Gå til innhold

Scott M Series Fly Rods


enrA

Anbefalte innlegg

Hva med å lage ett eget emne for målinger av stenger under utstyrstråden, og som der igjen er delt inn i merkene som scott , sage, gl, orvis osv. Vil da bli lett å finne stenger som er interessante i fremtiden , litt som ett slags oppslagsverk og. Sånn som det er nå så ligger målingene spredd rundt i trådene og det tar vel sin tid å finne det en vil ha.

Da kan de som liker målinger diskutere det de vil og de som ikke vil, la være å se på den tråden. 

Jeg for min egen del er ikke så interesert i målinger per nå, men det kommer kanskje når jeg vet mer og ønsker mer info.

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på et slikt forum som dette, så må det være takhøyde for alle, og jeg må si at jeg synes det er trist om mine utalelser her som en nykommer skal "skremme" noen vekk fra forumet fordi jeg ikke vil diskutere mine erfaringer på tallgrunnlag.

Kjell Karlsen

Nei, ærlig talt . . . Det må da være lov å si ifra om at man ikke ønsker en utvikling som i "Sage One"- tråden når man starter en tråd om ei stang eller en stang-serie, uten at noen skal behøve å bli fornærmet  ???

Det er ikke verre enn at de som er fiksert på tall og målinger kan starte feks en egen ccs-tråd, hvor de kan diskutere dette til krampa tar dem  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Personlig har jeg blitt både dritfornærma og dritforbanna her inne, men det går over.

Et forum får være det det er ment til, et samlingssted for kranglefanter. (som meg....  :rolleyes:)

Tenk så blodfattig det ville være uten meningsbrytinger og rivende uenigheter.

Jeg har turet på med motstand mot ERN og CCS etc, men det er jo for fanker'n for gøy.. (Selv om jeg ærlig innrømmer at jeg kan synes motparten kan trekke det ALT for langt. Men det er jo også dennes rett  :) )

Edit

Man blir jo påvirket av stemningen, jeg mistenker at jeg oppleves mere sympatisk "live" enn jeg oppfattes på FFS  ;D

Og sånn er det med mange av oss !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg blitt både dritfornærma og dritforbanna her inne, men det går over.

Seriøst ?  :o

Jøss . . . Den dagen jeg blir merkbart fornærmet over noe her inne, skal jeg faktisk ta meg ei real pause  ;)

Er man ikke enten veldig hårsår, eller i overkant selvhøytidlig, om man lar ting som blir sagt her gå innpå seg, da . . . ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så så......

Dette er da ikke noe å ta på vei for for noen å enhver.

jeg måler lenden på stengene jeg , stort sett 9 og 9,6 fot , så har jeg en F2 7,7 også ;D

det siste året har jeg også funnet glede i å måle både lengde på klumper og måle i gram , men diagram-målinger er ikke så interessant for meg .

Jeg tror de som interesserer seg for målinger av type bøyning( ern) er det det dere kaller det? fordyper seg meget i selve det tekniske på oppbyggingen av stenger , finner man kanskje kun det kastetekniske og selve opplevelsen når stanga spenner seg interessant , er man kanskje ikke så fiksert på målinger.

Klart det kan gi svar på stivhet osv , men til syvende og sist er det vel feelingen vi alle ønsker , å føle det svarer , og kjenne stanga jobber for oss når fisken er fast.

Kan jeg være inne på noe rundt dette med teknisk interesse når det gjelder målinger ( ern)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Personlig har jeg blitt både dritfornærma og dritforbanna her inne, men det går over.

Seriøst ?  :o

Jøss . . . Den dagen jeg blir merkbart fornærmet over noe her inne, skal jeg faktisk ta meg ei real pause  ;)

Er man ikke enten veldig hårsår, eller i overkant selvhøytidlig, om man lar ting som blir sagt her gå innpå seg, da . . . ?

Det går vel på direkte krangler jeg har vært dust og begitt meg inn på.

Dritforbanna var litt i overkant uttrykt kanskje, men furten, ja det har jeg difinitivt blitt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt er dette "pimp my flyrod" versjonen av en G2 ( i de lettere klassene).

Jeg er helt sikker på at det er en nydelig stang, men har den samme sjarmen som en G2?

For meg er sjarmen med min G2 9' #5 delvis aksjonen og delvis at den er rigget på en heller "stygg-pen" måte!  ;)

Emnet er upusset (omtrent som gamle Tjøstheim glassfiberstenger  8)), surringene er lysebrune og ikke i samme farge som emnet - slik de fleste high end stenger er, håndtaket har en nærmest pussig fasong med en lakkert korkavslutning(type: "som kun en mor kan elske" om dere skjønner hva jeg mener). Holkene er av spigottype, som i mine øyne er pent og klassisk men byr neppe på noen praktisk fordel.

Er M Series den den fullendte og foredlete versjonen, eller bare en G2 med bleket hår, silikon og botox?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er M Series den den fullendte og foredlete versjonen, eller bare en G2 med bleket hår, silikon og botox?  :rolleyes:

Den ligger fremme på bordet hos Jarle & Bjørnar enda så det er bare å ta en titt sjøl.

PS: emnet er upusset og stanga fremstår som ikke som en Bimbo . Men likevel litt som ei hore.......  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...