Gå til innhold

Pen ørret!


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg er fan av de som har store prikker. Sikkert pga det er de som er sjeldnest i mitt fiske da det meste foregår i elv. Synes jo forøvrig at desse elvefiskene er noe for seg selv også sef... Den har tilogmed blåprikken bak øyet:)

Tror nesten jeg kan fortelle deg hvor den der er tatt ja

Du får sende på PM så får vi se om det stemmer ;)

Hehe.... eller omvendt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tror noen må lage en avstemning på hvilke ørretmønstre som er penest, så får vi det avklart en gang for alle. ;D

Totalt unødvendig  :D

Ørreten Herr Stubø la ut bilde av rett over her er et eksempel på hvor vakker en ørret kan bli . . . Absolute spitzenklasse, og fasiten på hva som er en vakker ørret  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle ørreter er ok å se på jeg. Sånn som denne halvkilosen for eksempel:

såvidt du fikk plass til den halvkilosen oppi "bærumshoven" din og tenker jeg  ;D

Nåh, disser du håven min? Den hang nå der i butikken og ventet på den rette. Og jeg kan love deg at det var kjærlighet ved første blikk. Hun (jeg sier hun jeg) var noe uten om det vanlige og vi er nå nesten uadskillelige selv om hun er litt liten nå og da. sammenlignet med de andre i butikken så var hun i særklasse vakrest. Har jeg en dårlig dag så skal det bare et par blikk til så kommer minnene om store stunder vi har hatt sammen strømmende på og livet er herlig igjen. Hun kan ikke verdsettes nok og kommer aldri til å bli byttet ut når det står kosefiske på menyen. Dette er for meg verdens flotteste eksemplar av håver og vil aldri, ALDRI, kunne disses uten at jeg går rett i angrepsposisjon. Så det så!

De fineste ørretene fortjener de fineste håvene. Og det der er ingen "bærumshåv". Ørreten på bildet er heller ingen vanlig halvkilos så de passet så fint sammen så. At det ble litt trangt så det ikke ut til at noen av dem hadde noe imot den korte stunden de hadde sammen. At jeg er pervers nok til å nyte deres lille kosestund er dog kanskje litt på kanten, men men...

Store prikker er fint det også Nicco. Jeg syns ørret er en vakker skapning uansett hvilke tegninger den har jeg. Enkelte er bare enda litt finere enn andre, men det har lite med prikkstørrelsene å gjøre. Det bare er slik. Og den du viste i første innlegg er noe utenom det vanlige. I alle fall for meg. Og da i positiv retning. Flott fisk!

:)

Dissa ik hoven din  :D

Trehover dem er de fineste dem  :)

har en mindre utgave som du bruker nå jeg, klarer meg lenge med den, fiskene ser jo også større ut i den i forhold til McLean hoven min i strl M som jeg mista i sommer....

Så nå driver jeg og sparer opp til denna i stedet : http://www.fiskeogfriluft.net/haver/320-rusler-trehav-m-vekt.html

ellers så mener jeg og huske du hadde en skikkelig miniutgave av en håv på fluefisketreffen ifjor?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Herregud for en nydelig ørret. Tenker pulsen lå rimelig høyt da den der lå i håven. Bra fight? :)

Hehe kjente med èn gang det var en kubbe for å si det sånn, men fighten var ikke noe særlig i forhold til røyene der borte...mye stanging på bunnen og lite utras med andre ord :P Pulsen var særdeles lav grunnet 6 grader i luften, regn og 14 m/sek vind ;D Men fantastisk flott var den absolutt, tror aldri jeg har fått en så tettprikket fisk før  ??? Noen som tør gjette vekt? Aner ikke selv, men ble målt til 59cm. Tipper selv et sted rundt 2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder fisken litt mot kamera, og jeg veit ikke hvor store hender eller hvor svær du er, men jeg vil tippe et sted mellom 2,3 og 2,55. Men hvor mye den veier på grammet er ikke viktig, for det er en fantastisk flott villfisk! Noen som tar på seg jobben med prikketelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...