Gå til innhold

Asp 4.2 kg på flue. Ny rekord!


Roy Vinje

Anbefalte innlegg

Endelig! laugh.png' alt=':lol:'> Ny Norgesrekord på fluefanget Asp. Helt sinnsykt morro fiske! 4.2 kg på Rapala digitalvekt. Registrering er i gang. Fikk den på en Gurgler (En slags foampopper som fiskes i overflaten) fisket med stor fart. Stanga under armen men raske inntrekk med begge armene. Og angrepet på den flue var hemningsløst. Villt å se en så stor fisk komme opp av vannet i et så sinnsykt angrep. Anbefales på det varmeste. Selv for ihuga ørretfiskere som meg selv. :smt023

 

Roy Vinje

post-726-1394984558113_thumb.jpg

post-726-13949845581735_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Grattis...

 

Det der er nok verdt eit forsøk.. :D

Hadde vert fint med eit bilde av flua..

Tror nok som Flemming at det må settes av ein dag til det fisket der =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

 

Kontrollveid i dag til 4300 gram. :shock: Rekordskjema fylt ut og oversendt Villmarksliv, Deilig! :P Asp er en morsom fighter å få på flue. Er veldig varmt i vannet der jeg fikk den så da er de naturlig nok litt slappe etter et par utras. Men det er spenningen før og i det den tar flua som er rått. :D

 

 

Roy Vinje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Grattis med DIGER asp!!

 

Aspen er ikke fredet, men som nevnt her er den på direktoratet for naturforvaltnings rødliste. Det er altså ikke forbudt å drepe asp. Men det bør man selvsagt ikke gjøre. Store fisker, og da spesielt uspiselige fisker er det ingen grunn til å drepe... Aspen er på rødlista til DN pga et begrenset utbredelsesområde. Aspen er tallrik i øyeren, og der er bestanden på ingen måte truet.

 

Den 29 august i fjor fikk jeg to asp på flue i dynovika, og det var veldig moro. De var ikke så store, den største veide 1290 gram. Den er kjent for å ta flua i en eksplosjon, og noen mener den fighter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...