Gå til innhold

Høsttreff på Koppang 2011 - 30 sept. 02. okt. 2011


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Da er jeg kommet meg hjem fra ti dagers fjelltur. Morsomt å se at dette blir en realitet også i år. Jeg regner helt sikkert med at jeg kommer. Er noen hvis`er ennå, så jeg klasker helt sikkert opp teltet for ikke å låse av noen plasser. Jeg kommer garantert ikke fiske, da jeg skal opperere skuldra mi i september (sesongen er da over for min del). Jeg kan kansje friste et par småharr med venstrehånda. Ellers blir jeg leirboms eller fiskefotograf.. Kansje jeg skal lafe trefffilm??!?

Tsjekkisk med kjeiva! Det hadde vært noe det Bjørnar. Bare for å sette skapet på plass liksom...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette blir nok noe OffTopic. Men det får stå seg.

Denne campingplassen, er det den som en eller annen tysker nå driver?

Og som folket der oppe ikke helt liker?

Fikk fortalt at han eier en del av elvestrekningen, og kjører relativt krass behandling mot de som ikke bor på campen/har riktig kort(?)

Men først og fremst vil jeg forklare hvorfor jeg på ingen som helst måte kommer til å møte på dette treffet:

Min far og mor hadde leid seg en bobil, og svingte innom der. For en uke siden, ca.

Ikke kunne typen ta kort.

Og da Fatter prøvde å forklare at han ikke orket å kjøre avgårde for å ta ut cash, da han er alvorlig syk, ble de bare avfeid. Det holdt visst ikke for denne fysaken at to mennesker på over søtti lovte å gjøre opp morgenen etter...

Så, når en overlegen drittsekk(Det var det Fatter kalte ham. Og det er det sjelden han kaller folk..) kaster ut en sliten, gammal mann, som akkurat har fortalt at cellegift-kuren gjør ham sliten...

Sånne sponser ihvertfall ikke jeg!

Men det kan nok hende jeg tar en tur innom for å prate litt med ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooofftopic

Da må du nok dra på Koppang camping.

Der treffer du ingen fra ffs. ;)

De er på Trya.

Men,jeg vet hvem du mener,har treft'en jeg,"drittsekken".(eller kanskje han bare hadde en dårlig dag? :rolleyes: )

Det var ihvertfall ingen hyggelig opplevelse.Da var det noe annet dengang Ditlef drev,noen mennesker burde leve evig. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooofftopic

Da må du nok dra på Koppang camping.

Der treffer du ingen fra ffs. ;)

De er på Trya.

Men,jeg vet hvem du mener,har treft'en jeg,"drittsekken".(eller kanskje han bare hadde en dårlig dag? :rolleyes: )

Det var ihvertfall ingen hyggelig opplevelse.Da var det noe annet dengang Ditlef drev,noen mennesker burde leve evig. 8)

Puh!

Godt å høre.

Sorry at jeg slapp meg litt her. Men jeg ble akkurat fortalt dette. Og ble eitrandes, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt. Det jeg har samarbeidet med folkene på Trya camping om, har vært helt enestående fra ende til annen. De har bistått og vært serviceminded på alt jeg har foreslått. Selv med den viraken som ble med alle gærningene der i fjor, var det bare smil å spore. Vi fikk låne fasilitetene utenom puben hvor lenge vi ville utover natta uten så mye som å bli hysjet på. Husk at det også bodde andre gjester der. Tipper de lurte på hva som foregigg når Robert med kompani hadde konkurransekasting med T5`en innimellom hyttene der i totidapå natta.

Ingen problemer med å bruke kort på butikken deres heller.

Når detgjelder private elvestrekninger med utgangspunkt i elva, var det ikkeno snakk om det i fjor ihvertfall. Her må andre inn og forklare hva dette er, eller om det er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooofftopic

Da må du nok dra på Koppang camping.

Der treffer du ingen fra ffs. ;)

De er på Trya.

Men,jeg vet hvem du mener,har treft'en jeg,"drittsekken".(eller kanskje han bare hadde en dårlig dag? :rolleyes: )

Det var ihvertfall ingen hyggelig opplevelse.Da var det noe annet dengang Ditlef drev,noen mennesker burde leve evig. 8)

Ja, jeg fikk det ikke til å stemme at det var vertskapet på Trya som kunne fremstå på denne måten, for maken til trivelige folk kan jeg ikke huske å ha møtt i fylletåka noengang  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooofftopic

Da må du nok dra på Koppang camping.

Der treffer du ingen fra ffs. ;)

De er på Trya.

Men,jeg vet hvem du mener,har treft'en jeg,"drittsekken".(eller kanskje han bare hadde en dårlig dag? :rolleyes: )

Det var ihvertfall ingen hyggelig opplevelse.Da var det noe annet dengang Ditlef drev,noen mennesker burde leve evig. 8)

Ja, jeg fikk det ikke til å stemme at det var vertskapet på Trya som kunne fremstå på denne måten, for maken til trivelige folk kan jeg ikke huske å ha møtt i fylletåka noengang  :D

Jepp. Jeg tok feil av campingplass. Trodde dette treffet ble avholdt på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forklare det Bjørnar.

