Gå til innhold

Svalbard


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Hoi

Jeg skal på femdagers tur til Svalbard i starten av august, og i den sammenheng lurer jeg på om noen av dere har vært der med fluestanga? Fluevalg, elver, vann, fisketeknikk osv...alt av tips settes stor pris på!

Etter litt lesing så har jeg skjønt at insektslivet stort sett begrenser seg til fjærmygg og kanskje litt vårfluer? Fisken der oppe har vel ikke tida til å være kresen, men heller glupsk og opportunistisk, så jeg kommer kanskje langt med glorete caddis og woolybuggers? Eller hvordan fungerer det? Jeg er nysgjerrig..  :rolleyes: Drømmen er å fange noen pene røyer!

Er det ømfintlig så ta det gjerne på pm. ps: Jeg er ingen fryseboksfyller.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rota fram og lest et par av de gamle tråda, men takk for tipset alikavæl. (jeg fant forresten et par interessante mailadresser jeg kan prøve) :) Forumet skifter stadig ut aktive medlemmer, derfor tenkte jeg at en ny tråd var verdt forsøket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig kjent der oppe , men det er noen vann rundtomkring hvor det går røye. Du er riktignok helt avhenig av transport og våpen, for det er ingenting i nærheten av Longyearbyen (hvor jeg antar at du lander). Tror kanskje det kan være nødvendig med båttransport. Jeg var ved et par vann på kapp Linne' ifjor, hvor det vistnok skal være bra med Røye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig kjent der oppe , men det er noen vann rundtomkring hvor det går røye. Du er riktignok helt avhenig av transport og våpen, for det er ingenting i nærheten av Longyearbyen (hvor jeg antar at du lander). Tror kanskje det kan være nødvendig med båttransport. Jeg var ved et par vann på kapp Linne' ifjor, hvor det vistnok skal være bra med Røye.

Aktuelle vann på Kapp Linne er notert. Tusen takk for tips! Prøvde du ikke fiskelykken? Så du ikke noe vak heller?  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt for opptatt av å samle inn vannprøver iforbindelse  med et kurs i arktisk mikrobiologi ved UNIS...men så ingen vak.

Dagen før vi var der hadde det luska en isbjørn rundt Isfjorden radio, som ligger på Kapp Linne'.

Tror nok det kan lønne seg å kontakte noen form for guiding hvis du skal ut å fiske, det er ikke så lett å komme seg rundt på egenhånd. Bilvei går kun til Bjørndalen og litt opp i Adventdalen, i Bjørndalen er det ikke noe fiskemuligheter og tror ikke det er så mye i Adventdalen heller. Det er riktignok flotte turområder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt for opptatt av å samle inn vannprøver iforbindelse  med et kurs i arktisk mikrobiologi ved UNIS...men så ingen vak.

Dagen før vi var der hadde det luska en isbjørn rundt Isfjorden radio, som ligger på Kapp Linne'.

Tror nok det kan lønne seg å kontakte noen form for guiding hvis du skal ut å fiske, det er ikke så lett å komme seg rundt på egenhånd. Bilvei går kun til Bjørndalen og litt opp i Adventdalen, i Bjørndalen er det ikke noe fiskemuligheter og tror ikke det er så mye i Adventdalen heller. Det er riktignok flotte turområder!

All den infoen her kommer veldig godt med. Jeg trur nok ikke faren er stor for at jeg kommer til å glemme at jeg er i isbjørnland! Ryggen mot bakketoppen, storrøya som vaker, tida som står stille....men tanken om isbjørnfaren forsvinner likavæl ikke.. Garantert ikke..

Spennende, jeg gleder meg.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...