Gå til innhold

"God" 7-delt 5# stang som ikke koster skjorta


kksebbe

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en stang som jeg både kan pakke i sekken, derfor ser jeg gjerne at den er 7-delt, og som samtidig kan erstatte min mindre gode nåværende 5# stang.

Problemet er at i tillegg til å få plass i sekken må den få plass inne i mitt trange studentbudsjett.

Alle forslag mottas med takknemlighet

mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Orvisen er rimelig kjapp. Fin stang med mye trøkk!

Ellers så mente vel Staffan at holkene bør være godt tilpasset. Orvisen har de kvalitetene.

Jeg har vært borti at T&T også lager en smugler.

Ah.. vel der ser dere hvor lite jeg kan  :-\

Jeg får ta en titt rundt i byen, hvis jeg er heldig er det noen som har Orvisen inne så jeg kan ta et par sving i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Og til Staffan.. huh?  ;D

husker med gru den gamle hardy smuglerstanga mi,,,,, et evig mas med ettersetting og kontroll av at holkene satt skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ser at Nordisk har 9-delt Slate signature til kr 1995.-

Ellers har Cabelas rimelige 7 delte reisestenger.

Orvis sin er meget bra, og anbefales i mid flex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en stang som jeg både kan pakke i sekken, derfor ser jeg gjerne at den er 7-delt

mvh Kjetil

20-30l sekk vi snakker om her, da ?  ;D

Neida, ser poenget, men som sagt her ; Det er særdeles viktig med gode holker på stenger i så mange deler. Kan forestille meg hvor irriterende det må være når delene begynner å vri seg i forhold til hverandre på ei slik stang, når jeg vet hvor irriterende det er på ei som bare er 4-delt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ser at Nordisk har 9-delt Slate signature til kr 1995.-

Ellers har Cabelas rimelige 7 delte reisestenger.

Orvis sin er meget bra, og anbefales i mid flex.

Men utifra de du nevner her er det Orvis sin du ville anbefalt da?

mvh

Orvisen er den eneste jeg har prøvd av disse, og den er meget bra. Jeg kan ikke si jeg merket noe til alle holkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd den? Hvordan er aksjon etc?

Jepp,

har både kasta og CCS målt på 8'6" #4 (mid flex) og 9' #5 (tip flex).

Som Torbjørn sier er begge disse passe kjappe, passe kraftige stenger for klassen sin (noen ville kanskje ha brukt 5'er snøre på den 4'er stanga).

Begge stengene er rett og slett supre fiskestenger og jeg har ved et par anledninger vært veldig veldig nære å kjøpe den 5er stanga...

Men det er et par ting du må være obs på.

1) Håndtaket er litt tynt (jeg hadde kanskje kommet til å bytte det)

2) Siden den er i 7 biter er den noe mer topptung enn "tilsvarende" 4 delte stenger

3) Tuben har separate rom til hver del, og stanga kommer ikke med løst stangtrekk

4) Stanga har ikke 25 års ubetinget garanti (som de dyre Orvis modellene har). Orvis er uansett kjent for god service.

Stengene har forøvrig følgende CCS data:

Orvis Frequent Flyer 905-7 (Tip Flex), 9', #5, 7 pc: ERN/AA = 5.6/64

Orvis Frequent Flyer 864-7 (Mid Flex), 8'6", #4, 7 pc: ERN/AA = 5.2/63-64

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en stang som jeg både kan pakke i sekken, derfor ser jeg gjerne at den er 7-delt

mvh Kjetil

20-30l sekk vi snakker om her, da ?  ;D

Neida, ser poenget, men som sagt her ; Det er særdeles viktig med gode holker på stenger i så mange deler. Kan forestille meg hvor irriterende det må være når delene begynner å vri seg i forhold til hverandre på ei slik stang, når jeg vet hvor irriterende det er på ei som bare er 4-delt  ;)

Av og til kan det jo være det blir en liten sekk, greit å ha med på turer som egentlig ikke er fisketur, i tilfelle jeg klarer å snike meg unna  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Orvis Frequent Flyer (Tip Flex), 9' #5 som hovedstanga mi. Går praktisk nedi dagstursekken og er med over alt. Det finnes nok stenger som er bedre å kaste med, men jeg er godt fornøyd. Så er jeg heller ikke noen "kastemaskin". Litt ekstra oppmerksomhet på alle skjøtene skal man ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...