Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer?


TheGuyThatRocked

Anbefalte innlegg

  • Svar 424
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Du ser hva jeg mener.  

Presse motparten opp i et hjørne med en stakkars lille meg retorikk.

Noen mener til og med at dette er prisipielt viktig og høyverdig etisk.

Nå må kverulanten ties i hjel. Tror ikke noe annet kommer til å hjelpe.

Han anbefaler jo selv at tråden stenges i kveld.

Altså nesten det samme virkemiddelet Han var i mot, og startet denne tråden for !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte meg ned forleden dag og begynte å lese hele tråden, jeg fikk ikke lest den første som ble slettet.

Først vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med flue.no, god og rask service. På siste bestilling fikk jeg ettersendt det han ikke hadde inne der og da etter noen få dager. Fine og utfyllende svar på spørsmål jeg har sendt Nicolaj via nettsiden hans.

Men jeg føler nå at hele greia har kommet til et punkt hvor vi faktisk må få se dokumentasjonen på dette, hvis ikke så vil hele greia henge som en dårlig bi-smak i lang tid.

Jeg har ikke inntrykk av at TGTR har kasta bensin på bålet for å holde liv i tråden, men innlegg som “gruser” trådstarteren med ymse bemerkninger derimot, vil jeg si er med og kaster bensin på bålet.

Det har også slått meg at en av aktørene som har gått hardest ut mot trådstarter, benytter flue.no som leverandør av sine produkter (Eikre), dette finner jeg meget merkelig. Hvis jeg tar feil her angående leverandør så beklager jeg dette på det sterkeste.

Slik jeg ser det, er det to utveier:

Nico tar kontakt med TGTR, da det er selger som bør rydde opp, eller at TGTR legger ut den informasjonen han hevder han sitter inne med.

Jeg kommer til å fortsette å benytte flue.no, noe som jeg har gjort siden flue.no ble opprettet.

Mvh

Thomas Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg satte meg ned forleden dag og begynte å lese hele tråden, jeg fikk ikke lest den første som ble slettet.

Først vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med flue.no, god og rask service. På siste bestilling fikk jeg ettersendt det han ikke hadde inne der og da etter noen få dager. Fine og utfyllende svar på spørsmål jeg har sendt Nicolaj via nettsiden hans.

Men jeg føler nå at hele greia har kommet til et punkt hvor vi faktisk må få se dokumentasjonen på dette, hvis ikke så vil hele greia henge som en dårlig bi-smak i lang tid.

Jeg har ikke inntrykk av at TGTR har kasta bensin på bålet for å holde liv i tråden, men innlegg som “gruser” trådstarteren med ymse bemerkninger derimot, vil jeg si er med og kaster bensin på bålet.

Det har også slått meg at en av aktørene som har gått hardest ut mot trådstarter, benytter flue.no som leverandør av sine produkter (Eikre), dette finner jeg meget merkelig. Hvis jeg tar feil her angående leverandør så beklager jeg dette på det sterkeste.

Slik jeg ser det, er det to utveier:

Nico tar kontakt med TGTR, da det er selger som bør rydde opp, eller at TGTR legger ut den informasjonen han hevder han sitter inne med.

Jeg kommer til å fortsette å benytte flue.no, noe som jeg har gjort siden flue.no ble opprettet.

Mvh

Thomas Halvorsen

Thomas dette har foregått i ukesvis, og jeg synes hardkjøret mot flue bør stoppes. Det er ikke en rettferdig debatt.

Det er en person med maske som opptrer som en ånd, og kan forrtdsette så lenge han gidder.

La gå at Brekke har håndtert noe klønete, menhvem har erfaring med uthenging på denne måten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET KONSTRUKTIVT FORSLAG!!! - til en forandring

Flue.no sender fluene det er snakk om, men de sendes til en objektiv 3.part, eks. Rune, Henning, Andre Bruun. I forsendelsen ligger det frimerke og brev, slik at den som mottar kan sende videre til TGTR.

