Gå til innhold

<<Femundsmarka tips>>


kolja

Anbefalte innlegg

Hei , tenkte å reise til Femundsmarka med venner for å fiske i en uke med telt ;) Skal flytte oss fra vann til vann og ville få noen anbefalinger :

-Hvor er det best å fiske? (der er det 3 soner man kan kjøpe lisenser for tror jeg - hvilken sone er best og hvilke vann er aktuelle) Vi vil fiske med flue i små vann.

-Hvilke fluer er aktuelle nå (Jeg kan ikke fiske med våte fluer så hvis man anbefaler våte fluer, fortell litt om hvordan man trekker inn disse ;))

-Hvis dere har noen tips om hvordan man kommer dit med offisiell transport fra Oslo , hjelper det veldig. (Til nå så fant jeg at man kan reise til Trysil og deretter finne noe som kjører meg fram til Femund)

Mvh. Nikolay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg heller hadde tatt femund1 til haugen og gått derfra til øvre roasten, fisket i øvre røa.  fisket i nedre røa har ikke vært all verden de gangene jeg har vært der. velger du denne ruten sparer du hvertfall noen km med gange, også er stien fin over fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog til Røros, buss til Synnervika og båt til Haugen eller Røosen. Småvann med ørret og noe røye finnes det mest av på sørsida av Røavassdraget. Røvoltjønnan, Korstjønna, Håene i øvre Røa, kratltjønnan og småvanna langs Grøtåa bør være aktuelle. Det finnes et fellesfiskekort som gjelder både nord og sør for Røa. Fiskekort selges blant annet på båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Du har ikke lov til å forlate  redskapen du fisker med.....som f.eks å gå vekk fra en stang med agn du har satt fra seg for at den skal kunne fiske for seg sjøl.....stanga skal alltid være i gripeavstand fra deg.....det vil da si at du kan sette deg ned ved siden av stanga.....men ikke gå annet sted hen  for å gjøre andre ting, ja..... tror reglementet tillater at du pisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det menes ståsnører, typ stenger som blir rigga og satt ut uten noen form for tilsyn. Uten at jeg er helt sikker...

EDIT:

Haha.. Ser nå at jeg bare leste første side når jeg svarte på dette, og at Staffan hadde kommet meg i forkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...