Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer?


TheGuyThatRocked

Anbefalte innlegg

  • Svar 424
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ok.

Jeg innser nå at den er slettet..

Nå må jammen med moderator ta seg sammen her.

Kanskje moderator også hadde vært så vennlig å forklare med enkle ord hvorfor tråden ble fjernet?

For dette begynner å bli meget spesielt..

EDIT.

Er det noe jeg ikke har fått med meg siden ingen skriver noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må moderator komme med en forklaring!

Det er både uakseptabelt og mistenkelig at tråden blir slettet uten varsel på denne måten.

Kanskje moderator kan i samme slengen ta med hvilken type relasjon han har med innehaver av flue.no?(hvis de kjenner hverandre selvfølgelig)

Bare sånn at alle vet at ikke det har noe med saken å gjøre hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg blandet meg inn i denne saken med deg og flue.no, men må nesten si meg enig her i at du fortjener en forklaring i det minste. dette blir for dumt. på grensen til barnslig og bare ignorere og slette alle spor til denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hverken moderatorene her personlig (bortsett fra Henning-klumpen, men han har vært i Rena siste uken) eller folk på flue.no.

Men vil minne om at dette er ett høyst frivillig forum, drevet av privatpersoner og fluefiskere på meget frivillig basis.

Dvs. at vi alle er gjester her inne og bør være glade for at vi får være med på "festen". Da må det være lov å stoppe kjeften på evt. "bråkmakere" uten å måtte forklare i detalj hvorfor. Evt. kaste ut folk du ikke ønsker skal være tilstede.

Jeg ville i hvertfall påberopt meg den retten når det er lagt ned 1000 vis av ubetalte timer å arrangere det hele  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i Stian, og det er ingen av oss som kan kreve særbehandling. Allikevel synes jeg at de bør være rettferdige, og opptre på en mer voksen måte enn de har gjort i denne saken.

Det kan være at flue.no har lagt fram informasjon som inneholdt beskyttet info som bevismateriale, og da synes jeg det er på plass at trådstarter får se hva slags bevis som er lagt fram mot han i denne diskusjonen.

Det blir feil om en sak bare skal ha en side.

Nok en gang vil jeg understreke at jeg ikke har noe imot flue.no, og at jeg kommer til å handle der i fremtidgen også.  Når det gjelder moderatorene og jobben de gjør, så synes jeg den blir gjort, og vil gjerne takke for at vi fluefiskehuene har et sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk aldri å lese den omtalte tråden. Jeg har vært bortreist i to uker.

Men etter hva jeg har hørt via telefon dagen før den ble slettet så var det helt klart på sin plass.

Det er selvfølgelig lov til å omtale leverandører og butikker men det forventes også der en høflig og sakelig tone.

Og ikke minst: Vi holder oss til saker og legger ikke opp til personhets. Personlig liker jeg å ordne opp selv med motparten når jeg opplever noe. Hvorfor skal vi utbrodere slikt i et offentlig forum dersom det dreier seg om enkelthendelser og småting? Er dette virklig interessant for allmenheten?

Fra tid til annen kommer det "oppstøt" som få eller ingen reagerer på, og dersom det svares så er det brukere som har få innlegg og betimelig nok nettopp har blitt medlem. Da er det ganske lett å trekke paraleller til at den saken er arrangert så det holder. Den trenger ikke å være usann men det lyser ganske ofte at "her har vi rotta oss i sammen".

Innimellom har jeg ønsket PM-funksjonen død, det er så opplagt i mange diskusjoner her at folk slår seg sammen og backer opp. I for eks. utstyrsrelaterte saker er grensen til komisk oversteget med flere meter i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne..

Rune.

Er det ikke rart at det er du som taler for moderatorer når du aldri har lest tråden?

Og hva er det du har hørt på telefon?

Alle som faktisk har lest tråden vet også at det ikke har vært personangrep eller usakligheter fra min side.

I forhold til at jeg har rottet meg sammen med noen så kan jeg informere om at jeg ikke en gang kjenner noen på dette forumet.

Vakdaforfaen.