Den objektive 3.part har som oppgave å:

a) sjekke at fluene er av godkjent kvalitet

B) sende dem videre til riktig adresse

Sånn sett vil

- TGTR få fluene sine (prinsippsak argumentasjonen er forbi - nå må det bli enighet)

- flue får bekreftet at produktene er av god kvalitet

- flue får bekreftet at utsendinger kommer frem - så får vi se da, om den objektive 3.parten klarer å sende til TGTR

og til sist...

- saken vil endelig bli avsluttet

Jeg har ingen tilknytning til flue.no, men de gangene jeg har handlet der har jeg fått utmerket service.

En gang kom en pakke bort i posten for meg også, jeg ringte Nico og forklarte at jeg fortsatt ikke hadde mottatt pakken, han sendte da en ny pakke sporenstreks, og så skulle jeg bare sende den andre tilbake når den dukket opp. De nye fluene kom, og det akkurat før jeg skulle på lang fisketur! Alt løste seg i mitt tilfelle med KOMMUNIKASJON!!

Rart hvis en butikkeier over natten har blitt "satans onde halvbror"! Det ser mer og mer ut som at TGTR lever opp til sin første setning i første tråden "Ja-jeg er en jævli kunde" (husker ikke eksakt hva han skrev, men det var no sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas dette har foregått i ukesvis, og jeg synes hardkjøret mot flue bør stoppes. Det er ikke en rettferdig debatt.

Det er en person med maske som opptrer som en ånd, og kan forrtdsette så lenge han gidder.

La gå at Brekke har håndtert noe klønete, menhvem har erfaring med uthenging på denne måten ?

Du har jo gitt trådstarter skikkelig pes allerede fra trådens start, lenge før den ble en føljetong som den har blitt og som du nå bruker som argument mot ham.  Er du prinsippielt mot at folk legger ut negative erfaringer med nettbutikker eller ble du umiddelbart sikker på at han hadde skjulte agendaer?  Eller hva er det du finner så spesielt i denne saken?  Tror du tråden hadde blitt det den har blitt om ikke han ikke hadde fått like mye pes?

For min del kan Theguy være en bløff, men jeg har ingen holdepunkter for å tro noe sånt.  La oss nå tenke oss at han ikke er det og at du var i hans sko...hvordan hadde du opplevd dette forumet?  Hadde du ant et snev av kameraderi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det er angriper som må bevise sin sak. Deretter kan forsvarer legge frem bevis på sin uskyld. Såfremt angriper ikke kan bevise noe som helst er det som alltid slik at motparten er uskyldig til det motsatte er bevist. Jeg kan ikke se at det er bevist noe som helst i hverken denne eller den første tråden (Hvorfor er ikke moderatorene voksne nok til være konsekvente?) og legger derfor dette i skuffen for ryktespreding og bygdesladder. Og er det noe jeg hater så er det gardiner som trekkes ørlitt til siden med

"Har du hørt at....?", "Ja, er det ikke fryktelig... Noen må gjøre noe med dette.", "Edna sa i går at han....", "Himmel, for en drittsekk. Jeg ringer til de andre med én gang!"

Og den uskyldige har ingen mulighet til å forsvare seg. Påstandelser som ikke kan motbevises er det nemlig håpløst å forsvare seg mot. Og når ikke angriper kan eller vil legge frem bevis er det nettopp bare påstandelser. Men det har ført til at mange har mått flytte fra bygda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et typisk innlegg med flåsete bemerkninger, som “usle fluer”.

Dette er ikke noe annet enn et innlegg som oser av hersketeknikk.

Jeg ville faktisk sett på innlegget som seriøst om du ikke hadde benyttet bemerkninger som “usle” og “spar meg for prinsippsak argumentasjonen- den tida er forbi”.

Det er vel heller ikke fluene som trådstarter er ute etter så langt jeg kan se.

Når det er sagt, så må også TGTR slutte med og si at han vurderer og legge ut dokumentasjon, men vil ikke på grunn av………

Alternativt så må Nico gi GO på at det må han bare gjøre.

