Gå til innhold

Steg-for-steg: GoPro HD Fokus Fix


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Det var ikke jeg som lagde den Petter Smart-løsninga, bare så det er klart. Jeg er ikke sterk på sånne ting.

Klarer såvidt å sette sammen ei fluestang ;D

Joona Toivanen er mannen.

Din løsning ser jo veldig fin ut. Men hvor får du tak i det flate linseelementet i rett størrelse? Husker at Joona fant ut at det var umulig å få tak rett størrelse i da han drev og forsket på dette.

Har GoPro selv omsider tatt tak i dette?

Joona sin fokus fix (http://jazzandflyfishing.com/?p=2256) med babyflaske og det hele er jo over et år gammel, og det er jo egentlig ganske utrolig at GoPro fortsatt driver og selger undervannshus som gir skikkelig uklare bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Håvard  :)

Joa, Aquapixs lager dedikerte frontelementer til GoPro HD. GoPro selv har nok ikke kommet på banen ennå. Men denne linsa er laget for GoPro HD- kameraene, så det passer som hånd i hanske  :)

http://www.aquapixs.com/aquapixs/technology.html

Aha! På tide at det kom en ferdig skreddersydd løsning. Merkelig at det ikke har kommet før, egentlig. Så populære som de kameraene er må det jo være mulig å gjøre en del penger på lage fungerende frontelementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Supert at noen informerer om dette :)

Beklager litt uvitende spørsmål: Jeg har det siste året kjøpt 10+ av Contour sine kamera med undervannshus til meg selv og kompiser. Bildene på disse er RÅ under vann uten noen som helst "korrigering". Er dette bare et Go Pro problem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at noen informerer om dette :)

Beklager litt uvitende spørsmål: Jeg har det siste året kjøpt 10+ av Contour sine kamera med undervannshus til meg selv og kompiser. Bildene på disse er RÅ under vann uten noen som helst "korrigering". Er dette bare et Go Pro problem??

Ja, sikkert. Problemet er at GoPro av en eller annen grunn leverer undervannshus med buet linse. Dette gir svært uskarpe bilder under vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Kjøpte glasslinsen fra spoton. Ble veldig klare og fine undervannsopptak og synes også det var en forbedring på land. Men får en liten vignetering når jeg bruker det i 960. Brukte den pakningen som satt på den gamle linsen da den som var med linsen til spoton var litt for stor, men fikk skrudd det helt tett igjen. Har dere andre opplevd dette.

Ser forresten Gopro har kommet med et eget hus nå med flat linse. Men veldig stor linse da så kameraet blir litt mer klumpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...