Du har forsåvidt et godt poeng og jeg setter pris på at du mest sannsynligvis prøver å hjelpe meg.

Samtidig er det for meg uakseptabelt på et offentlig forum å ikke kunne gi tilbakemeldig på det man opplever som dårlig service.

Når man driver butikk vil man fort nok oppleve fornøyde kunder, ufornøyde kunder, fornøyde kunder som sprer det og ufornøyde kunder som sprer det.

Hvis man vil unngå konflikt er det nok smart å bare senke hodet og ta dritten.

Jeg vil ikke ha konflikt, men rett er rett og dette er feil.

Stian 36.

Prøver du å si at dette er et eller annet lukket fellesskap eller noe?

Dette er et offentlig forum og det du sier henger rett og slett ikke på greip.

Til slutt.

Jeg har aldri ønsket å påføre flue.no eller noen andre noe urettferdig.

Ikke i mine villeste fantasier hadde jeg trodd at det skulle bli så mye styr.

Flue.no er en liten butikk. Det har jeg forståelse for, men det skader dem ikke at en kunde skriver at han ikke er fornøyd. Da er det skjerpings på rutinene også sørger man for at det ikke skjer igjen.

Flue.no har tatt hundre ganger større skade pga hvordan dette har blitt håndtert.

Kanskje det er et påminnelse til alle andre som driver butikk og opplever kunder som gir utrykk for dårlig service på nettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg kjenner ingen i Flue.no. for meg er det bare et navn.

Samme med de fleste andre her på forumet. Kjenner ikke de heller.

Har ikke intrykk av at det er noe konspirering noen steder, men de som er aktive går stort sett igjen. ((Uten konspirering)

DEt er en uvanlig hyggelig tone her på FFS. Folk er positive og hjelpsomme.

Flue.no er ofte innom og kommenterer og fremmer nye produkter. Dette blir gjort på en hyggelig og saklig måte selvfølgelig, og jeg tror at de fleste har et godt inntrykk av Nicolai i Flue.no (som jeg oppfatter som et enkeltmannsforetak uten ansatte (?)

Når du da kommer inn i denne kosekroken , anonymt..... å anbefaler forl å holde seg unna Flue.no fordi det er noe uklarheter med leveringsadresse, hvem som har registrert hva etc....

  Da KAN det hende at noen ikke uten videre sympatiserer med deg, og oppfatter dette som en feighet. (Du ser den ?)

Jeg tenkte iallefall umiddelbart sånn.

Og, for oss som har drevet med salg og omsettning av forskjellig slag gjennom årene vet at den gamle floskelen fra 100 år tilbake med at  "Kunden har alltid rett", er nettopp det, en floskel...

Noe av det første man lærer på salgskurs er å legge dette dødt.

Hvor mange kunder jeg har hatt som kommer brasende inn, uten egentlig å ha en sak, men forhventer at jeg skal krype for de, fordi de er, nettopp kunder, det har skjedd mange ganger.  Men, som regel har jeg dokumentasjon, og har mitt på det tørre.

"Jeg går til TV2 hjelper deg !" Har jeg fått etpar ganger, men som jeg sier, hils Solveig Barstad. Jeg har rett !

Avsluttningsvis. Sånn som du framstår i disse to trådene, så kan jeg forstå at Flue.no etterhvert, sannsynligvis har fått nok.

PS, jeg er ikke anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Prøver du å si at dette er et eller annet lukket fellesskap eller noe?

Dette er et offentlig forum og det du sier henger rett og slett ikke på greip.

Offentlig forum? Er ikke dette bare en nyere utgave av "Runesfluefiske" da? Altså Rune Stokkebekk sitt forum... Hva han og hans medhjelpere/moderatorer gjør er opp til dem og ingen andre såvidt jeg vet. Eneste man kan gjøre er å ytre meninger og ønsker og absolutt ikke forlange noe som helst. Tror jeg...

Jeg har aldri ønsket å påføre flue.no eller noen andre noe urettferdig.

