Gå til innhold

Hemsila


Eirik Nielsen

Anbefalte innlegg

og tanken med og fordele fisketrykket i andre elver , gi faen, det fikser dere ikke alikevel.

dere er rett og slett noen prkåte guttunger som ikke aner hva dere driver med.

det dere prøver på nå er og ro dere pent inn igjen angående plakatene med og skylde på att dere vil hjelpe nybegynnere og lette fisketrykket.

BULLSHiT !!!

om du ikka har sett noe svar her har du heller ikke letet godt nok. Du kommer heller ikke inn på pmen, men der har folk som har sett vår nettside også funnet oss her inne å tatt kontakt for å få personlig tips og råd for fiske i vårt nærmiljø. DETTE VET JO SÅ KLART IKKE DU.

Tørr å tro vi bidrar og at folk som har tatt kontakt har vært særdeles glad for den infoen de har fått av oss. Sikkert bedre hjelp enn det du klarer å gi men den holdningen din.

At du skriker og meler din tanke og holdning om oss her gir selvfølgelig det intrykket om at vi er så prkåte som du mener men igjen var det resulatet av at noen la inn info før oss desverre...

Kos deg med harrfisket ditt så skal vi fortsette å være til hjelp i de områder vi kjenner og i vårt nærmiljø. SÅ om du har spørsmål knyttet til fiske i Drammensdistriktet må du bare fyre løs.

Ja jeg tror dere skal holde dere til nærmiljøet deres, der dere vet hva dere driver med og hvor sånt hører hjemme ,der kan dere henge opp plakater og styre som dere vil;)

Resten er bare tull og fjas, ja jeg merker jeg får en fryktelig dårlig holdning til slikt. lurer på hvorfor ;)

Nei er ikke så dårlig med meg heldigvis eller dårlig for meg att jeg må be dere gutta om hjelp til og finne fiskeplasser, dere hoper jo dere sammen med alle de andre uansett ser det ut til ;)

jeg vet jo hvor hemsil er hen og drammenselva. 

kunne gjerne fortalt dere ett eventyr angående dette med fisketrykk og elver en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 649
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg skal ikke kommentere så mye mer her, men det er et par spørsmål jeg har da jeg ikke skjønner.

1.  Hvordan hjelper det å lette fisketrykket i Hemsila og fordele det på andre steder når det er i Hemsila plakatene står?

Hemsila er ikke alene om dette. Tilbakemeldinger fra andre vassdrag er det stikk motsatte av det som har skjedd i hemsila. Konsekvensen i hemsila er beklagelig at det har blitt mottatt på denne måten. Tilbakemeldinger fra fluefiskere i nordtrønderlag og østlandsområdet har vært meget positive. Der vi også har fått gitt fra oss råd om fiske i de gitte elvene. Vi hadde desverre ikke forutsett en slik tilbakemelding i hemsila, noe som sagt er meget beklagelig.

2.  Hvem avgjør hvor dere mener det bør økt fisketrykk til ? Dere som er tilreisende på fisketur, eller lokale interesser som forvalter fiske.

Vi mener at om fokus på andre elver enn hemsedal og andre gode elver kommer frem, vil dette kunne bidra til at kanskje noen reiser til f.eks. snarumselva enn hemsedal. Det er liten tvil om at de lokale som forvalter fiske er i en posisjon som kan regulere fiske slik de ønsker det kan være. Men når disse instansene ikke er nok?! hva gjør vi da? om f.eks. det er så stort fiskepress i hemsila som kommer frem her? Hvorfor gjør ikke de som forvalter elva noe for å unngå dette?!

Jeg bare spør, om det er dumme spørsmål så beklager jeg. Jeg skal ikke kommentere eventuelle svar, jeg er bare nyskjerrig.

Kjell

Besvarte kort på dine spørsmål. Og synes ikke det var dumme spørsmål i det hele tatt. Harrfiskern står for de!

så har jeg heller ikke stilt noen spørsmål,eller har jeg det ? ;)

jeg bare konkluderer det dere driver med, alle skjønner jo hva dette dreier seg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sjølvaste: Det du sier at de ikke har noe peiling osv er greit nok, men om du leser dette forumet MYE som jeg antar du gjør er det ALT for mye internett fiskere her inne som babler i vei om ting dem ikke har snøring på heller. Folk bør lære av egne erfaringer etc, ikke høre på hva folk sier på internett, ( PS: sier ikke at dette gjelder alle her, mange her inne er utrolig flinke fiskere og, men MANGE aner ikke hva dem snakker om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Jeg ser det som temmelig selvmotsigende at deres uttalte mål er å redusere fiskepresset i Hemsila, og halve bloggen deres omhandler fiske i Hemsila med tilhørende skrytebilder.

