Gå til innhold

Laks på sørlandet- rapporter og forhold.


Anbefalte innlegg

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Enda ikke vært borti laks :-\  5 bomturer gjør meg smådesperat. Det gledelige er at det ser ut til å kunne bli en god sesong, tatt ganske mye fisk.

Det gjelder å treffe, og det er har jeg ikke gjort ennå. Har den snart. Mye mellomlaks, faktisk mye pen feit laks på tur opp elvene. For en suksess kalking har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardcore psykisk, man tror at man skal holde godflyten, men laksefiske er veldig spesielt og når man mister troen så begynner enn å fiske jagete.....Og det er forferdelig, hele kroppen blir i ulage, skjelver på henda osv. Fisker stressa og når mange andre lykkes føler man seg helt lost!!

Savnet etter hugget er stort. Heldigvis roer det seg og alt blir så mye bedre når man har landet den første...... :)

Mellomlaksen er spesielt fin i år og det er mange år siden mulighetene i juni har vært som nå......Jeg er forferdelig gira faktisk.

Håper jeg lykkes i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir roligere med engang. Hadde jeg ikke fått den derimot......Kamerat dro en på 7 idag og samme dag jeg tok min fikk en annen kamerat en på 6,5.

Roen varer altid "så" lenge før man begynner å fundere hva som skal til for å få neste. Sånn er jeg ihvertfall. Hver dag er anderledes og det som funka en dag er ofte feil neste osv! Det som gjør det så forbanna kult etter min mening!

Du får ha skitt fiske videre Marbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Marbakken ;D Der ramla det av ett lodd fra skuldrene dine,tenker jeg! Men som Marius skriver-jakten på den neste er igang.....Venter fortsatt på bilen som havarerte ved Snåsavannet på forrige laksetur....når den kommer på lastebil ned hit må jeg skaffe ny motor i Sverige :P Kan ta litt tid,Marbakken :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del! Er veldig fornøyd med resultatet.

Det er en smule tidlig i den elva enda, men likevel så jeg tre fisk jeg antok å være laks. Det var mellomlaks. Tipper den største var mellom 6 og 7 kg. Den hadde gjort seg på #5 stanga, hehe. Det regnskyllet som nettopp var har lokket fisken på elva. Alle sjøørretene jeg fikk var helt blanke med noen få lus på seg og hadde utmerket kondisjon. Den største var faktisk ganske sprek. En av de minste ble nødt til å bøte med livet på grunn av litt dyp kroking :-\

Forhåpentligvis kommer årets første laks snart  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...