Hvorfor anbefaler du alle å ikke handle der da? Var det ikke nok å si at du ikke var helt fornøyd med servicen? Kunne du ikke f.eks. bare spurt om dette var noe flere hadde opplevd eller om det var et ganske normalt uhell? I stedet for å ta det helt ut liksom. Det er vel også slik at den hele og fulle sannhet aldri kan komme frem i dette forumet da flue.no er forhindret fra å legge alle fakta på bordet og dermed blir det et enveiskjør fra din side. Og jo mer du fyrer på jo mer virker det som om du har en agenda. Dermed mister du troverdighet og sympati. Jeg sliter i alle fall med å se logikken i det hele. Alt for mange selvmotsigelser for meg. Men jeg er nok heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...

Jeg har selv stått i butikk i mange år og min erfaring er at man oppnår absolutt mest ved å ta hendelser og misforståelser med godt humør og forsøker å finne en snarlig løsning med den/de det gjelder. Altså direkte kontakt og ikke gå i fistel for det minste. Et smil er nemlig svært ofte utrolig effektivt. Også her i forumet.

Noe mer interessant og passende i et fluefiskeforum er vel: Får du noe fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn... har ikke noe fordeler i flue.no... men de gangene alt ikke har kommet eller at varen aldri dukket opp har det bare vært å sendt en mail, og fått svar tilbake at ny vare er på vei... så skal ikke klage....

e veldig godt fornøyd med flue.no..billige fluer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke trådstarters poeng lenger er at  han er misfornøyd med flue.no. Det tror jeg han kan leve med. Det han er forbanna på, er at det er brukt beviser imot han som han ikke blir forevist, selv om han etterspør disse. Da kan man jo si at det bare er den ene parten som for lov til å forklare seg, og det skjønner vel de fleste at blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det sagt. Saken i seg selv betyr ingenting for meg, men måten dette blir håndtert på er noe jeg reagerer på.(Anders kom meg i forkjøpet ;))

Når jeg sier offentlig forum så mener jeg at det er åpent for alle.

Det er etter hva jeg vet ikke noen spesielle restriksjoner på hva en har lov å mene(innenfor rimelighetens forstand selvfølgelig).

Så når tråder og innlegg som har tatt tid å skrive bare blir fjernet uten forklaring så blir det for dumt.

Hadde jeg oppført meg usaklig og gått til personangrep så hadde jeg skjønt det, men det er på ingen måte sannheten.

Saken er at vi er uenige.

Og hvis man skal være et forum som er åpent for alle så må det finnes rom for dette.

I forhold til at jeg skrev at jeg oppfordrer alle til å ikke handle hos flue.no så tar jeg selvkritikk på det.

Den var litt unødvendig og jeg kunne heller bare sagt at jeg ikke var fornøyd med servicen.

Om anklagene fra Erik Eikre om selvmotsigelser og manglende logikk så må du nok begrunne dette litt bedre før du bare kaster det ut i lufta.

Og om den hele og fulle sannhet.

Hadde flue.no bare kontaktet meg, beklaget feilen og sendt varene hadde dette ikke vært en sak.

I tillegg er, som de fleste ser, ikke akkurat "min side" godt representert lengre.

At jeg mister troverdighet og sympati pga at jeg reagerer på måten dette blir håndtert er jo helt tullete.

Hva skal jeg gjøre for å oppnå det da?

Bare holde kjeft og late som ingenting skjer.

Nei, vet du hva, da får vi heller diskutere det litt.

Om jeg får fisk?

Nei, det er off topic :P

Angående kosekroken så er det vel egentlig ikke så mye å si om det.

Noen mener tydeligvis at moderatorer kan bare slette det de føler for fullstendig uten grunn eller forklaring.

Dette er jeg rett og slett bare uenig i.

Da kan ikke dette være et åpent forum.

At du har vært på salgskurs Fredrik og lært at man ikke skal krype for kundene får være din sak.

Etter min mening er det bare positivt at butikker går så langt som det trengs for å gjøre kunden fornøyd.

At jeg er feig?

Det kunne faktisk ikke falle meg inn å kjøre denne saken med fullt navn når jeg blir så urettmessig grovt sensurert.

Kan jeg også få tillatelse fra moderator til å skrive i korte trekk hva som skjedde med handelen min hos flue.no?