Og du sier dere har fått gode tilbakemeldinger fra fluefiskere i Nord-Trøndelag etter å ha gitt råd om fiske i elvene der. Undertegnede er fra dette fylket og lurer i den forbindelse på hvilken kunnskap dere har om elvene området og hva som gjør dere kompetente til akkurat dette?

Bare lurer.

Alle her som stiller spørsmål "bare lurer" det er lov p mene hva en selv vil. Vi har også frontet flere elver i vårt nærområdet.. Men om det skal stilles spørsmål som går på vår kunnskap som er erfart gjennom vår oppveskt og bosted (her har Erlend en kjempekunnskap om elver og vassdrag i trønderlag da han omtrent er fra dette området.) mer trenger vi ikke si.

igjen hadde vi klart å sett resultater på det vi tror på i de 4 månedene vi har holdt på med dette, ja da hadde jeg trolig ikke sittet her å prøvd å forklare meg til deg. Dette er det vi håper og ønsker kan skje i fremtiden.

Alle har vel en visjon. Vi har en visjon og den tror vi på dog all motstand vi har fått.

med åpenhet rundt hvor vi fisker.. om noen setter pris på det vi SKRIVER (ikke bare skrytebildene du har sett) og tydeligvis er det en god del som verdsetter det vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kommentere så mye mer her, men det er et par spørsmål jeg har da jeg ikke skjønner.

1.  Hvordan hjelper det å lette fisketrykket i Hemsila og fordele det på andre steder når det er i Hemsila plakatene står?

Hemsila er ikke alene om dette. Tilbakemeldinger fra andre vassdrag er det stikk motsatte av det som har skjedd i hemsila. Konsekvensen i hemsila er beklagelig at det har blitt mottatt på denne måten. Tilbakemeldinger fra fluefiskere i nordtrønderlag og østlandsområdet har vært meget positive. Der vi også har fått gitt fra oss råd om fiske i de gitte elvene. Vi hadde desverre ikke forutsett en slik tilbakemelding i hemsila, noe som sagt er meget beklagelig.

2.  Hvem avgjør hvor dere mener det bør økt fisketrykk til ? Dere som er tilreisende på fisketur, eller lokale interesser som forvalter fiske.

Vi mener at om fokus på andre elver enn hemsedal og andre gode elver kommer frem, vil dette kunne bidra til at kanskje noen reiser til f.eks. snarumselva enn hemsedal. Det er liten tvil om at de lokale som forvalter fiske er i en posisjon som kan regulere fiske slik de ønsker det kan være. Men når disse instansene ikke er nok?! hva gjør vi da? om f.eks. det er så stort fiskepress i hemsila som kommer frem her? Hvorfor gjør ikke de som forvalter elva noe for å unngå dette?!

Jeg bare spør, om det er dumme spørsmål så beklager jeg. Jeg skal ikke kommentere eventuelle svar, jeg er bare nyskjerrig.

Kjell

Besvarte kort på dine spørsmål. Og synes ikke det var dumme spørsmål i det hele tatt. Harrfiskern står for de!

så har jeg heller ikke stilt noen spørsmål,eller har jeg det ? ;)

jeg bare konkluderer det dere driver med, alle skjønner jo hva dette dreier seg om :)

Nei tydeligvis ikke du  ttongue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror dere skal holde dere til nærmiljøet deres, der dere vet hva dere driver med og hvor sånt hører hjemme ,der kan dere henge opp plakater og styre som dere vil;)

Resten er bare tull og fjas, ja jeg merker jeg får en fryktelig dårlig holdning til slikt. lurer på hvorfor ;)

Nei er ikke så dårlig med meg heldigvis eller dårlig for meg att jeg må be dere gutta om hjelp til og finne fiskeplasser, dere hoper jo dere sammen med alle de andre uansett ser det ut til ;)

jeg vet jo hvor hemsil er hen og drammenselva.  

kunne gjerne fortalt dere ett eventyr angående dette med fisketrykk og elver en gang. :)

Det var jo bare tull da Harrmannen:) Men hemsila og Drammenselva er jo ikke noen plass for deg kanskje. Harr har vi liten kjennskap til..men så vidt oss bekjent er det ikke å finne i disse elvene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Men i all verden? Tror du det er slik, Waksvik, at en som kaller seg Sjølvaste Harrkongen bare fisker harr og har® null peiling på f.eks. ørret pga. nicket? Hva med The Troutbum (André Brun)? Har han ikke greie på harr han eller? Betyr det også at f.eks. jeg, som ofte har frontet nymfefiske, ikke har greie på tørt i det hele tatt? Skjerpings er kanskje litt på sin plass...

