Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk folkens:)

Fine fluer! hva bruker du i børstemarkene?

Har brukt børstemark-garnet som selges på Nordisk:) Her er linken http://nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/386/Category2ID/493/List/1/Level/2/ProductID/6757/Default.aspx

Takk for tipset Pættis. Gull verdt for en fersk sjøfisker:) Den er faktisk lettere dressa en det som kommer frem på bilde, men når du nevner det så skal jeg binde opp noen slankere varianter. Får prøve meg på den brune reka di også. Den var stilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fluer Vegar ;)

Du binder virkelig pent. CF er jo enkel å nappe av fibre av også dersom du ønsker de litt tynnere. Syns dette så ut som realt godteri :) Merker forøvrig det samme at relativt lettdressede fluer fremstår fyldigere på bilde. Spesielt på bilder av meg selv så ser jeg 10-15 kg tyngre ut  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fluer Vegar ;)

Du binder virkelig pent. CF er jo enkel å nappe av fibre av også dersom du ønsker de litt tynnere. Syns dette så ut som realt godteri :) Merker forøvrig det samme at relativt lettdressede fluer fremstår fyldigere på bilde. Spesielt på bilder av meg selv så ser jeg 10-15 kg tyngre ut  ;D

du har lagt merke til det du også? gjelder pokkern meg speil også!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsin gris, denne saken har gitt et eventyrlig fiske den siste uken når de normale fargene har sviktet.

Kul reke Pættis. Er det spey hackel du har brukt?

Flotte fluer Vegar ;)

Du binder virkelig pent. CF er jo enkel å nappe av fibre av også dersom du ønsker de litt tynnere. Syns dette så ut som realt godteri :) Merker forøvrig det samme at relativt lettdressede fluer fremstår fyldigere på bilde. Spesielt på bilder av meg selv så ser jeg 10-15 kg tyngre ut  ;D

Takker :) Er nok mest den mørke bakgrunnen som gjør at denne ser noe fyldigere ut enn det den er. Greit å tenke på ved neste modelloppdrag, prøve med lys bakgrunn ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsin gris, denne saken har gitt et eventyrlig fiske den siste uken når de normale fargene har sviktet.

Kul reke Pættis. Er det spey hackel du har brukt?

Flotte fluer Vegar ;)

Du binder virkelig pent. CF er jo enkel å nappe av fibre av også dersom du ønsker de litt tynnere. Syns dette så ut som realt godteri :) Merker forøvrig det samme at relativt lettdressede fluer fremstår fyldigere på bilde. Spesielt på bilder av meg selv så ser jeg 10-15 kg tyngre ut  ;D

Takker :) Er nok mest den mørke bakgrunnen som gjør at denne ser noe fyldigere ut enn det den er. Greit å tenke på ved neste modelloppdrag, prøve med lys bakgrunn ;D

Hvis det er ønskelig kan du også bruke de innerste fibrene på CF'en. Eller når du spinner så legger du tråden rund hellt ned på butten av fibrene. Innerst er de nemlig hule(?) og mye letter å jobbe med, og da kan du få flua MYE lettere dresset. ;) Dårlig forklaring, men skitt au :P

Men flua er fin det, ser ingen grunn til å dresse den så mye lettere...

Også er jo fibrene flate ytterst, så den ser mye feitere ut en den egentlig er.

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsin gris, denne saken har gitt et eventyrlig fiske den siste uken når de normale fargene har sviktet.

Bandt opp to stk på tirsdag etter at dragen hadde køya, fikk saltvann på den ene i en time i går i det som må kalles vanskelige forhold...  Bleike, Krystallklart & veldig lavt vann. Tok en liten på 4hg og hadde en annen på, begge tok skikkelig hardt  :rolleyes:  Loppeføre, men skulle jo teste reka  :rolleyes:  Myyye sippvak  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ønskelig kan du også bruke de innerste fibrene på CF'en. Eller når du spinner så legger du tråden rund hellt ned på butten av fibrene. Innerst er de nemlig hule(?) og mye letter å jobbe med, og da kan du få flua MYE lettere dresset. ;) Dårlig forklaring, men skitt au :P

Men flua er fin det, ser ingen grunn til å dresse den så mye lettere...