Før i tiden  :rolleyes: var vi endel på Koppang både under storørretfiske om våren,og harrfiske på høsten.

Dette var jo på den tiden av året med fare for nattefrost og vi leide for det meste hytter hos gamle gode Ditlef på Koppang Camping.Det var jo pga. ham vi begynte å dra dit,han hadde endel gode tips ang fiske allerede andre gang vi var der.

Han er også tysk(tror han lever og har pensjonert seg),men av et helt annet kaliber.

Vi fikk billigere leie,siden han leide ut hytter hele uka til anleggsfolk,og det var ikke måte på tips og veiledninger når det gjaldt fiske.En engasjert fluefisker som ytte fantastisk service når vi andre kom oppover.

Så,for etpar år siden,i august, satt jeg meg i bilen og kjørte til Rena.Da jeg kom fram var det blitt mørkt,og siden jeg ikke var kjent,dro jeg til Koppang camping for overnatting.

Dagen etter gikk jeg innom for å forhøre meg om forskjellig,og ikke overaskende var det en ny eier,siden Ditlef allered var godt oppe i årene sist jeg var der for noen år siden.

Det ble ingen hyggelig opplevelse,for å si det kort,og det må være krise hvis jeg skal sette beina mine der igjen. >:(  Og det var ikke snakk om at jeg ikke kunne betale kontant,for å si det sånn !

Bare utrivelig.

Dette må på ingen måte forveksles med de trivelige folkene på Trya.

Eieren der var jo på nyhetene i våres da flommen holdt på å isolere en gammel dame på 82(?),og han var med på redningsaksjonen.

Litt artig,han ble intervjuet mens kameraet sveipet over elva Trya som nesten hadde gravd ut hyttene som ligger langsmed elveleiet.Det nevnte han ikke med et ord. ;)

Så det kan trygt arrangeres på Trya.

Og Kenneth,du må gjerne ta deg en tur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

Beklager at jeg ikke kan bli med. Men jeg synes dette er meget hyggelig at dere drar igang dette.

Når jeg tråkket på mine barneføtter for over 30 år siden fisket jeg på koppang og det var meget kjent for et fantastisk fiske. tilnærmet det som det er i rena nå. Hvordan er fisket der nå?

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er i ulike deler av sesongen Morten, har kun fisket her på høsten de senere årene. På høsten varierer forholdene mye etter vannnivå. Er det litt vann, akkurat slik at du kan vade utover øyene, kan det være brukbart fiske etter hyggelig Harr. Men for lite vann har resultert i mye smått. Uansett er dette nok ikke noen trofèplass lenger - slik som Rena. Iallefall ikke på høsten. Men det er så utrolig mange hyggelige fiskeplasser der, med plass til mange. Et ypperlig sted å holde sosialt fiskeopplegg. Man kan se mange fiskere rundt seg uten at man føler at noen går i vegen for hverandre.

Det finnes selvfølgelig enkelte lureplasser også for de som er godt kjent.

Skulle denne helga bli rammet av vindstille soldager og nattefrost med litt vann i elva, kan det rett og slett bli et ordentlig hyggelig finfiskeopplegg for de som tar turen.

Uansett - det er en bra plass for sosialt fiske, der gjerne det rundt fisket er det aller viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så sikkert at jeg kan møte lengre :P Jeg håper det da!

Tror jeg må sette kokkeleringen på vent til jeg vet sikkert.

Jeg betaler selvsagt for hytten jeg har booket hvis det går ad undas for meg.

Herrens veier er uransakelige, skjønner jeg . . .  ;D

Nei her er det bare å møte, for jeg har kjøpt et gigantisk puslespill som jeg har tenkt å ta med, og jeg gidder ikke gå løs på det alene  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så sikkert at jeg kan møte lengre :P Jeg håper det da!

Tror jeg må sette kokkeleringen på vent til jeg vet sikkert.

Jeg betaler selvsagt for hytten jeg har booket hvis det går ad undas for meg.

Herrens veier er uransakelige, skjønner jeg . . .  ;D

Nei her er det bare å møte, for jeg har kjøpt et gigantisk puslespill som jeg har tenkt å ta med, og jeg gidder ikke gå løs på det alene  :-\

Det står ikke på meg for å si sånn Lars. Og du vet jo hvordan det går puslespill hvis jeg blir sur og ikke får det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh, Robban, har du øvd mere på Lady in black? Kan jeg glede meg til å få høre hele sangen denne gangen?  ;D

Nope, Lever'n har tatt kvelden ;), helgene har blitt preget av for mye alkohol pga regn, betennelsen i lukkemuskelen i mellomgulvet skriker ikke mere alkohol nå, og forretter som feks taco og chilli i det meste jeg spiser sier, vet ikke ;D.

Kona rynker på øyebrynet, det gjør hu aldri og det er sært.

Jeg er en kylling som har lyst , men vet ikke om jeg får det til, har veldig lyst pga det sosiale og allt det hyggelige, men............................

Kommer jeg så kommer jeg, og sover i Løvebilen min. Dette blir bare snakk om prioritering , ikke lyst :-\ :-\

Hva skjer neste helg med deg?

ring meg 91328308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...