Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer?


TheGuyThatRocked

Anbefalte innlegg

Hvis ett system er så utfordrende at flere tar feil så er det kundens skyld? (hvis det er det som er tilfelle da, slik du mener å vite). Dette må være noe av det mest godtroende jeg har lest og kan umulig være ment som annet enn en støtteærklering til flue.no.  ;D

Hvis denne tråden har lært meg en ting, så er det at den arrogante og nedlatende holdningen til Nicolaj (flue.no) har fått meg til å innse at jeg aldri vil legge igjen penger i den butikken. Som bedriftseier har hans behandling av denne tråden vært under enhver kritikk. Videre hans tolkning av kjøpsreglene for handel over nett.

rrrules

Det er bra det er noen som virkelig tørr å si det i klar tekst! Er relativt sikker på at 98,7 av oss her inne hadde blitt fly forbanna hvis man ikke får de varene man har bestillt og hvis rosinen i kaka hadde vært at sjappa la skylda på deg i tillegg hadde vi gått i harnisk!

Nei tror nok mange her inne ikke klarer å skille mellom person og bedrift (flue.no) - det er faktisk en vesentlig stor forskjell på det. Nicco virker som en knakanes hyggelig kar med masse kunnskap om temaet vi alle brenner for men husk da er det som han selv har sagt personen som snakker. Når det er "flue.no" som snakker blir bildet lovmessig og hva man kan tillate seg av kommunikasjon noe helt annet. Man har en forbrukerlov og man har en kundeservice etikette å forholde seg til -bryter man disse er man på tynn is i mine øyne.

Til slutt når det gjelder kundeservice så registrerer jeg at noen (da spesielt folk i bransjen) utaler seg om at "kunden ikke alltid har rett" (det kan not stemme i teorien) men hvis dere tror dette er noe som bør testes ut i praksis er en annen ting. Da skal du ihvertfall være beredt på en storm fra en annen planet i værste fall som vi har sett et godt eksempel på her. Er nok så enkelt at kunden alltid har rett helt til kunden selv har funnet ut/eller blitt overtalt til at han/henne tar feil OG tar dette innover seg. Før det er det bare å svelge kameler og eller rette seg opp og ta i mot drittslenginga!

PS: Kundeservice sammenlignet med resten av verden er forresten på et så lavt nivå at vi egentlig bør være flaue - tenk å definere god service som kjapp levering. Dette er vel et minimum når sjappa er i Norge? Bestiller mye fra det store utland og får ofte varene i løpet av 2-3 dager men på toppen av det kommuniserer de med meg -  siste eksempel var stillwater - herregud for en service, hadde jeg spurt hadde de sikkert sendt en kar med de sokkene jeg bestillte! Sorry off topic på slutten her ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Det kan se ut som om TheGuyThatRocked oppnådde akkurat hva han var ute etter. Flere har nå sagt at de ikke vil handle der på grunn av dette. Så ffs.no fungerte utmerket som kanal for å ta hevn for noe vi enda ikke vet om det var grunnlag for å hevne.

Selv om dette ikke var viktig for trådstarter, noe han har presisert flere ganger, så klarte han altså å få igang to tråder om samme tema. Den ene ble slettet og derved oppsto en ny med en annen vri hvor det likevel kom tilbake til utgangspunktet for den første. Begge ble en god del sider og flere har blitt enige om at Nicolaj er den store stygge ulven oppi det hele. Ikke verst for en sak som ikke var viktig og som enda ingen vet den fulle sannheten i, selvsagt unntatt de involverte i selve saken.

Velkommen til www.fluefiskesladresiden.no  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er ingen her som vet hva som har skjedd og at det spekuleres i hva som er skjedd og at det etterhvert har dannet seg et bilde av hva som er skjedd er også HELT feil. Jeg har prøvd snart alle moderatorer om å få lagt ned dette. Det diskuteres nå i andre tråden altså en sak ingen vet NOE om! Er det et slikt forum vi vil ha? Er ikke dette useriøst? Og de som drar konklusjoner ut av dette... ja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg kommer heller ikke til å si noe konkret om denne sakens kjerne, dette for å værne denne tidligere kunden og det er ikke av interresse for meg og blottlegge slikt på et forum, ikke noe forum. Vil igjen presisere at det er den eneste av et 5 sifret antall kunder jeg har som vi ikke vil ha i butikken.