Siden den forrige tråden ble slettet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Enig med trådstarter, det må være rom for å diskutere god/dårlig service på ett åpent forum. Moderator kunne istedenfor å slette hele tråden stengt den med en notis om hvorfor og at meninger om dette kunne tas på PM.

Hvis det er slik at vi ikke skal kunne gi ris/ros der det er begrunnet her så kan jeg like gjerne slutte å komme hit, da er nemlig ikke fluefiskesiden.no hva jeg trodde det var.

Og til dere andre som ber trådstarter i grove trekk om å holde kjeft, kom dere ut og fisk sjøl!

Ta en titt på diskusjon.no, og butikktråden der.

Fikk forøvrig to 1/2kg's ørreter i dag, på nye Burkheimeren, det var rått!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, for oss som har drevet med salg og omsettning av forskjellig slag gjennom årene vet at den gamle floskelen fra 100 år tilbake med at  "Kunden har alltid rett", er nettopp det, en floskel...

Man tror man har sett alt men fy fader det har man ikke! FLOSKEL ;D

Nei Fredrik, du er en kjempe ressurs her inne og en av de som gjør dette forumet til det det er men i denne sammenhengen synes jeg du har gitt trådstarter unødvendig mye pepper. Man kan helt sikkert diskutere riktigheten av å henge sjappa ut med navn fra første stund. Kanskje man bør la den få muligheten til å rydde opp og for all del gi den kred hvis den gjør det men å stå hardnakka å beskytte bransjen som dette blir for dumt for meg. Feighet har vel mange sider, og kalle en feig for han vil være annonym er vel å ta den langt, eller?

Videre enig med JFL, skal det bli en sånn koseklubb for bransjefolk logger jeg også ut også! Men for all del det er Rune sitt forum og han kan gjøre som han vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jo takk for kompliment.

Men jeg har stanga hue inn i en anonym (modererer meg til å si) "person" her inne en gang, i en tråd om ei elv i nord som skaper mye sinne.

Følelsen av å argumentere med den navnløse , unner jeg ingen. Værre var det at dette individet tydeligvis visste hvem jeg var.... For jeg var IKKE anonym.

Følelsen av HVEM I HELVETE ER DU, blir påtrengende....

Som påstår i øst og vest,og samtidig er usårbar fordi man alltid kan trekke seg tilbake til sin anonyme hule... Vi som står fram med navn må pent finne oss i å gjøre som Trond Viggo oppfordrer til,  "stå for det du sa"

(For ordens skyld, denne var IKKE til deg The guy that rocked)

Og, uttrykket "Ut og fisk !" er en gjenganger her på forumet  når diskusjonene går over alle hauger. Så hersketeknikk er vel ikke hensikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ubehagelig ut Fredrik, men jeg er anonym fordi det passer meg best.

Dette har helt naturlige årsaker og jeg føler egentlig ikke at jeg trenger å forsvare det for noen her inne.

Hadde det vært et forbud mot anonymitet på dette forumet hadde jeg selvfølgelig fulgt det.

Poenget er hvertfall at diskusjonen om anonymitet kan vi ta i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mitt syn gikk du litt vel hardt ut når du oppfordret til boikott, men dette har du jo justert i etterkant.  Jeg har ikke å ha sett noe til ufinheter, personsjikane eller hets som det nevnes her tidligere.  

Ellers synes jeg det har vært mye rart i disse trådene.....

Hvordan var saken egentlig, var det ettersending av restnoterte varer som ble sendt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoje.

Jeg skulle ønske at moderator kunne gitt meg en pekepinn hvertfall på hva jeg kan skrive uten at det blir fjernet.

Fordi jeg svarer gjerne på spørsmålet ditt, men jeg begynner å bli litt lei av å skrive det samme for femte gang..

Men hey, jeg prøver meg uannsett.

Ja, det var en ettersending som ble sendt feil. Det som imidlertidig gjorde meg forholdsvis provosert var at de ga meg skylden for at jeg hadde oppgitt feil adresse.. Og det skjønner de fleste at ikke kan stemme.