Og en plakat i skogkanten ved elva er nå tross alt en plakat, uansett hva intensjonen er.

VIL DERE IKKE FORSTÅ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden? Tror du det er slik, Waksvik, at en som kaller seg Sjølvaste Harrkongen bare fisker harr og har® null peiling på f.eks. ørret pga. nicket? Hva med The Troutbum (André Brun)? Har han ikke greie på harr han eller? Betyr det også at f.eks. jeg, som ofte har frontet nymfefiske, ikke har greie på tørt i det hele tatt? Skjerpings er kanskje litt på sin plass...

Og en plakat i skogkanten ved elva er nå tross alt en plakat, uansett hva intensjonen er.

VIL DERE IKKE FORSTÅ?!?

jo eikre, men når han svarte som han gjorde må jeg reagere. det var ment som en tull på hans tullete nedlatende kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kommentere så mye mer her, men det er et par spørsmål jeg har da jeg ikke skjønner.

1.  Hvordan hjelper det å lette fisketrykket i Hemsila og fordele det på andre steder når det er i Hemsila plakatene står?

Hemsila er ikke alene om dette. Tilbakemeldinger fra andre vassdrag er det stikk motsatte av det som har skjedd i hemsila. Konsekvensen i hemsila er beklagelig at det har blitt mottatt på denne måten. Tilbakemeldinger fra fluefiskere i nordtrønderlag og østlandsområdet har vært meget positive. Der vi også har fått gitt fra oss råd om fiske i de gitte elvene. Vi hadde desverre ikke forutsett en slik tilbakemelding i hemsila, noe som sagt er meget beklagelig.

2.  Hvem avgjør hvor dere mener det bør økt fisketrykk til ? Dere som er tilreisende på fisketur, eller lokale interesser som forvalter fiske.

Vi mener at om fokus på andre elver enn hemsedal og andre gode elver kommer frem, vil dette kunne bidra til at kanskje noen reiser til f.eks. snarumselva enn hemsedal. Det er liten tvil om at de lokale som forvalter fiske er i en posisjon som kan regulere fiske slik de ønsker det kan være. Men når disse instansene ikke er nok?! hva gjør vi da? om f.eks. det er så stort fiskepress i hemsila som kommer frem her? Hvorfor gjør ikke de som forvalter elva noe for å unngå dette?!

Jeg bare spør, om det er dumme spørsmål så beklager jeg. Jeg skal ikke kommentere eventuelle svar, jeg er bare nyskjerrig.

Kjell

Besvarte kort på dine spørsmål. Og synes ikke det var dumme spørsmål i det hele tatt. Harrfiskern står for de!

så har jeg heller ikke stilt noen spørsmål,eller har jeg det ? ;)

jeg bare konkluderer det dere driver med, alle skjønner jo hva dette dreier seg om :)

Nei tydeligvis ikke du  ttongue

Jeg kaller bare en spade for en spade, noe bloggen deres og facebook siden bekrefter.

Den samsvarer iallfall ikke med deres intensjon, feks hva fisketrykk angår og plakater langs elva.

Ja jeg tviler ikke ett sekund på att dere har stor pågang på email og pmer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sjølvaste: Det du sier at de ikke har noe peiling osv er greit nok, men om du leser dette forumet MYE som jeg antar du gjør er det ALT for mye internett fiskere her inne som babler i vei om ting dem ikke har snøring på heller. Folk bør lære av egne erfaringer etc, ikke høre på hva folk sier på internett, ( PS: sier ikke at dette gjelder alle her, mange her inne er utrolig flinke fiskere og, men MANGE aner ikke hva dem snakker om.)