Jeg kan ikke som trådstarter har fått med seg ikke gi noen tredjepartinformasjon til moderatorer. At de har skrevet at de har sett bevis er ikke sant. Men jeg fikk forklart saken og de tok til fornuft den tråden. Nå er det denne som etter min mening burde legges ned og fjernes. Selv om det er bra reklame for flue.no. Jeg liker ffs og har gjort det siden det var Runes fluefiske. Derfor synes jeg også at denne tråden er laaangt under ffs sin verdighet og burde være slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm spennende at man prøver å snu saken mot FFS for at tråden skal bli slettet, ser ikke hvorfor denne taumen er mer lavmål en den 300 siders tråden om skittfiske eller prima? Forklar meg gjerne?!

Nå er det sol og ferie - 2 uker langt fra fluestenger og elver blir helt jævlig - bra man har tilgang til denne tråden på mobilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe. Du synes ikke det er flere ting som er merkelig her hoje ;)

Jo det er mye som er merkelig her.  ;D  Men uansett har jeg forsøkt å forstå hvordan du håndterer dette og jeg lykkes ikke helt med det.  Hvorfor sendte du ikke ham fluene på nytt og sørget for å dokumentere sendingen?  Det hadde jeg gjort tror jeg..ihvertfall basert på opplysningene som har kommet frem her.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart det er noe muffens her  fffish 

Hadde vært interessant å vit hva TGTR har gjort/ sagt i forhold til flue.no for å klare å kjøre saken slik i lås :)

Hadde han enda bundet sine egne fluer så hadde han aldri kommet i denne situasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Men Brekke, sa ikke du at du ikke tenkt spandere et sekund til på tråden? Av mange forskjellige grunner? Hvilket du gjorde frem til "TheGuy ..." sa at han logger ut noen dager grunnet fisketur. Sen gjør du storstilet comeback med kommentaren "Jeg ser noen sier at dette er god reklame for flue.no så da bør man nesten bidra til å holde den i gang". Og nå er du i full gang og din gamle kunde har ikke sjanse å snakke for seg og du har mulighet til å snakke din sak fritt. Som jeg kan huske av trådens innhold har "TheGuy ..." ønsket en åpen dialog. Da syns jeg ditt agerande nå blir merkelig. Jeg misstenker at han leser tråden nøye når han er tilbake og kommer med svar på dine kommentarer, skal du la vær å svare da?

Jeg er enig i det Marius sier om servicenivå og kunders rett og ikke. Eyvind Hellstrøm fritt sitert, "norsk restaurantnæring har Sverige og svensk arbeidskraft å takke for den siste tidens positive utvikling". Det han snakker om her er nettopp servicenivå. Om å alltid bli møtt med et smil og god service, noe den norske restaurantnæringen slitt med. Det er ikke tilfelde, og jeg er hundre prosent sikker på at den ikke er økonomisk, at så mange på restauranter og cafeer ansatte i stort sett bare svensker.

(I filmen så melder jeg meg på som rollen til Rune. For å gi høy troverdighet er han nødt til å ta meg til noen av goplassene sine."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Har fulgt med denne tråden fra første stund og jeg føler med rimelig sikker på at kunden har plagdes litt med registreringa og fått flere enn en konto, ved et uhell selvfølgelig. (Jeg plagdes også med registreringa når jeg ble kunde der, men jeg ringte opp flue.no og Nicolaj ordnet opp)

Når kunden har bestillt varene har dette skjedd fra riktig konto og kunden fikk varene sine. Når det manglende skulle ettersendes har flue.no slått opp navnet til kunden, fått opp en av de feilregistrerte kontoene og pakken havnet dermed på feil adresse. Dette vil si at feilen skyldes kunden, og kunden må ta tapet!

Jeg legger også merke til at Flue.no viste godvilje med å legge noen ekstra ting i pakken som skulle ettersendes. Har stadig full tillit til flue.no og kommer til å handle der ved behov.

