Gå til innhold

barduelva


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

har ikje fått starta fiskesesongen hundre 100% enda, så no sitt eg bare og drømme om flere slike fisker som denne jeg tok i august i fjor på spent spinner..

Å så knerta du han ?

Ja da bli det ikke den du får i 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

gjore nokk det ja me tanke på kor langt inn e måtte me tanke for å få ut kroken.  

å ikke har dåli samvitighet for di par fiskene jeg tok opp.

Var ikke meninga å skape dårlig stemning. Fin fisk !  

Og jeg tar også fisk med hjem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garn blir det fisket med langs hele elva. her nede jeg bor er det 3 stykker som pleier og sette garn.,  alle grunneiere har lov og sette garn på egen grunn..  å de fleste av dem vet hvor de skal sette. å det har dem jort i flere generasjoner. men de har blitt mindre de siste årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

garn blir det fisket med langs hele elva. her nede jeg bor er det 3 stykker som pleier og sette garn.,  alle grunneiere har lov og sette garn på egen grunn..  å de fleste av dem vet hvor de skal sette. å det har dem jort i flere generasjoner. men de har blitt mindre de siste årene..

Og det er en kjempebestand av storørret, så det lille garnfisket som (desverre) foregår har ikke klart å ødelegge elva.

Vi fluefiskere er minst like "ille"

Øvre deler av elva ble tømt for storørret av oss ivrige fluefiskere på 90 tallet.  Beklageligvis, men vi visste ikke bedre den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garn blir det fisket med langs hele elva. her nede jeg bor er det 3 stykker som pleier og sette garn.,  alle grunneiere har lov og sette garn på egen grunn..  å de fleste av dem vet hvor de skal sette. å det har dem jort i flere generasjoner. men de har blitt mindre de siste årene..

Og det er en kjempebestand av storørret, så det lille garnfisket som (desverre) foregår har ikke klart å ødelegge elva.

Vi fluefiskere er minst like "ille"

Øvre deler av elva ble tømt for storørret av oss ivrige fluefiskere på 90 tallet.  Beklageligvis, men vi visste ikke bedre den gangen.

det kan nokk stemme, men det skall ikke eg si nå om for det vet jeg ikke. er ikke kjent i elva oppfør setermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

garn blir det fisket med langs hele elva. her nede jeg bor er det 3 stykker som pleier og sette garn.,  alle grunneiere har lov og sette garn på egen grunn..  å de fleste av dem vet hvor de skal sette. å det har dem jort i flere generasjoner. men de har blitt mindre de siste årene..

Og det er en kjempebestand av storørret, så det lille garnfisket som (desverre) foregår har ikke klart å ødelegge elva.

Vi fluefiskere er minst like "ille"

Øvre deler av elva ble tømt for storørret av oss ivrige fluefiskere på 90 tallet.  Beklageligvis, men vi visste ikke bedre den gangen.

det kan nokk stemme, men det skall ikke eg si nå om for det vet jeg ikke. er ikke kjent i elva oppfør setermoen.

Desverre er den strekninga ødelagt inntil videre. Hovedsaklig av Statkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

garn blir det fisket med langs hele elva. her nede jeg bor er det 3 stykker som pleier og sette garn.,  alle grunneiere har lov og sette garn på egen grunn..  å de fleste av dem vet hvor de skal sette. å det har dem jort i flere generasjoner. men de har blitt mindre de siste årene..

Og det er en kjempebestand av storørret, så det lille garnfisket som (desverre) foregår har ikke klart å ødelegge elva.

Vi fluefiskere er minst like "ille"

Øvre deler av elva ble tømt for storørret av oss ivrige fluefiskere på 90 tallet.  Beklageligvis, men vi visste ikke bedre den gangen.

det kan nokk stemme, men det skall ikke eg si nå om for det vet jeg ikke. er ikke kjent i elva oppfør setermoen.

Desverre er den strekninga ødelagt inntil videre. Hovedsaklig av Statkraft.

Ja, den øvre delen fra Setermoen og oppover tåler ikke større uttak av fisk, og det er ikke tull engang.

Husk også at vi prater om et vassdrag blottet for forvaltning, eksisterer ikke. Det finnes ikke kontroll på høstingen overhode, men vi vet at det er stort, og de "premiefiskene" som dro folk til Barduelva bare for noen år siden, de blir det færre og færre av.

Sitter også på en ny rapport fra bunndyrundersøkelsene i fjor, og det er nedslående lesing.

Håper og få ut litt info om ting, så fort ny side er på plass. Den jobbes det med as we speak.

Ellers så går elva flomstor og farget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett di siste par dagene om det er begynt men det er myemulig, har vert veldig varmt. men n elva er veldi litte her med skoelva ( ganske langt ned i elva. mens reste av elva er det mye strøm samt ganske stor elv. så ka de har planlagt er jeg ikke sikker på. håper de ikke tapper ho helt ned noe jeg frykter for, men har ikke sett i noe avis at det er det de skal.  så får se i løpe av mårradagen. men ho e gromsatt no. men mye kan sje fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baetisen begynt? Hvor i elva er det best for en kveldsfiskende messedeltager? Eventuelt noen som er klar for en omvisning? :D

Har ikke sett noe baetis enda, men den siste uka så har elva gått flomstor og farget.

Men med det været vi har hatt i det siste, med mye sol og varmt så er en ting sikkert.

Så fort været slår over, da skal jeg være ute  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baetisen begynt? Hvor i elva er det best for en kveldsfiskende messedeltager? Eventuelt noen som er klar for en omvisning? :D

Har ikke sett noe baetis enda, men den siste uka så har elva gått flomstor og farget.

Men med det været vi har hatt i det siste, med mye sol og varmt så er en ting sikkert.

Så fort været slår over, da skal jeg være ute  :D

Det er ikke umulig at jeg er å finne dær opp heller da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

Er så heldig at jeg skal på jobbreise til Bardufoss førstkommende mandag! :)

Fluestanga er pakket (skal pakkes) og jeg tenkte å prøve meg med litt ettermiddagsfiske.

Hvordan er det med vannstand og klekkinger, og hvor desinfiserer jeg utstyret?

Alle tips mottas med takk (trenger ikke spesifikke steder osv bare litt generelt om hvordan det er om dagen)!!

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elva har no tadd seg opp i de nedre delan så der ser det greit ut no. oppe e ho vell enda litt stor som e kunne se i førbifarta ;D men ho e fortsatt gromsatt, men det e vell ikke mange dagene til no så er vel det og bra :D

du trenger vel ikke å desinfesere ytstyret ditt. dette gjelder vel kun lakseførende elver som jeg har fått med meg. no som barduelva ikke er.

når det gjelder klekkinger så har det til no vert stilt bortsett fra fjørmygg,. men har fått fisk i år på døgnflueklekker ;D

men tipper det kommer gasnke snart håper jeg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den renner fortsatt høyt lengre oppe, samt fortsatt noe farget.

Har heller ikke sett noe df, var ute en tur i går kveld bare for å kikke på en av god plassene mine.

Satt og spotta med kikkert ganske lenge, uten å se noe aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...