Gå til innhold

loop evotec 100


Pættis

Anbefalte innlegg

i 4 år nå jeg brukt rio outbound flyt intermidiate i #7 til enn #7 stang, snøret har for min del vært optimalt til SØ fiske da jeg bruker minimalt med energi på mange kast. problemet mitt med dette snøret er at det har rett og slett elendig kvalitet på running linen, har brukt opp til 4 snører i året og samtlige har krakelert etter 3-4 ukers bruk og fått flenger på 2-4 cm etter noen mnd bruk....

kjøpte i dag et evotec 100 WF8 F/I. #8 fordi klumpen veier det samme som outbounden, 18g. har kun kastet på gress men dette virker virkelig lovende, hard og glatt coating men allikevel myk. snøret kunne igrunn hatt en farge hele veien da det er litt vanskelig å skille mellom grønnt og oliven når man setter fart på snøret. fargen er i mine øyne allikevel ypperlig fiske messig, mange snører er som kjent oransje, knall gule osv og dette har for min del gitt meg litt mindre tro en hva glass klare og grå/grønne snører gjør med tanke hvor godt dette synes i vannet for fisken. null problem å legge ut hele snøret pluss 6-7 meter backing, snøret kunne muligens vært 35 istedet 30 meter. (kaster aldri 30+ med vann til livet da....) alt i alt et supert snøre, i det minste for de som liker "klump" snører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 4 år nå jeg brukt rio outbound flyt intermidiate i #7 til enn #7 stang, snøret har for min del vært optimalt til SØ fiske da jeg bruker minimalt med energi på mange kast. problemet mitt med dette snøret er at det har rett og slett elendig kvalitet på running linen, har brukt opp til 4 snører i året go samtlige har krakelert etter 3-4 ukers bruk og fått flenger på 2-4 cm etter noen mnd bruk....

Hvis du er glad for klumpen og taperingen på din Outbound, kan du evt. selv lave det om til skydehoved m. løkke i enden, og så købe en god coated skydeline du kan lide. Så kan du altid skifte ud efterhånden som skydelinen blive slidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 4 år nå jeg brukt rio outbound flyt intermidiate i #7 til enn #7 stang, snøret har for min del vært optimalt til SØ fiske da jeg bruker minimalt med energi på mange kast. problemet mitt med dette snøret er at det har rett og slett elendig kvalitet på running linen, har brukt opp til 4 snører i året og samtlige har krakelert etter 3-4 ukers bruk og fått flenger på 2-4 cm etter noen mnd bruk....

kjøpte i dag et evotec 100 WF8 F/I. #8 fordi klumpen veier det samme som outbounden, 18g. har kun kastet på gress men dette virker virkelig lovende, hard og glatt coating men allikevel myk. snøret kunne igrunn hatt en farge hele veien da det er litt vanskelig å skille mellom grønnt og oliven når man setter fart på snøret. fargen er i mine øyne allikevel ypperlig fiske messig, mange snører er som kjent oransje, knall gule osv og dette har for min del gitt meg litt mindre tro en hva glass klare og grå/grønne snører gjør med tanke hvor godt dette synes i vannet for fisken. null problem å legge ut hele snøret pluss 6-7 meter backing, snøret kunne muligens vært 35 istedet 30 meter. (kaster aldri 30+ med vann til livet da....) alt i alt et supert snøre, i det minste for de som liker "klump" snører!

Hallo, Pattegrisen. Jeg har faktisk ikke prøvd noen av Loop evotec-snørene ennå, men jeg gleder meg som en unge. Særlig etter slike rapporter som du gir her  :) Jeg har vært en svoren tilhenger av Loop Stillwater'n i ørretklassene til vannkast, men ekstremt gode rapporter om Evotec'n fra alle hold gjør meg litt sugen. Jeg har lovet Henning at neste gang vi møtes, så skal vi hardteste Evotec 100 mot Evotec 140-snøret til vannkast. Blir moro, men tipper alt nå utfallet; at vi begge liker 10 metersklumpen bedre enn 14 metersklumpen til trange vannkast  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode (Pættis  ;D),

Tror jaggu jeg skal teste Evotec snøret, men sitter på høyfjellet  oppi gokk (les: ikke alt for langt unna der André driver å pakker til tur nå) og nettet er tregt så gidder ikke vente på Google. Når du skriver F/I: mener du da fast intermediate, eller flyt running og int klump?