Pga av det jeg anså som litt vel mye rot i forkant fra flue.no så bestemte jeg meg, in the heat of the moment, for å skrive et innlegg her.

Bare for å presisere, jeg hadde ikke skrevet et innlegg her hvis ikke flue.no hadde gitt meg personlig skylden for en feil de hadde begått.

Kort sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tilnærmingen du har her er jo helt kurant, hadde du gått ut sånn hadde denne galskapen aldri oppstått tror jeg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Eksempel på selvmotsigelse:

~ Saken i seg selv betyr ingenting for meg ~

Men du oppfordrer alle andre til ikke å handle hos samme butikk og du anså saken som alvorlig i ditt første innlegg. Noe du nå altså i etterkant tar selvkritikk på.

Nå er du bare forbanna fordi du ikke får lov til å ytre deg så negativt som du ønsker om en butikk.

Eksempel på manglende logikk:

Ja, det var en ettersending som ble sendt feil. Det som imidlertidig gjorde meg forholdsvis provosert var at de ga meg skylden for at jeg hadde oppgitt feil adresse.. Og det skjønner de fleste at ikke kan stemme.

På samme måte som de fleste andre skjønner at en internettbutikk som får en bestilling via data neppe plutselig finner opp en ny adresse for moro skyld slik at kunden blir mest mulig misfornøyd.

Hva er det egentlig som skjer?

Veldig godt spørsmål som vi ikke kan få svar på før alle fakta er på bordet. Og det kan vi jo ikke få ettersom det er ulovlig å legge frem.

Jeg finner rett og slett ikke logikken i at du mener deg urettferdig behandlet i forumet når moderator sletter innlegg som inneholder et solid angrep på noen som ikke kan forsvare seg.  Din motpart (flue.no) er faktisk helt forhindret fra å forklare sin versjon. Og jammen må jeg begrunne mine ytringer før jeg kaster dem ut i lufta, mens du ikke behøver å spesielt godt begrunne dine utsagn om at det bedrives nyttesensur (ditt ord) og sammensvergelser. Pluss en del andre punkter som jeg nå er forhindret fra å sitere da innleggene er slettet. Men det kan jo hende det bare er det at jeg ikke er smart nok til å se logikken. Det kan jeg leve med ser det ut til. Jeg lever jo enda. Og får fisk.

Fisk ja, det var off topic det ja. Er ikke da saken mellom deg og butikken også off topic i en tråd om at du mener deg urettferdig behandlet av moderator. Eller mener du det er samme sak/mann?

Det er forresten stor forskjell på å “bare holde kjeft” og det du presterer i dine innlegg. Et sted i mellom hadde sikkert ikke vært veldig skadelig for noen. Et tips: Sympati oppnås sjelden når man bruker ord som sinnsykt, tullete og det drøøøøøyeste man har opplevd på lenge i fremstillingen av sin versjon og alle vet at motparten ikke kan ta igjen. Det ville nok vært lettere med litt mindre temperatur og litt mer stilfulle fremstillinger av dine meninger. Kort sagt: Ro ned litt og du vil se at du oppnår mer. Kanskje du til og med hadde fått manglende fluer med en liten “beklagergave” ekstra (som enkelte tydeligvis har opplevd) fra butikken. Hvis det var butikken sin feil altså, men det aner jeg ingenting om. Jeg har bare lest én versjon.

Dette er på ingen måte skrevet for å angripe deg, men kun et svar på dine kommentarer som hadde retning mot meg. For vi kan vel diskutere, ikke sant? Og diskuterer man så må man jo nødvendigvis ikke være helt enige hele tiden heller. Ellers blir det vel ingen diskusjon? Saklige diskusjoner har jeg hørt skal være sunt så det er jeg gjerne med på. Men da må man takle at man kan ta feil også. Og det har jeg lært meg å takle. Ja, jeg er faktisk blitt ganske flink til både å ta feil og å takle det. Sorry, måtte bare skryte litt av meg selv nå når jeg hadde sjansen. Dessuten fikk jeg en stor ørret (helt sikkert 999,99 gram) i dag og det hjalp på humøret… Som ikke var så verst fra før.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...