Jada enig i det eirik, forstår hva du mener :)

men det er sjelden jeg ser noen drive dobbelmoral i så stor grad som disse gutta her gjør, jeg har bare bloggen deres og det de skriver i denne tråden og gå ut ifra, du kjenner jo disse gutta, jeg tviler ikke ikke på att de ikke er noen gode fiskere eller  har peiling på hva de driver med når de fisker,og de er sikkert noen hyggelig gutter og møte langs elva (håper jeg)

Men jeg reagerer bare på deres intensjon når jeg ser bloggen og facebook siden. 

Men nok fra meg i denne tråden nå, jeg er jo bare en harrfisker som ikke har greie på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en Fluefisker på jobben og han sammenlignet og henge opp sånne plakater på fine fiske plasser. Med og og drite Frogner parken og heng drite papiret på en statue.

Det er det noen kunstnere som blir sure for vøtt!  :) måtte le!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt lyst til å føre denne tråden tilbake til det den skulle handle om, jeg . . . Hemsil  ;)

Har ikke kunnet unngå å legge merke til at det har vært en voldsom økning i bestanden av fiskeand i elva . . . Disse fuglene tar for seg så det holder av fisk . . . overraskende stor fisk, også.

Det er nok bare sunt med predatorer der, siden ingen av de som fisker der virker å ta ut noe fisk (ihvertfall ikke i fluesona), men jeg tror det er lurt å holde bestanden av disse fuglene på et nogenlunde kontrollerbart nivå.

Har sett hvordan de tar for seg av fisk i hunnselva, og de er utrolig dyktige jegere.

Det er også sjelden jeg er i hemsil uten å se mink, selv om belønningen for drept mink der er såpass høy (5-600kr, et meget bra tiltak) at man skulle tro den var utryddet  :)

Jeg er ikke så kjent med bestanden av ørret i de forskjellige årsklasser i hemsil til at jeg skal uttale meg om hvor stor trussel disse predatorene utgjør, men et tankekors er det ihvertfall.

Tror jaggu jeg skal begynne med guidet andejakt i elva  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Haha, kjenner til det Lars!  ;D

Endelig, etter den regnskyllen og tåke over elva, så begynte ørreten jeg hadde sett meg ut å vake igjen. Denne var av det store slaget så gleden var stor når jeg etter nesten 3 timer så den supe i seg en Aurivili Dun. Vadet ut i posisjon for så å legge ett kast noen meter oppstrøms. Ikke før flua er i ferd med å komme inn i sonen til ørreten så kommer det 4 lakse-ender i planfart rett ut av buskene og over ørreten min. Bare flaks gjorde at de ikke dro rett inn i snøret mitt! Tror dere ørreten begynte å vake igjen etterpå da? Nope, ikke de neste to timene og da gav jeg opp!  >:(

Så dra på jakt Lars, du har min fulle støtte!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkprisen er 700,-

Tatt ifra han som ikke bare har stenger baki bilen, og som ferdes der ofte..

;D Han angrep en mink med kjepp nylig, så han skal ha for innsatsen  ;D

Tror det stemmer, at de økte "skuddpremien" i år . . . Veldig bra tiltak er det, ihvertfall  <<l

Bør kanskje ha med salongrifla når man fisker der, så kan man fort finansiere et sesongkort  ;)

Nærtagne fluefiskere vil vel bære seg ille om det skulle fyke noen rikosjetter rundt Simms-goretex'en, men det ligger jo en god tanke bak hvert skudd  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En genial måte og fordrive tiden på da, man sitter jo en del timer på "post" i løpet av fisketuren i påvente av klekking og vak alikevel :) hæhæ

I hemsil venter man bare på at vinden skal løye, Tore . . . Gjør den det så er fisken dressert slik at den vaker, enten det er noe å vake på eller ei  8)

PS ! Du har ikke tilfeldigvis en flammekaster å selge ? Gjerne 4-delt, og av merket Sage eller Orvis . . . Tenkte det kunne være greit å slippe evt klager på rikosjetter fra riflekuler, og minkpelsen skal jeg uansett ikke ha  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En genial måte og fordrive tiden på da, man sitter jo en del timer på "post" i løpet av fisketuren i påvente av klekking og vak alikevel :) hæhæ

I hemsil venter man bare på at vinden skal løye, Tore . . . Gjør den det så er fisken dressert slik at den vaker, enten det er noe å vake på eller ei  8)

PS ! Du har ikke tilfeldigvis en flammekaster å selge ? Gjerne 4-delt, og av merket Sage eller Orvis . . . Tenkte det kunne være greit å slippe evt klager på rikosjetter fra riflekuler, og minkpelsen skal jeg uansett ikke ha  <<l

Åhh, du hadde da tatt deg ut med en frekk liten krage av mink på fiskevesten!

