Gå til innhold

Vulgata i Trondheim?


PålVD

Anbefalte innlegg

Hei!

Drar til Trondheim for å besøke en kamerat på fredag, og tar med stanga. Har Vulgataen begynt å klekke der oppe? Er jo nesten 2 uker siden det smalt her nede, selv om jeg desverre gikk glipp av det.

Vi skal nok noen turer i bymarka og muligens en tur til Tydal. Noen som har no tips til noen steder/vann/elver å dra til? (Ja jeg vet dette er et longshot, men tar gjerne i mot på PM og har stor respekt for C&R og hemmeligholding av vann)

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fisket i et vann ikke langt i unna Jonsvatnet i går som jeg vet har bra klekkinger vulgata, og der var den ikke kommet igang enda... Om en uke eller to til nå, så tenker jeg at det braker løs!! :D

Noen som har noen andre erfaringer?

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg var på tur ved vasseljvatnet\vasseljtjønna fra fredag til lørdag. Har der vært der?

Der havnet jeg midt i en døgnflueklekking. Er litt usikker på arten. Den lignet på Danica, men den forekommer vel ikke i stille vann etter det jeg har lest? Forslag? Har dessverre ikke bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre :(

Til min store ergelse virket det som det klekket vårfluer, døgnfluer, øyenstikkere samtidig og i tillegg en liten flyvemaursverming...er det mulig?

Jeg fisket tørt med den største døgnflueimitasjonen jeg hadde, og det sa PANG. Men der var også vintertilslaget, så null fisk... :( Totalt to som tok, men som jeg ikke fikk kroka. Så mye gode vak, så det er noen en del kilosfisk der oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre :(

Til min store ergelse virket det som det klekket vårfluer, døgnfluer, øyenstikkere samtidig og i tillegg en liten flyvemaursverming...er det mulig?

Jeg fisket tørt med den største døgnflueimitasjonen jeg hadde, og det sa PANG. Men der var også vintertilslaget, så null fisk... :( Totalt to som tok, men som jeg ikke fikk kroka. Så mye gode vak, så det er noen en del kilosfisk der oppe :)

hmm, det er sikkert noen kilosfisk i vassetjønna, men det er ikke mange. om du brukte en svær flue, så er det sstor mulighet for at fisken ikke klarte å få hele flua inni kjeften.

har fisket en del der opp og de fleste man får er rundt 200 g. var mye bedre der før i tia, men røya har kommet ut av kontroll og det er tusenvis av røyer på 50 g.

isfiskere tar desverre en god del av den fisken vi kunne tenkt oss å ta når isen er borte ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...