Gå til innhold

Nordland


Hermann

Anbefalte innlegg

Skal på landskytterstevnet i Bodø fra 28 juli til 6 august. Tenkte å bruke at par tre dager på turen oppover for å fiske litt. Men hvor? Hvor bør jeg stoppe på veien? Jeg bor litt nord for Hamar så elver som Rena, Glomma og Lågen regnes som hjemmeelver, så der stopper jeg ikke.

En eller annen plass i Nord-Trøndelag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

os deg på landsskytterstevne....dersom været er flott nyt havet i nord isteden for å røre rundt i ferskvann hele tida  :D:-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os deg på landsskytterstevne....dersom været er flott nyt havet i nord isteden for å røre rundt i ferskvann hele tida  :D:-X

Haaaa, du Staffan, kan du si som rørte rundt i Renaelva en tjue års tid :) Neida, jeg har faktisk tenkt å gjøre som du sier, nyte Nordland og skytterstevnet, men jeg tenkte å ta et par tre dager oppover. For å fiske litt:) For en som aldri har vært nord for Steinkjer blir jo dette faktisk et lite eventyr. Manhar jo for mange år siden lest bøkene til Thorbjørn Tufte og Lidman og turer i Børgefjell. En for jo ikke mindre lyst til å fiske av det mener jeg. Øvre Namsen høres jo veldig bra ut men jeg vet ikke helt hvor langt opp jeg da må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

20 år rekker ikke snart 40 år vasende i Renaelva.....  jeg mener at når man er nordpå og er fra innlandet bør bruke havet som sikkert vil gi ekstraordinære fiskeopplevelser iform av de nordlige artene....... bålfyring i fjæra, koke seg en kjele nytrukken sei, en flaske hvitvin....... fluefiske er mere enn ørret og røye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei opp kan du fiske på de plassene som er nevnt pluss Saltdlselva og Beiarelva er ikke langt unna hvis du kjører veien fra Saltdal til Saltstraumen. Ellers er jeg helt enig med Staffan. Nyt nytrukket sei med lever, og lever er viktig for smaksopplevelsen. Jeg har stått og dratt sei på flue i Saltstraumen, mens slukfiskerne ikke fikk noe. Det var veeeeldig gøy. Skitt fiske både i fersk-og saltvann..

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...