Jeg synes at en tråd som dette er meget kjipt, hvor terskelen for og legge ut erfaringer med butikker høynes, siden du ikke vet hvor mye flak du vil få i forumet. Er det forskjell på en butikk med en aktiv aktør og bidragsyter vs. en butikk som ikke har det her inne? Det har blitt stilt spørsmålstegn på det av andre i denne tråden basert på tilsvarende like tråder om andre butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et typisk innlegg med flåsete bemerkninger, som “usle fluer”.

Dette er ikke noe annet enn et innlegg som oser av hersketeknikk.

Jeg ville faktisk sett på innlegget som seriøst om du ikke hadde benyttet bemerkninger som “usle” og “spar meg for prinsippsak argumentasjonen- den tida er forbi”.

Det er vel heller ikke fluene som trådstarter er ute etter så langt jeg kan se.

Når det er sagt, så må også TGTR slutte med og si at han vurderer og legge ut dokumentasjon, men vil ikke på grunn av………

Alternativt så må Nico gi GO på at det må han bare gjøre.

Jeg synes at en tråd som dette er meget kjipt, hvor terskelen for og legge ut erfaringer med butikker høynes, siden du ikke vet hvor mye flak du vil få i forumet. Er det forskjell på en butikk med en aktiv aktør og bidragsyter vs. en butikk som ikke har det her inne? Det har blitt stilt spørsmålstegn på det av andre i denne tråden basert på tilsvarende like tråder om andre butikker.

endret noe i innlegget, er enig i at usle fluer ble noe ovenfra og ned...  8)

Det er i alle fall første forsøk i denne tråden på et konkret forslag til løsning, at du presterer å tolke det som hersketeknikk forteller litt om hvor forskjellige folk er, og hvor vanskelig kommunikasjon kan være...

Jeg hadde i alle fall til hensikt å bidra KONSTRUKTIVT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Thomas dette har foregått i ukesvis, og jeg synes hardkjøret mot flue bør stoppes. Det er ikke en rettferdig debatt.

Det er en person med maske som opptrer som en ånd, og kan forrtdsette så lenge han gidder.

La gå at Brekke har håndtert noe klønete, menhvem har erfaring med uthenging på denne måten ?

Du har jo gitt trådstarter skikkelig pes allerede fra trådens start, lenge før den ble en føljetong som den har blitt og som du nå bruker som argument mot ham.  Er du prinsippielt mot at folk legger ut negative erfaringer med nettbutikker eller ble du umiddelbart sikker på at han hadde skjulte agendaer?  Eller hva er det du finner så spesielt i denne saken?  Tror du tråden hadde blitt det den har blitt om ikke han ikke hadde fått like mye pes?

For min del kan Theguy være en bløff, men jeg har ingen holdepunkter for å tro noe sånt.  La oss nå tenke oss at han ikke er

det og at du var i hans sko...hvordan hadde du opplevd dette forumet?  Hadde du ant et snev av kameraderi?

Hoje

Jeg utrykkte tidlig at en anonym drittpakke ikke er ffs verdig, sånn sett har du rett.

Jeg er ikke bedre enn andre her inne.

Men stanhaftigheten til den anonyme er i ferd med å bli suksess. Og det  er jeg uenig i bør skje uten betydelig motstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jævelig å måtte bruke den altfor korte sommertia på å få oppheng i slik ren svada..

Men det er som en (dårlig) krimhistorie

-vil brekke innrømme at han har sendt pakken til feil addresse, og beklage på det sterkeste ovenfor rocke gutten.

-vil rockeren legge frem sensitiv epost for allmennheten på internett for å få klarhet i saken.

-eller vil rett og slett rockeren vise seg som en gigantisk bløff og måtte emigrere til Sverige.

Få svaret før samtlige av mine 20 negler er gnagd bort og dette har blitt en roman!

Ps: beklager, var lite konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvordan måler du egentlig suksess i dette ₣Яedriκ?

Hoje

Jeg utrykkte tidlig at en anonym drittpakke ikke er ffs verdig, sånn sett har du rett.

Jeg er ikke bedre enn andre her inne.

Men stanhaftigheten til den anonyme er i ferd med å bli suksess. Og det  er jeg uenig i bør skje uten betydelig motstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiatt  :D

Bare en ting her nå før dere blir skikkelig uvenner her, noe dere iallefall ikke trenger og bli, det er isåfall leit synes jeg.