Hvis ett system er så utfordrende at flere tar feil så er det kundens skyld? (hvis det er det som er tilfelle da, slik du mener å vite). Dette må være noe av det mest godtroende jeg har lest og kan umulig være ment som annet enn en støtteærklering til flue.no.  ;D

Det var nettet mitt (telenor mobil) det var noe feil med, og ikke systemet. ;)

Kunden har opplyst oss om at det var flere kontoer på hans navn, og når kunden har flere kontoer så må han jo ha registrert seg flere ganger!

Kunden har også opplyst oss om at han “truet” med å henge ut flue.no på fluefiskesiden hvis han ikke fikk viljen sin, så jeg tror nå helst at hele greia er en ren hevneaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden kan ha opplyst om det ene og det andre slik jeg ser det. Men likevel så gjør dere lite og ingenting for å prøve å renvaske dere selv her ??? Jeg kan skjønne at dere selv ikke tror dere trenger det, men noen ganger er det faktisk bedre å svelge noen kameler, spesielt i servicebransjen. Jeg sliter med å forstå hvorfor dette er så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det er noen som virkelig tørr å si det i klar tekst! Er relativt sikker på at 98,7 av oss her inne hadde blitt fly forbanna hvis man ikke får de varene man har bestillt og hvis rosinen i kaka hadde vært at sjappa la skylda på deg i tillegg hadde vi gått i harnisk!

Godt mulig det, men da vill jeg vært 100% sikker på at jeg hadde rett da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om TheGuyThatRocked oppnådde akkurat hva han var ute etter. Flere har nå sagt at de ikke vil handle der på grunn av dette. Så ffs.no fungerte utmerket som kanal for å ta hevn for noe vi enda ikke vet om det var grunnlag for å hevne.

Jeg har ikke noe tro på at ting fungerer slik :)

Jeg var tidligere involvert i et firma (teammedlem), og det oppsto en situasjon der vi ble totalslaktet på en annen internettside (www.fluefiske.net). Det merkelige fenomenet som da oppsto var at vi faktisk begynte å selge bedre mens det stormet som verst :o  ;D

Jeg er ganske sikker på at de aller, aller fleste (fornøyde) kunder på flue.no gir blanke f... om en sånn sak som denne oppstår. Har man fått god service der tidligere, så er man så kynisk at man egentlig ikke bryr seg om hva èn misfornøyd enkeltkunde sier. Da fortsetter man å bestille på flue.no.

Jeg ville ihvertfall ikke nøle et sekund med å bestille håv hos mr. Brekke, hvis han får inn en fin ørrethåv med både meassure net og vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det er noen som virkelig tørr å si det i klar tekst! Er relativt sikker på at 98,7 av oss her inne hadde blitt fly forbanna hvis man ikke får de varene man har bestillt og hvis rosinen i kaka hadde vært at sjappa la skylda på deg i tillegg hadde vi gått i harnisk!

Godt mulig det, men da vill jeg vært 100% sikker på at jeg hadde rett da ;)

Har vi no grunn til å tro at tgtr ikker er sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt av å lese innlegg av folk som sier de skal slutte å handle på flue.no grunnet denne tråden. Sett dere selv i nico`s sko. Her blir han hakket på fra alle kanter fra folk som ikke kjenner sannheten i saken ( Noe kun Flue.no og trådstarter vet). Skjønner godt at han blir forbanna og er ikke bestandig like lett å ikke skrive litt kvasse innlegg tilbake. Er man en mann av prinsipper som står for sin sak bøyer man seg ikke ned og tar den i rævva. Velger å holde meg nøytral i saken til alle fakta er på bordet, men syns det blir vist urettferdighet mot flue.no. Han har kanskje ikke taklet saken på best mulig måte, men sett dere selv i hans situasjon før dere skal begynne med boikott.

Makan  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det er noen som virkelig tørr å si det i klar tekst! Er relativt sikker på at 98,7 av oss her inne hadde blitt fly forbanna hvis man ikke får de varene man har bestillt og hvis rosinen i kaka hadde vært at sjappa la skylda på deg i tillegg hadde vi gått i harnisk!

Godt mulig det, men da vill jeg vært 100% sikker på at jeg hadde rett da ;)

Ja, jeg har veldig vondt for å tro at det er disse få fluene dette egentlig dreier seg om.

Det hadde isåfall vært slett service, og i denne bransjen overlever man knapt et år om man ikke yter service.

