Gå til innhold

Laks på sørlandet- rapporter og forhold.


Anbefalte innlegg

Da var jeg endelig tilbake fra Danmark :)

Mulig det blir en tur allerede i morgen.

Leste to utrykk tidligere. Svele og tert? Hva er det for slags fisk?

Det var ikke over/under et stryk denne fisken hoppet, det var på "flatt" vann om man kan kalle det, det. Deilig å være igang. Eneste problemet. Eksamen på onsdag så vanskelig å prioritere ;)

Svele og tert er det samme som smålaks. Lokale uttrykk for smålaks.

Et sted må jo laksen gjøre av seg. Otra kryr ikke av høler og fosser. Det nærmeste en foss/stryk du kommer i den lakseførende delen av Otra er Ålestrømmen.

Ser det er fanget 50 laks i Otra til nå. Det er en temmelig god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da var jeg endelig tilbake fra Danmark :)

Mulig det blir en tur allerede i morgen.

Leste to utrykk tidligere. Svele og tert? Hva er det for slags fisk?

Det var ikke over/under et stryk denne fisken hoppet, det var på "flatt" vann om man kan kalle det, det. Deilig å være igang. Eneste problemet. Eksamen på onsdag så vanskelig å prioritere ;)

Svele og tert er det samme som smålaks. Lokale uttrykk for smålaks.

Et sted må jo laksen gjøre av seg. Otra kryr ikke av høler og fosser. Det nærmeste en foss/stryk du kommer i den lakseførende delen av Otra er Ålestrømmen.

Ser det er fanget 50 laks i Otra til nå. Det er en temmelig god start :)

Ja sammenlignet med fjordårets 18, hele den første uken så har vi en grei start i år! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt en laks på enda....Bommet på valg av tid og sted. For det er laks i elvene. Otra har jo fisket ok, Mandalselva har forsåvidt også det, men det er ikke helt tjukt med fisk heller. Litt heldig må man være fremdeles. Håper inderlig at denne sesongen blir bra, vi trenger et skikkelig innsig i slutten av juni og utover.

Jeg tar nok årets første snart. Har ikke prøvd så mye og som regel er det endel bom i starten.....

Hva slags krok brukte du Vetle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder fra årets første tur:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Alt i alt en veldig fin tur. Jeg hadde overhodet ikke forventet å ha kontakt med fisk, men likevel hadde jeg det  :) Bittert å miste en fisk som kanskje kunne ha vært ny pers, kun fire meter fra håven :-\

post-2892-13949888116869_thumb.jpg

post-2892-13949888117367_thumb.jpg

post-2892-13949888117898_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport, men kjipt å miste laks :-\

Jeg er så gira for tiden at jeg ikke klarer å slappe av, bare laks, laks, og atter laks! Gleder meg til det fantastiske hugget, det er merkelig med laksehugg, så forventet men likevel så plutselig og rart..... :rolleyes:

Det jeg liker best er de sekundene når man innser at, ja jeg har en laks på! Helt spesielt kult :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjipt at du mista den laksen Vetle. Bare å stå på videre nå! Fortsette i det samme drivet. Skal vedde på at følingen med laksen har skjerpet sansene dine, og at du føler du har større sjanser til å få landet en laks enn du trodde i utgangspunktet.

Kjør på! Den neste lander du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport, men kjipt å miste laks :-\

Jeg er så gira for tiden at jeg ikke klarer å slappe av, bare laks, laks, og atter laks! Gleder meg til det fantastiske hugget, det er merkelig med laksehugg, så forventet men likevel så plutselig og rart..... :rolleyes:

Det jeg liker best er de sekundene når man innser at, ja jeg har en laks på! Helt spesielt kult :D

Helt enig med deg Kenneth. Føleslen av et laksehugg er helt spesiell! :)

Det var kjipt at du mista den laksen Vetle. Bare å stå på videre nå! Fortsette i det samme drivet. Skal vedde på at følingen med laksen har skjerpet sansene dine, og at du føler du har større sjanser til å få landet en laks enn du trodde i utgangspunktet.

Kjør på! Den neste lander du! :-)

Jeg skal kjøre på  :)

Ser ut som en finfin plass det der Vetle 8)den neste sitter! Hva er kortmuligheter/priser hos dere?

Digger den plassen. Er en av mine favorittplasser i Otra. Fiskbar på alle vannstander og det er nesten alltid fisk der :)

Siste året jeg har mulighet til å ha ungdomskort, derfor må jeg bruke det så mye som mulig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at det blir en tur nedover,Marbakken :D Er jo vesentlig kortere å kjøre enn Nordlandstraktene som jeg vanligvis vier min tid til laksen i....Hvordan er det med telt/lavvomuligheter i nærheten av elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...