Kanskje noen melder seg ut også, okey kommer sikkert inn igjen med ett annet nick, eller registrerer seg på nytt etter en stund:P

Fulgte med i begge trådene så mener og huske riktig her nå , hvis ikke så beklager jeg ;)

Men hvilke beviser tror dere rockegutten egentlig sitter på? hvilke detaljer har han muligheter for og sitte på? Og han må dessuten sladde en betydelig del av det som er greia her...altså en adresse...

Saken er som han sier sjøl att han ble beskyldt for og ha flere kontoer? og det mener jeg og huske att også nicco påsto han hadde...greit!

Hvis dette stemmer, vil da bevisene bevise att: noe sånn som dette her :

-En ordrebekreftelse , som da stemmer, siden han fikk den første pakka

- En mail der han lurer på hvor de ettersendte fluene blir av?

- En mail der han får svar fra flue.no att de er sendt for så så lenge siden?

- Rockegutten takker feks for svar og venter noen dager til

fluene kommer ikke og sender så en ny mail og spør?

- Flue.no svarer og sier de er sendt og ikke kan skjønne hvor de har blitt av? eller kanskje flue.no har sjekket og funnet ut att rockegutten har flere kontoer og svarer att fluene er sendt til den og den kontoen og att det da ikke lenger er hans problem....

- Rockegutten blir da tydeligvis skikkelig forbanna...og sier han da ikke har det?

Det han beviser er det han har sagt, og det nicco påstår?

Han kan ikke bevise att han skulle ha flere kontoer?

ikke hvilke adr der han bor, pluss navn?

ikke hvilke adr pakken ble sendt? og hvem som bor der?

Så hva da? nicco legger ikke ut noe av det han påstår....

Da er vi like langt da?  :) eller?

ikke noe som kan bevise fryktelig dårlig kundbehandling fra flue.no sin side, eller att de har feil i sine påstander?

Rockegutten kan ikke bevise att han IKKE har det og har rett på noen unnskyldning og heder og ære?

Lager da deretter en tråd, den første som ble sletta, der han brenner alle broer til videre kommunikasjon ? (da overskriften er way over) etter min mening! (vet du beklaget dette selv,men skaden er allerede skjedd)

Tråd nr 2 blir startet...

Rockegutt...ring nicco nå...jeg er ikke int i og se disse maillene som egentlig ikke beviser noen ting i mine øyne?

Og tror dere Nicco IKKE forsikrer seg om att det er rett adresse neste gang han skulle ettersende noen varer?  ;)

EDIT: skrivefeil

Kjere vene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting?  

Husker ikke hvordan det er hos flue.no men mange andre steder er brukernavnet mailadr...da begrenser dette flere kontoer betydelig, så sant du ikke har byttet emailadr også...

Jeg tror jeg har flere kontoer hos flue.no sjøl jeg....

Og jeg tipper jeg har ihvertfall 2 adresser der...flytta 3 ganger på ett år...

EDIT: yes hadde to kontoer...redigert til samme fakturaadresse og leveringsadresse nu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvordan måler du egentlig suksess i dette ₣Яedriκ?

Hoje

Jeg utrykkte tidlig at en anonym drittpakke ikke er ffs verdig, sånn sett har du rett.

Jeg er ikke bedre enn andre her inne.

Men stanhaftigheten til den anonyme er i ferd med å bli suksess. Og det  er jeg uenig i bør skje uten betydelig motstand

Har Han ikke ødelagt mye for flue.no med sin hevngjerrighet ? Kan han ikke når som helst backe ut ingen hver hvem Tgtr er ? Er dette utstudert feighet ?

Er dette en klassisk drittpakke få å få sin søte hevn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

@₣Яedriκ

Har Han ikke ødelagt mye for flue.no med sin hevngjerrighet?