Såvidt jeg forsto så var Rockabilly her uønsket hos Flue.no før dritten havnet hit, så det er vel grunn til å tro at det ligger noe mer bak  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tråden inneholder innslag av X-files karakter, og snart er det vel bare Snåsamannen som kjenner den egentlige sannheten.

ser ut for meg som  Flue har hatt noe å bryne seg på før det havna på ffs.

Men men nå skal jeg fiske videre,  er i dalom, beklager innblanding !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi alltid hoje og vi sender på nytt om noen mangler noe eller vi gjør en feil. Vanligvis...

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg bestilte en for meg ganske stor ordre hos flue.no bestående av masse småting til rundt 1600 kr i fjor eller i forfjor. Da varene ikke hadde kommet etter en stund, tok jeg kontakt. Jeg fikk beskjed at varene var sendt og at dersom de var vekke i posten var det egentlig ikke flue.no sitt ansvar, men de ville likevel sende en ny pakke. Jeg var veldig takknemlig og ventet spent på varene. Da pakken kom, inneholdt den bare ca halvparten av varene. Jeg valgte å ikke gjøre noe videre nummer ut av saken da. Det er begrenset hvor mye energi jeg gidder å bruke på slikt. Det skal sies at jeg har handlet mange ganger hos flue.no og kun hatt problemer denne gangen.

Jeg må si at det eneste som har skadet flue.no sitt rykte i de to aktuelle trådene er herr Brekke sine egne innlegg. Synes Brekke viser en barnslig innstilling i forhold til å motta kritikk. Som for eksempel å true med å forlate forumet og ta med seg sine venner. Flue.no bruker forumet til å reklamere for sine produkter og må etter min mening også tåle at det kommer kritikk til butikken gjennom forumet. Hadde Brekke valgt å holde kjeft, tror jeg denne tråden hadde ligget langt nede på siden allerede.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra tur.

En feit brunørret på 1,5 kilo satte turens punktum.

Jeg skal innrømme at det var en kamerat som tok den, men jeg kjente gleden nesten like sterkt.

Det blir ekstra spesielt når man ikke hadde drømt om fisk over 0,5 i vannet vårt.

Dødsgøy ;D

Jeg ser ellers at tråden har levd videre.

Hvis man ser bort fra det endeløse behovet for agurknytt ;) så blir det tydelig at folk har interesse for at tråden belyser en litt mer prinsipiell side av forholdet mellom kunde og forhandler.

Til saken.

For det første så kan jeg bekrefte at jeg er sikker i min sak.

Jeg er også sikker på at jeg bare har handlet en gang og bare er registrert en gang hos flue.no.

Det ble påstått at jeg hadde opplyst at jeg var registrert flere ganger hos nevnte butikk.

Dette stemmer ikke og er jeg er helt ukjent med hvor dette evt kommer fra(?).

At jeg skulle ha klart å registrere meg i en by jeg aldri har bodd i med en adresse jeg aldri har hørt om bryter nok også en god del fra logikkens selvfølgelighet.

Jeg mener, de fleste av oss klarer å plotte inn hvor vi bor uten å bomme med flere fylker..

Lars.

I forhold til utestengelsen så kom den etter at jeg skrev mitt første innlegg i flue.no-tråden.

Dette kan dokumenteres og jeg vurderer å frigi mailen hvis det blir benektet.

Nicolaj brekke.

For det første så trenger ikke jeg å bli vernet. Detaljene om handelen kan vi fritt diskutere for min del.

For det andre så omtaler du gjentatte ganger denne utestengelsen som om det skulle være et argument til din fordel.

Det er vel ingen hemmelighet at jeg ble utestengt etter å ha kritisert flue.no på dette forumet?

Ikke misforstå meg, det er din butikk og du bestemmer hvem du vil ha som kunder.

Bare ikke bruk akkurat den situasjonen som et argument.

At du åpent innrømmer at du har jobbet mot moderatorer for å få tråden fjernet er nok noe langt flere enn jeg reagerer på.

Du har tydeligvis et annerledes syn fra svært mange om hva et åpent forum skal være.

Personlig har jeg ingenting imot det, men det blir jo en salig kræsj når du selv driver en kommersiell virksomhet i form av en nettbutikk.

