Gå til innhold

Skyteklump til Burkheimer


Bo Mortensen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg taget beslutningen:

Årets sjøørret-fiske skal utføres med skyteklump på min favorittstang, Burkheimer 890-3 SW, til det hårde, danske kystvejr.

Jeg er helt blank på dette område og tager velvilligt mot gode råd og anbefalinger.

Inntill nå har jeg fisket med Foxtail men trenger prøve klump for å blive fri for de mange blindkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er mye vind i Danmark.  ;D ;D

Da kan det normalt være en fordel med en kort og komprimert klump, dvs. 9-10 meter. Til en 8# stang ville jeg valgt en klump på 22 gram. Dette tilsvarer klasse 9.  

Vær oppmerksom på at det selges skyteklumper til både én og to-håndsstender. En Guideline powertaper i klasse 8/9 skulle en normalt tro at passet bra til en 8# stang. Det gjør den ikke. Den veier hele 27 gram. I tillegg er disse tohåndsklumpene bygd for å kunne slå over store Sunray Shadows og ikke nødvendigvis små rekefluer. Jeg synes de kan bli litt "piskete", dvs. slår for hardt over.

Personlig ville jeg gått for Rios RioMax II på 22 gram i intermediate. Prøv den gjerne i kombinasjon med en flytende skyteline (GL shooter 25Lbs eller Sufix 25 Lbs). Da trenger du kanskje ikke snørekurv. De flytende/hule skytelinene er mer sårbare for skader, sammenlignet med de massive/intermediate, som av den grunn kanskje er best egnet for de som skal begynne med skytesnøre.

Les mer her:

http://www.guideline.no/Enhåndsstang+og+skyteklump.9UFRrG32.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...