Ingen som helst anelse. Jeg har null insyn i flue.no så jeg er ikke i stand til å si noe om hva som har ødelagt eller ikke. Og hvis du ikke jobber der eller har en personlig kobling dit så borde du heller ikke si noe om akkurat det, da du i så fall vet like lite som meg. Da blir det bare antagelser og det er ikke noe som fører dette i en konstsruktiv rettning. Skulle jeg gjette så har han sikkert fått mange nye kunder, og noen som sitter og lurer på om det er en bra butikk eller ikke. De som tviler borde lese alle innlegg nøye og ser da at det er mange som samtidig skryter av flue.no. Så at det har ødelagt er jeg i veldig tvil. Det kan bare Brekke svare på. Det er veldig målbart. Hvis ikke jeg missminner meg så har Brekke holdt følgende sitat varmt, "Det sies at denne tråden er god reklame så kanskje like godt å holde den ved liv". Det med innlegg under samme tid som TGTR var borte på fisketur, for å sen ikke delta i tråden når TGTR kom tilbake. Usikker i så fall på om den innebærer så mye negativt for han. Hvis så, vore det en utrolig usmart ting av Brekke å gjøre. Jeg hadde da en teori om at Brekke skulle forsvinne i det TGTR kom tilbake og jeg tror ikke Brekke har lagt inn et innlegg her siden?!

Kan han ikke når som helst backe ut ingen hver hvem Tgtr er?

Det kan han sikkert men holder på sin sak og fremhever sin rett og fortelle om sin opplevelse med flue.no. Det har han jo all rett å gjøre.

Er dette utstudert feighet?

På hvilken måte? Ser ikke noe som helst utstudert og jeg ser ingen feighet heller. Han viser jo at han er åpen å løse det og har gitt muligheter til det, gang på gang faktisk. Sånn som jeg ser det.

Er dette en klassisk drittpakke få å få sin søte hevn?

Blir ater igjen spekulasjoner, fra din og andres side, som alle burde holde seg unna å mene noe om for å ikke forsøple tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

He he, takk og farvel sier jeg. Jeg tenkte på "big brother " tidligere idag, men "paradise hotel" er nok mere presist.

Til alle jeg har fornærmet ikke ta det så tungt. Prøvde å være løsningsorientert ( i alle fall i starten)  men som jeg skrev veldig tidlig i tråden: "ser dere ikke at denne saken aldri kommer til å få en løsning".

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke lot det bli med det  ;D

Skal ikke hisse meg opp over en tråd på ffs mere, det er et løfte !  Æh.. tror jeg da  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Men, er det noengang blitt presisert hva leveransen dreide seg om?

Det aller beste hadde vært om det handlet om tre-fire fluer til noen tiere! -Greit, det hadde vel ikke tatt bort selveste prinsippsaken. -Men det hadde vært moro!

Sjøl så jeg ikke denne myteomspunnede første tråden.

Men etter hentydninger, så gikk kanskje TGTR ut med høye kneløft i full offentlighet, og skjelte ut flue.no etter noter noe tidlig?

(Jeg bare antar her.)

Da ble kanskje sjølveste eieren personlig forbanna! Bare antar igjen.

Og det er sikkert uprofft.

Mulig at eier prøvde med mail som svar, og at TGTR "svarte" her på dotten. Eller no sånt.

Eller at det har foregått telefonsamtaler vi aldri får innsyn i.

Nei dere, dette er spanandes!

På den annen side kan det hende TGTR er en prinsipprytter, eller en som ikke greier å holde kjeft(tastatur), når noen angriper hans intensjoner. Han må bare liksom svare.

Er flere av oss.

Og her har han hatt gode muligheter til så.

-Eller at de som vil ha hele denne tråden/trådstarteren bort har gått på en kjempeblemme, og bare fyra oppunder.

Ikke vet jeg. Og ikke bryr jeg meg.

OK. Litt da.

Noe skurrer.

images?q=tbn:ANd9GcSCb7gPkuvW8MPQVsTe13cehXDdiBFpIsHu0_1YTjYrZsq-895PNQ

Eller så er leverandøren der:

images?q=tbn:ANd9GcRhUe0t9yU_Oe0KDui6ARuycmdrLIdm4hVrjBDpKdEgra6ePFn6

-Beklager. Men jeg synes dette er moro!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...