Om folk vil ha et forum der man åpent kan dele dårlige erfaringer med butikker o.l?

Det tror jeg.

Blir det da et useriøst forum?

Det tror jeg ikke.

Avkrefter du egentlig påstandene mine engang?

Edit.

Om dette med hacking.

Jeg kjenner at jeg blir paff og nesten litt kvalm.

Det er bare utrolig leit at ikke moderator kan bekrefte det jeg sier..

Kommentaren er også fjernet.

Bare for å presisere.

Jeg holder på retten til å være anonym frem til jeg samtykker til annet, men jeg åpner fullstendig opp for at innehaver av flue.no kan diskutere alle detaljer i selve handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det nå må jeg si meg enig med herren ovenfor. Han sier at han ikke har flere brukere, og det ser jeg ingen grunn til at han skal ha hatt. At flue.no kan ha gjort en feil når de skulle hente ut adresse før ettersending er jo en mulighet. Å ha to kunder som nesten er helt like kan jo skje, en kan hete 'johansen' og en annes 'johanssen'. Slike ting skjer. Men igjen så skjønner jeg ikke da hvorfor flue.no også er så sikre i sin sak. Derfor synes jeg dere like gjerne kan legge alt på bordet. Spesielt nå som the guy har sagt at han ikke trenger ''verning''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OFF TOPIC, men for å vise til det Per L E skriver vil jeg nevne noe som hendte meg for mange år siden.

Jeg hadde bestilt overnatting ved Storsand Camping mellom Trondheim og Stjørdal og kom der ca. kl 18.00 og fikk til svar at jeg hadde ankommet tidligere på dagen. Jeg henviste til at jeg kom fra Oslo-området, så da måtte det være en feiltagelse. Det ble ringt til driver av plassen, og han kom med en gang i og med at han bodde like ved, og han kunne gi forklaringen.

Ved etttiden hadde det kommet en herre og spurt om det var noen ledig hytte. "Navnet er Fjellstad" Eieren trodde jo selvfølgelig at vedkommende var meg, og lot han få den hytta som var reservert meg. Og han beklaget så mye. På spørsmål om det var noen annen overnatting i nærheten, svarte han følgende: "Jeg hadde ikke blitt overrasket om du nå hadde blitt forbannet, men siden det er min feil og at du tar det så rolig har jeg et forslag. Ser du den eneboligen oppe i lia der. Du får et rom der med fjernsyn og tilgang kjøkken og bad for samme pris som hytta koster. Kos deg med familien og god tur videre i morgen tidlig."

Dette viser at det fort kan skje glipper og at slikt løser seg på en enkel måte ved litt smidighet og inrømmelser. Det er nemlig ingen som er helt ufeilbarlig. Uten å sette skyld på noen av partene i denne saken.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så viktig at folk forstår konteksten til denne saken.

For min del handler ikke dette om noen få feilsendte fluer.

Dette handler om at flue.no begår en feil, men velger desverre å legge skylden på meg som kunde.

Når jeg da reagerer og velger å dele min opplevelse så blir jeg utestengt fra å handle der mer.

I etterkant har jeg heller ikke blitt møtt med vennlighet eller interesse av å løse saken.

Dermed har saken ballet på seg og blitt en mer prinsipiell diskusjon.

Jeg synes likevel magne fjellstad har et fornuftig innlegg.

Det er ikke min intensjon å påstå at jeg har gjort alt perfekt.

Mitt første innlegg bar tydelig preg av irritasjon, men jeg har både moderert meg og beklaget at jeg oppfordret andre til å ikke handle på flue.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det latterlig, fjesingen?

Og hva som lukter dritt får være opp til den enkelte å avgjøre.

Jeg prøver å få igang en dialog med flue.no for å få frem hva som har skjedd fordi jeg mener behandlingen jeg har fått er legendarisk arrogant og dårlig.

De unngår spørsmål etter spørsmål og jeg tviler egentlig på at det er mange som tror dette er en vendetta.

Måten jeg har blitt ignorert av flue.no er ingenting annet enn forkastelig kundebehandling.

Om det er ren feighet er jeg usikker på.

På dette punktet ber jeg hverken om de manglende fluene eller god service.

Jeg vil bare ha en innrømmelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...