Gå til innhold

Det måtte vel skje...?


Per....

Anbefalte innlegg

Jada ser den vegas  :D enig med det du sier , for all del  :D

Men jeg tror det hadde tatt enda lengere tid om de ikke alerede hadde vært samlet vepna til tenna  i oslo.... ;) helikopteret var også sannsyneligvis oppe i lufta også...

Helikopteret kan da ikke brukes til transport, bare til overvåkning i følge politiet....selv om jeg har søkt litt på helikoptertypen som de bruker, ifølge det jeg har lest om denne typen så er det plass til 7-8pers...menmen kan jo være fullasta med annet fastmontertpolitistash for alt jeg vet  :)

Når man ser på politiloggen så kan jeg ikke att de hadde ett allmøte på nærmeste politistasjon eller på stedet (med tanke på tidspunkt) når de ankom, så her er det nok du som har sett for mye film :P da må det isåfall være i bilen på vei til stedet!! Saken er jo grei, mannen er lett og finne ikledd politiuniform og ett gævær og skyter rundt seg... og radiokontakt med piloten fra politihelikopteret som sikkert sirklet rundt over der hadde de også:)

Sier ikke de gjorde en dårlig jobb når de først ankom heller jeg.... Mannen var jo heller ikke gira på og komme i skuddveksling og dø...han ville bli tatt levende... begrenset hvor mye feil de kunne begå da det var bare og hoppe i land og hente fyren... :D

Men nok om det  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan ikke annet enn å være stolt av Norge og nordmenn i disse dager, være seg kongehus, politi, hjelpemannskaper, helsepersonell, politikere eller alle de som hjalp til eller har vist annen medmenneskelighet.  Jeg har også latt meg imponere stort av disse ungdommene som overlevde og uttalelsene som kom fra flere av dem umiddelbart etter denne så åpenbart traumatiske opplevelsen, dette lover godt for vår fremtid og våre fremtidige politikere.  Jeg er litt stolt av å være norsk akkurat nå, bare så veldig synd at disse følelsene drukner i sorgen over alle de som er rammet.

Samtidig tror jeg vi alle kan være glade for (håper dere ikke misforstår nå) at både gjerningsmannen og ofrene var norske, noe annet tror jeg ville ha skadet landet vårt om mulig enda mer enn det som skjedde fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om mulig, så hadde det vært enda verre hvis det hadde vært en utenlandsk terrororganisasjon som stod bak angrepene.

Nå er det en norsk mann som står bak det. Har registrert at alt går etter planen for han sin del. Terroristen ønsker nå åpent rettsmøte, slik at han kan fortsette å spre sine såkalte meninger. Føler meg veldig sikker på at det blir et lukket rettsmøte.

Har ikke kastet bort energi på å forsøke å forstå hva som har skjedd i hodet hans. Jeg er skråsikker på at han aldri slipper ut i friheten igjen.

Mine dypeste sorgfulle tanker går til ofre og pårørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg er faktisk litt redd for at det finnes så syke mennesker som har funnet ut at dette var en god ide.....

Morderen må ikke få slippe fri i media.....Av hensyn til oss selv og andre syke mennesker bør vi ikke vite mere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt redd for at det finnes så syke mennesker som har funnet ut at dette var en god ide.....

Morderen må ikke få slippe fri i media.....Av hensyn til oss selv og andre syke mennesker bør vi ikke vite mere nå.

Denne tanken slo meg tidlig da denne skapningne ble kjent....er helt enig.

Jeg orker faktisk ikke lese alt som er skrevet i detalj...uvesentlig for meg i forsøket på å få oversikt over hele tragedien.

Jeg ønsker rett og slett ikke vite all jævelskapen.

Det er mer enn nok å se øynene til de pårørte.

Skrev et innlegg tidlig igår, som jeg faktisk ikke legger ut, rett og slett fordi jeg ikke ønsker bruke mer tid og energi på dette helvetesskapet...tiden jeg bruker nå skal bli å tenke, føle med dem som har det jævligst av alle.

Også bekymret for hva denne "bløffmakeren" kan oppnå gjennom sin mediaoppmerksomhet.

Smart? intellegent?

Liker ikke de ordene knyttet til dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer vel til og holde et vannvittig sirkus i rettsalen. Ikke tvil om at fyren har en form for intelligens, men ikke sosial intelligengs og ikke empati. Han har evnen til og argumentere og er overbevist om at det han har gjort er rett..

Håper bare han ikke har planlagt flere aksjoner.

Er som Stig litt er inne på, det aller beste hadde vært å ikke gi han noe som helst oppmerksomhet, det er jo mye det han er ute etter. Og spre sitt budskap. Han har allerede klart å fått en hel verden til å sette fokus på innvandringspolitikken. Håper ikke han vinner.

