsila ei ælv jeg aldri kommer til å besøke. For mye hype-elv.

Rena-elva er heldigvis ikke blitt så ille enda. Er der forresten nå disse dagene... ;D ;D

Sikkert meg du sikter til da det som oftest er jeg som skriver de lengste innleggene. Men at jeg er en meget sur mann stemmer nok ikke helt. Jeg blir dog noe irritert når folk påberoper seg retten til å gi blaffen i hvordan det er/blir for andre bare de får litt blest selv. Og jeg er svært glad i elva og liker dermed ikke så veldig godt at den blir revet i fillebiter av ubetenksomhet, hverken fra den ene eller andre. Verre er det ikke. Ellers er jeg nok ikke stort surere enn deg serru.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Her har Eikre og Hemsil min fulle støtte. Det de har fått til der oppe er intet mindre enn fantastisk. Selv er jeg en av de som reiser langt for å fiske der, men det er det jammen værdt også. Nydeligere elv skal man lete lenge etter. (og tid til å lete har jeg desverre ikke). Personlig syntes jeg ikke  det er mye folk der, men så har jeg aldri vært der i høysesong heller.

For å si det som sant er, jeg føler også at denne tråden er "unødvendig", jeg liker ikke at alle andre skal vite om "mine" gode elver, og i dette tilfellet, hvor det er bra fiskeplasser i nevnte elv. Litt av det vi driver med er vel å lære oss å forstå elven, lese hvor fisken står og ikke minst hva den tar?

Jeg forstår trangen til godt fiske for de av oss som ikke har tid til å lete opp selv. Men er det ikke derfor vi har guider da? De lokale skal leve av dette her også.

Og før dere disser kortprisene, nei, det er ikke dyrt. Se på en uke i høysesong, 1800kr, 1800kr for 7 dager, det blir 257kr dagen. En uke etter høysesong 900kr, 128kr dagen. Dyrt?  :rolleyes:

Hvorfor skal ikke godt fiske koste? Det koster skjorta med en dag i skibakken, eller en kveld på byen? For ikke å snakke om å se en fotballkamp på høyere nivå!

Nei, bruk hodet til annet enn fyllplass mellom øra og hjelp heller til med å bevare slike perler. Kast forøvrig disse slukfiskerene i spjellet! De så jeg mange av i år, i fluesoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...