Gå til innhold

Gudbrandalslågen eller Mistra ?


Reidar

Anbefalte innlegg

Onsdag bærer det ut på tur, men er ikke helt sikker på hvor jeg skal dra. Utgangspunktet er Mistra eller G. lågen. Har liten/ingen erfaring med fiske i elv, og ønsker å prøve å finne litt ut av dette gamet også.  Ungene skal sørover og endringer har gjort at jeg slipper å kjøre de til Skarnes, men skal hente de på søndag. Dette har gjort meg litt usikker på hvor jeg skal dra. Hadde i utgangspunktet tenkt på Mistra. Kjenner ingen av elvene utover at jeg har kjørt forbi lågen noen hundre ganger, og sett på Mistra et par ganger utenom sesong. Skal fiske fra Onsdag ettermiddag til lørdag ettermiddag/kveld. Tips/ anbefalinger noen? Ved eventuelt lågen, ta gjerne med soner...

På forhånd takk Reidar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistra er vel ikke akkurat noe utpreget flue elv, ihvertfall ikke i de sonene jeg var. Men det er no et fint området med masse ørret fra Tynset til Trysil, men er ikke så veldig kjent der selv, er mest opptatt av å fiske småaure i molde marka ;)  Men rena er jo heller ikke langt unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede ved Åkrestrømmen er det vel Wobblere som gjelder.... oppover langs rv 217 tror jeg det kan være noen spennende kulper??? Lei av småfisken i moldemarka og omegn jeg nå, og gleder meg til tur.... :)

Hvor i mistra var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta til du blir mett, slipp ut resten..... Jeg har turer, hvor jeg slipper ut all fisk og jeg har turer jeg tar med meg fisk til en middag hjemme. Jeg har unger som elsker fisk, og det meste av fisken vi spiser er enten kjøpt eller tatt på sjøen. Seibiff som er så fersk at den nesten smaker litt sjø er fantastisk godt. Skal man slippe ut all storfisk, må jo dette gjelde sjøen også. En av livrettene mine er ørret 2-400 gr surret i rømme med nypotet og litt sitron pepper.... Kokt ørret er jo også fantastisk godt med agurksalat, nypotet og rømme. For en tid tilbake tok jeg et valg, og har sluttet å kjøpe ørret og laks, da alt er opdrett, og skal jeg da ha koke fisk MÅ jeg fange den selv. Dessverre er jeg en såpass dårlig fluefisker, og fisker i nye farvann i moldemarka, så mesteparten av fisken jeg har fått er smått. Den dagen jeg står med en ørret 1 kg + i håven vet jeg rett og slet ikke.hende I forhold til kultivering, sier hjertet at jeg skal slippe den ut igjen, men det kan også den blir mat. Vil nok se an forholdene ( håper jeg )

;D  Fra spøk til revolver  ;) G.lågen suger om dagen....stor vannstand....som den pleier og være på denne tida her...klekkingene drukner bort  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en liten tur i Mistra for noen år siden.

Der elva kommer ned fra fjellet er det veldig ulendt og vanskelig å komme til (den går i et juv, om jeg ikke husker feil) og vi prøvde ikke der. Men som du sier kan det være noen spennende kulper innimellom om du vil klatre litt.

Vi kjørte helt opp på fjellet og gikk langs elva noen km innover. Her var det veldig fint med rolig strøm og store loner, og gode forhold for fluefiske. Vi fikk bare småfisk men hadde en fin tur  :D

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg skikkelig.... Satser på øvre deler, spent på hvordan det er der..... Så får man se om man på lørdag prøver noen kast med streamer nede ved Åkrestrømmen... Er jo noen lure som går der visstnok.... :) Ahhhhh gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...