Heller fokusere på å ta vare på di etterlatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Beste måten å møte hans plan om formidling av budskap tror jeg hadde vært at fengslingsmøtet hadde vært like åpent som vanlig, men at INGEN fra pressen hadde møtt. DET hadde fortalt ham og hans like hvordan verden ser på "budskapet". Men det går nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å møte hans plan om formidling av budskap tror jeg hadde vært at fengslingsmøtet hadde vært like åpent som vanlig, men at INGEN fra pressen hadde møtt. DET hadde fortalt ham og hans like hvordan verden ser på "budskapet". Men det går nok ikke.

Det hadde vært et spark i balla tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring stoler jeg ikke alltid på at det som står i Dagbladet er sant. Men her er det vel lite som tyder på at historien er usann. Det forundrer meg ikke at gjerningsmannen bak uhyrlighetene er et tidligere mobbeobjekt, skremmende.

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17441807/

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser nå at siktede stiller spesielle krav som mat, utenlandske psykologer, bruk av uniform under rettsak og annet uspesifesert for å snakke om de to angivelige terrorcellene som eksisterer i Norge.

Aner nå at han ser en mulighet for å bli erklært ikke strafferettslig tilregnelig. Da vil heller ikke pårørende ha rett på erstatning!

Håper for all del dette ikke skjer. Er snakk om erstatningsbeløp på 250-300 millioner.

Fyren er jo klin gæern, men fullt ut strafferettslig tilregnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen som har gjort noe slikt kan være strafferettslig tilregnelig. Mannen må være syk. Snakket med en politimann som underviser psykologi på politihøyskolen og han sa at profilen passet på punkt og prikke til en med alvorlig personlighetsforstyrrelse (gjenstår å se hva det konkluderes med selvsagt).

Men uansett: Han kommer til å få den strengeste straffen som vi har sett i moderne tid, enten innen psykriatrisk behandling bak lås og slå eller på Ila landsfengsel. Permisjon kan han se langt etter og skulle han komme ut en gang så tror jeg det er nok av andre gærninger der ute som ikke vil at han skal bli eldre. Han får nok uansett et helvette hvor han enn ender opp. Ang. erstatning så er karen knapt kredittverdig (og arbeidslivet tror jeg aldri han kommer ut i igjen) så det er nok en saga blott uansett. Jeg orker ikke bruke en halv kalori på den gale mannen, men det er naturlig at mange føler hat og er revansjelystne etter en slik barbarisk ugjerning. Men tro meg: Jeg er trygg på at han får det tøft fremover og som en av de tidligere innsatte på Ila sa: Normalt sett er pedofile de laveste på rangstigen, men denne personen kommer helt nederst på lista (= juling til frokost, lunsj og middag resten av hans patetiske liv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det kommer med all sannolikhet til å bli en prejudiserende dom. De er nødt til å statuere et eksempel av et slikt fall. Ellers så vil det poppe opp andre gærninger. Han kommer til å få et maksimumstraff uansett hvordan man prøver å fremstille dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med selve begrepet sinnsyk, da jeg ikke på noen måte kan se det slik at han er sinnsfrisk. Når man utfører en slik handling, så er man jo, innenfor rammen av det sammfunnet vi lever i, sinnsyk. Forstår at det er et definisjonsspørsmål, men det blir på en måte bare akademisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han ikke kan gjøre opp for seg, noe som er naturlig i denne saken, går kravene videre til ordningen for voldsoffererstatning.  

Ja... det kontoret er jo lett å hanskes med  :rolleyes: Kranglet med dem i 2 år før jeg fant ut at fritiden og privatlivet faktisk overgikk langt på vei kampen mot det jeg opplevde som et forsikringsselskap, så jeg kastet inn håndkledet (de fikk det som de ville). Men forhåpentligvis sitter de løsere på pengesekken i dette tilfellet. Det siste man trenger etter noe slikt er en lang kamp for å få sin rettmessig erstatning. Kjenner flere som har kjempet for voldsoffererstatning i 3-4 år før de har fått medhold  :P

Men det er en helt annen sak... Nå er det tid for å finne krybba for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som bekymrer meg. Vi hadde en sak i Valdres for en del år siden. En somalier på et asylmottak drepte en bussjåfør da han tok bussen fra Ryfoss til Fagernes. Gjerningsmannen ble (sikkert med rette!) erklært strafferetslig utilregnelig. Noe som førte til at enke og barn ikke fikk 5 flate øre i erstatning. Er bekymret for at denne saken tar en slik vending. Det som taler for at han er strafferetslig tilregnelig, er den lange planleggingstiden, og at terroraksjonen ble gjennomført i 2 deler. Han har vært fullstendig klar over hva han har gjort. Han har til og med, i sin ondskapsfulle og kyniske verden, forutsett hva som ville skje etter at han ble pågrepet. Han prøver jo å styre "showet" fra isolat.

Jeg er uansett stolt av å være norsk i disse tider. Kongefamilien, Stoltenberg, forsåvidt alle politikere, politi, helsevesen, alle nordmenn! Vi er en helt unik nasjon! Aldri mer 9. April, aldri mer 22. Juli!

Eneste som skuffer meg er Petter Nome, med sin patetiske artikkel i en spansk avis, hvor han drar inn FrP og Siv Jensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...