Forøvrig er det vel mange andre aktiviteter man kunne fordrevet tiden med i Hemsil;

Dykking, f.eks.

Jeg har lenge fantasert om å trappe opp kritikken av hele elva her inne, helt til det når et crescendo av trusler og idiotforklaringer.

Deretter iføre meg full dykkerdrakt, med flasker på ryggen, og det hele.

Så skal jeg komme glidende langs bunnen på de feteste strekkene, med kun fluestanga hevet over flata, og kaste på aurene. Gjerne rundt St.Hans.

Om folk da, av en eller merkelig grunn, skulle komme med mugne kommentarer, skal jeg bryte overflata som den reneste rekordfisk, og rope:

"Det er jeg som kaller meg Dryflyfool! Å skarru gjørra med det a?"

Dette skrinlegger jeg nå, da jeg observerer at det tydeligvis kommer til å florere av skytevåpen der oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom tråden.

Lurer på et par ting om disse etterørret gutta.

Hvorfor er det så fryktelig viktig for dere å rekruttere masse nye fluefiskere?

Dere snakker om en visjon dere har om mer åpenhet fordi Dere mener det er det beste ift forvaltning etc? Hvordan kan dere vite at det er det beste? Det er verken jeg eller andre her enige i. Fiskere som har vært mye lenger i gamet enn dere.

Høres ut som dere driver norges jeger og fiskeforbund og har blitt tildelt ansvar for forvaltning alt av fiske i hele Norge. EngleGutta som skal redde alle elvene i Norge?

Hele opplegget virker veldig lite troverdig

Det er kanskje godt ment, ikke vet jeg, men shit dere har tatt vann langt over hodet gutter!  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, vet egentlig ikke hvor jeg skal starte...

kan starte med meg selv kanskje.

igor soldo er navnet og jeg har blogget i vel 3 år nå, kanskje mer. filming av steg for steg og litt fisking i 6 år, tror jeg.

ja jeg har lyst på maaaaaaaaaaaaaaange besøkende på min blogg og min vimeo side, noe jeg synes jeghar. bloggen har godt over 1000 besøkende måneden fra så å si hele verden og det er mellom 100 og 300 plays (av og til mer) hver dag på vimeo. driver også en facebook side der jeg legger ut alt det som kommer på bloggen og vimeo, og dette deles på flere face grupper. ikke faen om jeg skal spre info som dere gjøre for å få flere

men det jeg gjør, og dette har ikke dere skjønt i det hele tatt, er at når jeg skar skrive "rapport" så prøver jeg så godt jeg kan å få frem om hele turen og ikke bare om hvor stor fisken er. noen av de mest leste bloggene er faktisk de som her minst fisk i. så det er ikke alle som vil kun se svær ørret, noen bryr seg også om følesen av selve turen...

heldivis er jeg ikke så naiv at jeg tror at det er kunn fluefiskere og folk med måtehold og sunnfornuft som ser det jeg legger ut. nettet er fullt av late mataukere, tror det eller ei, så kan de lese og bruke pc de og...

nå til dere.

1. hvorfor vil dere ha flere fluefiskere? det er mange av oss allerede og kombinert med sluk/mark/rene hobby fiskere/mataukere, så er vi en god del allerede.

2. dere har lyst på flere besøkere til deres side, det skjønner jeg. MEN å tiltrekke folk med "avsløring av gode plasser" stiker så av desperasjon at det gjør meg kvalm! det andre måter å få folk til å se komme til siden deres enn å avsløre plasser til alt og alle....

3. henge opp plakater der dere reklamerer for siden deres og inviterer folk med at dere avslører gode plasser/nå står du ved et bra plass er så idiotisk at jeg har egentlig ikke ord....