Også er jo fibrene flate ytterst, så den ser mye feitere ut en den egentlig er.

Vebjørn!

Takk for tipset Vebjørn, men det kan jo ikke være værre enn å bruke noe mindre matriale og ferdele det mer utover i løkka?  :)

Her er uansett et bilde av samma flua med lys bakgrunn bare å vise forskjellen. 

6971373901_d61f301e84_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ønskelig kan du også bruke de innerste fibrene på CF'en. Eller når du spinner så legger du tråden rund hellt ned på butten av fibrene. Innerst er de nemlig hule(?) og mye letter å jobbe med, og da kan du få flua MYE lettere dresset. ;) Dårlig forklaring, men skitt au :P

Men flua er fin det, ser ingen grunn til å dresse den så mye lettere...

Også er jo fibrene flate ytterst, så den ser mye feitere ut en den egentlig er.

Vebjørn!

Takk for tipset Vebjørn, men det kan jo ikke være værre enn å bruke noe mindre matriale og ferdele det mer utover i løkka?  :)

Her er uansett et bilde av samma flua med lys bakgrunn bare å vise forskjellen. 

6971373901_d61f301e84_z.jpg

Jeg synes det er mye letter å jobbe med de hårene som er hule, men fluene du binder er så syk fine så bare fortsett  sånn som du gjør nå ;)

Bandt en cuda flue her nå, og ser jaggu at det kunne blitt en flott sjøørret flue... Hvis man trer en tråd gjennom den flettede halen og fester på en liten krok helt bakerst i halebusten så tror jeg det kan bli en flott flue.

[attachimg=1]

post-4210-13949891523044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er det og lage fattiggrisen med artic fox hår ? jeg har bindt opp noe små reker med fox hale.. og fått fisk på de, så det bør vell være godt nok, men noen indvendinger ?

funker nok det kristian men ville dressa den uhyre lett med det matriale  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å binder opp noen teppesilda mønstre og har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

1) hvor mye craf fur bør jeg legge inn? mtp hva fisker best lett dresset eller tungt? har ikke muligheter for å teste selv enda så lurer på om noen har noen erfaring om dette?

2) noen som har testet å fortynge hodet? og evt hvor mye blytråd bør jeg bruke for at den "stuper" gir litt mer liv i vannet?

3) hvilke farger anbefales, har bundet opp noen i hvit/salmon pink/(golden olive/svart)

Takker for svar.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er det og lage fattiggrisen med artic fox hår ? jeg har bindt opp noe små reker med fox hale.. og fått fisk på de, så det bør vell være godt nok, men noen indvendinger ?

funker nok det kristian men ville dressa den uhyre lett med det matriale  8)

<LIKER>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor, hvilken kroktype og størrelse er denne bundet på, og har du en favoritt rekekrok?

På disse har jeg brukt Owner 53786 Kappa i str.10

Har nå hatt en lengre periode med mye klart vann så da har jeg brukt litt mindre krokstørrelser.

Jeg har ikke gjort noe forsøk i å sammenligne forskjellige kroker, men disse er jeg i alle fall veldig fornøyd med :)

Avgir heller ikke rustfarge til brukte fluer...  :rolleyes:

Opplever at mye av fisken som tar sitter godt og når den først er kroket blir den som regel med helt inn...  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, og nice reke! Har investert i både rosa og oransje craftfur, så jeg skal prøve å kopiere etter beste evne. Må binde opp ett par eks i krok 10 og 12, skal til fjorden om halvannen time. Funker ikke rekene mine i dag har jeg også oliven marabou børstiser å friste med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...