Gå til innhold

Sage One


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

  • Svar 760
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er det en arvtager for z-axis, siden denne ikke finnes i sortimentet til Sage lenger? I hvertfall i de lettere klassene.

jepp det stemmer. Ser de resterende z axis modellene blir solgt ut billig nå.

Her nede skjedde det i den forbindelse noe snodig. Da prisene ble satt ned gikk de såpass fort unna at enklelte butikker gikk tomt. Så nå har noen av dem begynt å sette OPP prisene igjen, siden de ikke får bestilt flere fra statene og etterspørselen fortsatt er stor.  ;D

Min ONE 5'er kommer i slutten av måneden. Den som egentlig var tiltenkt meg kom mens jeg var i Norge, og nå er det så mange som har testet den at jeg vil ha en ny. Hører med til historien at jeg IKKE har fått testet den  >:(, men får en 6'er til test neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Morsomt at one har fullwells i de lettere klassene. For meg med ordentlige hender høres det fornuftig ut.

Jeg har solgt stenger på grunn av for spinkelt håndtak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at one har fullwells i de lettere klassene. For meg med ordentlige hender høres det fornuftig ut.

Jeg har solgt stenger på grunn av for spinkelt håndtak...

Jeg har hatt mange Sage stenger opp gjennom åra, må vel være 25 år siden jeg kjøpte min første Sage nå, og på samtlige modeller jeg har eid eller eier, er diameteren på håndtaket like forbannet liten. Vi får vel "freiste" One alikevel, og se om endringen til Fullwells også har medført en økt diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Morsomt at one har fullwells i de lettere klassene. For meg med ordentlige hender høres det fornuftig ut.

Jeg har solgt stenger på grunn av for spinkelt håndtak...

Jeg har hatt mange Sage stenger opp gjennom åra, må vel være 25 år siden jeg kjøpte min første Sage nå, og på samtlige modeller jeg har eid eller eier, er diameteren på håndtaket like forbannet liten. Vi får vel "freiste" One alikevel, og se om endringen til Fullwells også har medført en økt diameter.

Enig.

På fantastiske SLT er det håndtak for små hender. Hvorfor er det. det ? Bare tull !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer en del. SLT er vel helt gjennomsnittlig reversed half well. SP var tynne. ZXL er tynne. Z-Axis er ganske tykke. FOR tykke for min smak faktisk.

Fredrik, ONE har samme håndtaket som TXL-F. Ikke full well, men en slags mellomting. Jeg har litt blandede følelser ang akkurat det. Må teste det under praktisk fiske først, men under presisjons-finfiske liker jeg ofte å ha fingeren på klingen. Ikke sikker på hvordan det vil funke med dette håndtaket.

En annen ting jeg er småskeptisk til er at et merke som nekter å bruke annet enn treinnlegg i festene og hardkrommede ringer pga estetiske prinsipper liksom skal være innovative når det gjelder håndtaket. Henger ikke helt på greip.  :-\ (ONE hadde kanskje sett enda bedre ut med mørke ringer?)

De siste årene har de begynt å bruke Fuji førere, nå innovative håndtak, så det spørs om det ikke skjer andre endringer etterhvert også. Ser at ONE har fått samme (aluminium) feste som VXP. Tror vekt er en faktor der. Men Struble nickel silver fester har lenge vært standarden for toppmodeller fra Sage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal, Tom!  ;)

Har hørt noen si at 5'eren er like tynn i klingen som en 3'er. Men, hvor tykk er en 5'er? Hvor bratt er en bakke?  ???

:)

Det der er veldig spennende Tore.

Hvis diameteren blir mindre,blir også stivheten lavere.

Da blir det ennå mer spennende å se ,for ikke å si prøve denne stanga. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Det du sier stemmer hvis materialet er det samme. Men dette er nytt materiale, så stanga er visstnok stiv og rask. Et sted mellom Z-Axis og TCX, men altså tynnere og lettere. Me får sjå...  ;)

Mellom Z-axis og TCX ?  For en skuffelse...     På tross av at fluestenger ikke kan anbefales blir den da fullstendig uinteressant for meg... :-\

Jeg ombestemte meg i siste liten vedrørende kjøp av "One" og bestillte en 9,5 fot #5 SLT heller    DET er gostanga si !  

Alt var mye bedre under krigen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg noengang skal bli eier av ei Sage One, så må nok det bli ei custom-stang, med half wells håndtak.

Syntes ikke noe om utformingen på korken på disse One-stengene, ihvertfall ikke i de letteste klassene.

Kan godt være de gir et godt grep, men det ser klumpete og stygt ut i mine øyne  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...