4. hva i svarte he......er galt med at folk skal bruke tiden sin på å finne plasser? ingen dør av å lete litt frem og tilbake... en av dere har komentert om at det er ingen vits i å kjøre 3 timer for å fiske 50 grammere, men hele poenget med fiske er at man skal streve for å bli belønnet.

folk som vil ha alt servert på et gullfat og som ikke finner glede i fisk under kiloen vil jeg faen meg ikke ha i nærheten av der jeg fisker, for de er ikke noe annet enn "posers" og skammeliggjør oss som faktisk ikke har noe imot å kjøre langt, så gp langt for å utforske og oppleve norge på sitt beste eller dårligste. det er tross alt TUREN som teller. for oss ekte naturnytere i allefall

5. om dere har lyst til å rekrutere folk til fluefiske, så kan dere heller prøve med å gjøre noe nyttig på siden deres enn å bare legge ut fiskeporr, litt fluebinding, tips & tricks kan få opp tallet på besøkende. og har snakker jeg fra erfaring gutter.

6. etter å ha lest alle innleggene, så kan ikke jeg se at dere i det hele tatt skjønner hva slags skade denne "rekalmeringen" dere driver med og hva deres pr-kåthet (det er absolutt det det dere driver med er) faktisk kan gjøre! har ikke dere sett tfl3 og hørt om hva som har skjedd med tya?

om jeg skal tilegne denne uvitenheten og mangelen på å motta informasjon til deres lave alder og uerfarnehet, vet ikke jeg...

7. når jeg ser på face siden deres så blir jeg litt valm, er jo bare fiskeporr og DETALJERT info.... er ikke dere litt redde for at en gjeng med idioter leser det og etter hvert ødelegger plassene "deres". igjen tenk på tya....

så vl jeg komme med noen velmenende tips til dere om hvordan der kan få flere besøkende til deres side uten å måtte ødelegge elver/vann og dele ting som ikke bør deles med alt og alle.

lag bindevideo, det er mange som binder fluer og ser på dette.

del generelle tips som kan anvendes over alt med visse modifikasjoner

fokuser på TUREN ikke FISKEN, så kommer folk som faktisk kan mer enn bare se på bilder innom også.

utforskningen er havle morroa, gi leserne deres en mulighet til å gjøre noe selv, latsekker vil man ikke ha på fiskeplassene sinde uansett...

og tenk GODT over hva dere allerede har gjort og hvordan det kan påvirke elver/vann fremover.

og hele etter ørret gjengen burde se denne her

her har dere mye å lære av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, du hadde da tatt deg ut med en frekk liten krage av mink på fiskevesten!

Forøvrig er det vel mange andre aktiviteter man kunne fordrevet tiden med i Hemsil;

Dykking, f.eks.

Jeg har lenge fantasert om å trappe opp kritikken av hele elva her inne, helt til det når et crescendo av trusler og idiotforklaringer.

Deretter iføre meg full dykkerdrakt, med flasker på ryggen, og det hele.

Så skal jeg komme glidende langs bunnen på de feteste strekkene, med kun fluestanga hevet over flata, og kaste på aurene. Gjerne rundt St.Hans.

Om folk da, av en eller merkelig grunn, skulle komme med mugne kommentarer, skal jeg bryte overflata som den reneste rekordfisk, og rope:

"Det er jeg som kaller meg Dryflyfool! Å skarru gjørra med det a?"

;D  ;D  ;D Beste innlegget i denne tråden så langt, og ideen er helt overlegen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

"...En vakende Harr helt inntil land. Fredet sone stod det på et skilt, uten informasjon om at det var fiske forbudt, konkluderte vi med at vi skulle jo likevel sette den ut igjen! Så vi kastet ut en billeimitasjon og på første kastet lot den seg friste. Den største fisken hittil på turen. En Harr på litt under kiloen. Vi dro videre."

"...Vi ønsker å bidra til kunnskap og inspirasjon til å komme seg opp og ut å gjøre det som betyr noe her i livet. For oss er det FLUEFISKE..."

..."Vi håper også denne siden vil bidra med tips og triks og gi leserene inspirasjon og nyttig kunnskap slik at det vil være enklere å komme seg ut å benytte seg av de muligheten som er rundt oss!..."

Sitatene er hentet fra etterørret.no. Jeg er veldig glad for at dere dro videre. Dere skriver at dere skal bidra til kunnskap, inspirasjon, tips og trick. Da forstår jeg dere slik at et av triksene dere gjerne vil lære bort er at man kan fiske i en fredet sone fordi det ikke står spesifikt at man ikke kan fiske der. Du snakker om nyttig kunnskap. Det er faktisk ikke ulovlig å bruke hodet, så jeg forslår at inntil dere lærer å forstå hva en fredet sone innebærer, holder dere opp med all spredning av deres kunnskap, inspirasjon, tips eller trick. ok?

Hermann pritzlaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...