Gå til innhold

Min nye CANE kniv :-) :-) :-)


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

For ikke så mange ukene siden var jeg så heldig å få en ny kniv fra min gode venn og knivmaker Roar Gustavsen. Makan til gave er det lenge siden jeg har fått for å si det sånn :D

Denne kniven er mildt sagt spesiell da skaftet er laget av bambus (cane), eller rettere sagt skaftet er limt sammen av 300 små biter med bambus :D ...... tro det eller ei :D

I følge Roar er det svært tvilsomt om noen noensinne har limt sammen 300 biter bambus for å lage et knivskaft ;D ...... jeg tror han har helt rett i det :D

Inskripsjonen på slira har kinesiske tegn som betyr BAMBUS. Roar var innom to kinaresturanter for å få hjelp til å skrive de rette tegnene for BAMBUS :D

Dette er et klenodium av en kniv som jeg er stolt av å eie ;D

Tusen takk Roar for en helt fantastisk flott gave :D

Terje

6130460358_22f5960316_z.jpg

6130460122_a98eae2d62_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til gratulantene, og tillater meg samtidig å ta litt av æren siden Roar fikk bambus og ideen fra meg.

Må si at resultatet overgår selv mine våteste drømmer :D

Gratulerer med nok en bambusdings, Terje!

Ganske fantastisk med et materiale som kan brukes til gulv, møbler, stillaser, fluebinderverktøy, sykler (!), buer, fiskestenger, knivskaft etc etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye Wolfram, Vidar og Erik :D

Vidar:

Nå har jeg både fluestang og kniv i cane og begge er merket Vidar Steimler ;D ;D

..... jeg mangler derimot canegulv, canemøbler, canestillaser, canefluebinderverktøy og canesykkel..... men hvem vet, kansje det kommer etterhvert ;D ;D

Jeg tar av meg hatten for Roar, og gjør jammen det samme for Vidar :D

To karer som har gitt meg store canegleder ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Seriøst Terje, du kan da neppe ha brukt for så mange?

Ok, har forståelse for at pandakniven ikke går under hammeren, så jeg skal senke ambisjonsnivået mitt noe. Er tross alt en nøktern kar: Nest til venstre kjøpes. Jeg kan rive i portoen   :D

Sorry, no can do :D :D

Her er affeksjonsverdien svært høy :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg fikk forresten se hele CANE kniv kolleksjonene til Roar nå for noen uker siden, og en av de knivene

vant 2 pris i en stor skandinavisk knivmakerkonkurranse.

Den kuuuleste kniven hadde både skaft og slire av bambus (cane). Det var rått det :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kniv du fikk der Terje.

du bør satse på fluebinderstikke i cane.... ;D ;D

Hør med regal om de kan lime en til deg.... du burde velge ett annet matriale i kjeften ;D ;D

fra spøk til alvor , fantastisk flott kniv , men hvordan er det med vekta , er den ekstremt lett , mht bambusen i skaftet?

Denne må du ta godt vare på..... one of a kind.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Flott kniv du fikk der Terje.

du bør satse på fluebinderstikke i cane.... ;D ;D

Hør med regal om de kan lime en til deg.... du burde velge ett annet matriale i kjeften ;D ;D

fra spøk til alvor , fantastisk flott kniv , men hvordan er det med vekta , er den ekstremt lett , mht bambusen i skaftet?

Denne må du ta godt vare på..... one of a kind.

Mvh Espen

hmmm...... bindestikke av cane.......slett ingen dum idé :D :D

Kniven er lett og fin og som du sier "one of a kind" :D

...... den blir tatt svært godt vare på, så ingen fare med det :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...