Gå til innhold

Nytt fluesnøre fra SA - laget i Norge og med Renaelva som utgangspunkt.


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

HAdde vært intressant å vite profilen på denne lina. Noen som har den? Står vel bak på esken skulle jeg tro?

Bak på esken står følgende for #5:

Tip: 0,5 Front taper I: 9,0 Front taper II: 12,0 Belly: 11,75 Rear taper: 9,25 Running line: 57,5 Total: 100,0

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hver dag man får gleden av å teste ut et nytt fluesnøre hvor mange års fiske i Renaelva er med på å danne utgangspunktet for tilblivelsen av ei ny flueline, men nå er det en realitet :D

Flott og detaljert innlegg :) Nesten så man får lyst til å kjøpe det :) Jeg tror jeg er en av de som liker lang klump - i alle fall synes jeg mer om GL highwater (det nye faktisk) enn Presentation, men det kan hende det bare passer litt dårlige kastere bedre.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Endelig var Sweetgrass stanga hjemme igjen etter en liten kosmetisk utbedring hos Vidar Steimler :D

Tok den med ut for å teste den med det nye VPT snøret, og fy faen for en kombo det ble :D

Denne lina er bare så digg ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Nico!  :)

Profilen er i grove trekk som jeg tenkte, men det er sikkert brukt mye tid på detaljene her. I hovedsak tror jeg vi kan kalle denne hovedprofilen "Scandinavian Presentation Taper".  8)

Den har blitt vanlig som presentasjonssnøre hos flere skandinaviske merker.

Det er utrolig spennende at Flyfish Europe gutta står bak en økende mengde snører med skandinavisk design. Nå også enhånds. Tror det kan ta av i utlandet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei , jeg er positiv til denne lina jeg , men glemmer dere ikke noe ?

Passer den til alle stenger , aksjoner osv...... :D

Kan ikke se det er skrevet opp stenger og aksjoner den er testet med.

Espen

Jeg har testa lina på veldig dype stenger, medium og medium/fast og det funker like godt etter min

oppfatning.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , jeg er positiv til denne lina jeg , men glemmer dere ikke noe ?

Passer den til alle stenger , aksjoner osv...... :D

Kan ikke se det er skrevet opp stenger og aksjoner den er testet med.

Espen

De aller fleste stenger takler et enormt spekter av liner. Så hvilke stenger som "passer" til hvilke liner (eller var det motsatt?  ;D) har mer med preferanse å gjøre enn noe annet.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå som sesongen i fjor bare er ett minne i barken, sto snøret til forventningene blant folket? Selv fikk jeg aldri prøvd det da jeg har en forkjærlighet for Long Belly og hvite liner. Men tenkte muligens å bestille noen til neste sesong. La spesielt merke til at det liker kaldt vann, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har åsså fått prøvd dette snøret nå, å min mening er den samme som Henning sin ! Passet ikke meg..Korte kast funket helt fint, men med engang eg passerte 15-20 meter begynte eg å slite .. Sku eg fått til goe kast med dette snøret måtte eg nok tilpasset kaste stilen min mye etter snøret..! Dette er nok et snøre for teknisk meget goe kastere vil eg tro :) Det ska legges til at dette er individuelt, å eg syns Rapporten til terje er meget bra sjøl om d ikke funket like grett for meg :) Testen av snøret ble gjort på en medium rask Sage i klasse 5 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det stemmer, JFL. Jeg brukte denne frem til 5. desember under en god del minusgrader, og snøret la seg snorrett. Kun ringene som ødela pga. ising.

Har dette i både 4 og 5, og digger snøret rett og slett. Eneste minuset etter MIN mening, er vekta. Det kunne godt vært bittelitt tyngre.

Er bare å gå opp en klasse det, Roger :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Eg har åsså fått prøvd dette snøret nå, å min mening er den samme som Henning sin ! Passet ikke meg..Korte kast funket helt fint, men med engang eg passerte 15-20 meter begynte eg å slite .. Sku eg fått til goe kast med dette snøret måtte eg nok tilpasset kaste stilen min mye etter snøret..! Dette er nok et snøre for teknisk meget goe kastere vil eg tro :)

Det trenger ikke ha noe med at snøre kun er for teknisk meget gode kastere. Det er faktisk mulig å ha

forskjellige kastestiler og da passer ikke alle snører til hver og en av oss. Sånn er det bare :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Følte det ble for lett å at det dermed ble vanskelig å strekke ut fortommen poå lange kast..men kanskje d hadde hjulpet å gå opp en klasse på snøre ja :)

Det er mange som med fordel kunne gå opp en klasse og dermed vil få seg en meget hyggelig overraskelse.

Vil tro det er mange fluesnører som er blitt forkastet, men som ville ha gitt store gleder hvis man bare tok seg bryet å teste en snøreklasse opp :D ....... og i noen tilfeller også en snøreklasse ned :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...