Har selv flere Loop snører og de holder ekstremt godt. Bruker OPTi stream på #5 i sjøen da den takler litt vind og ikke minst trange forhold i innlandet. Stillwater er og blir en kanonline som André nevner. Men Evotec har jeg ikke testet enda så du klarte å pirre nygjerrigheten min nå :)

Ps: møe stankelbein og vakende fisk her oppe. Synd jeg bare har med hagla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del har jeg funnet drømmesnøret til sjøen, tror jaggu jeg bytter ut lts ultimate snøret mitt til #5 stanga også, har en haug med snører til ferskvann men ingen av de har kommet i nærheten av dette, til nå vil jeg tro :)

lars: dette er flyt intermidiate... setter man fart på snøret går det 1-2 cm under vannfilmen og lar man det synke så synker det godt! dekker de fleste fiske situasjoner for min del, landa 12-14 SØ i helga med..

andre: vil tro dere har noe å glede dere til :) flott snøre til vannkast og overhodet kast!!

bjørn: ser ut til det er loop kvalitet hele veien på dette som med de snørene loop har produsert de siste 5-6 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket mye med Airflo 40 snøret de siste dagene. Det er en drøm å kaste med.Et stort minus med det er at skytedelen har en tendens til og krølle seg i knuter og fandenskap. Åssen er skytedelen til den evotec 100 lina? Og åssen er klassifiseringen på det? følger det vektklassen synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket mye med Airflo 40 snøret de siste dagene. Det er en drøm å kaste med.Et stort minus med det er at skytedelen har en tendens til og krølle seg i knuter og fandenskap. Åssen er skytedelen til den evotec 100 lina? Og åssen er klassifiseringen på det? følger det vektklassen synes du?

klumpen på #7 er 16 eller 16,5 gram, jeg gikk for en #8 på #7 stang grunnet klumpen på outbund er 18g på #7. er nok ganske riktig klassifisert men personlig liker jeg at det "trøkker" litt med klump liner. 11 timer fiske på lørdag og 4-5 krøllingser på skyteline må jeg si er overlegent! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er virkelig et supersnøre! Nydelig tappering som slår over perfekt gang på gang! Kom akkurat inn etter 3 timer med denging. Lite fisk men hva gjør vel det når kastingen er som dette! Snøret strekker seg med 1-2 meter backing på hvert kast selv med vann til livet går det som en lek!

Jeg bruker et et 8'er snøre på min Loop opti coast klasse 7.

Thanks Frode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke min bruker, jeg låner bare en kamerat sin bruker og ser imellom forumet her

men jeg kan ikke si meg enig med dere her inne, jeg kjøpte ett loop evotec 100 #7 snøre for 4mnd siden, det er nydeligt og kaste med og alt det derre :D men når det gjelder holdbarhet så holdt det ikke særligt lenge.. etter 2-8timer bruk dageligt i 3mnd så hadde skytelina sprekt opp hele veien og coatinga begynte og løsne.. de på skittfiske måpa egentli når de så snøre og jeg fikk nytt uten diskusjon, men også dette ser jeg begynner og sprekke opp etter dageligt bruk

jeg smører snøre ofte med dressing, jeg skyller det ofte i ferskvann, men alikavel så sprekker coatinga opp.. de er tydeligvis ikke glade i en arbeidsløs sjøørret boms som fisker 6 av 7 dager i uka

noen som kan anbefale ett #7 snøre som tåler så mye bruk som jeg utsetter det for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke min bruker, jeg låner bare en kamerat sin bruker og ser imellom forumet her

men jeg kan ikke si meg enig med dere her inne, jeg kjøpte ett loop evotec 100 #7 snøre for 4mnd siden, det er nydeligt og kaste med og alt det derre :D men når det gjelder holdbarhet så holdt det ikke særligt lenge.. etter 2-8timer bruk dageligt i 3mnd så hadde skytelina sprekt opp hele veien og coatinga begynte og løsne.. de på skittfiske måpa egentli når de så snøre og jeg fikk nytt uten diskusjon, men også dette ser jeg begynner og sprekke opp etter dageligt bruk

jeg smører snøre ofte med dressing, jeg skyller det ofte i ferskvann, men alikavel så sprekker coatinga opp.. de er tydeligvis ikke glade i en arbeidsløs sjøørret boms som fisker 6 av 7 dager i uka

noen som kan anbefale ett #7 snøre som tåler så mye bruk som jeg utsetter det for?

Tror ikke det finns noen snører på markedet som holder noe særlig lenger. 2-8 timers daglig bruk i 3 måneder er veldig mye, spesielt under sjøørretfiske, der man kaster og trekker inn hele tida. Er egentlig imponert over at det holder såpass lenge.

Selv har jeg prøvd mange forskjellige flytesnører til 5er-stanga, men uansett merke varer de ikke mer en en sesong, vanligvis kortere (jeg bruker det samme snøret til 95% av mitt fiske). Da er coatingen helt oppsprukket, og snørene begynner å synke. Har andre snører som brukes sjeldnere, og de holder i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med mr jazz her, er nok ikke mange snører som holder så lenge med tanke på timene du har brukt snøret. også enig i at det faktisk har holdt lenge, jeg bruker et til to snører i året og er igrunn svært fornøyd om saltvanns snøret holder en god sesong og den mengden du har fisket er jo omtrent i snitt hva en annen stakkar får fisket i et godt år :) men om du skal ha den type line (klump til running line uten skjøt) må du nok beregne deg på et par snører i året. jeg er enda knall fornøyd med mint evotec 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 4 år nå jeg brukt rio outbound flyt intermidiate i #7 til enn #7 stang, snøret har for min del vært optimalt til SØ fiske da jeg bruker minimalt med energi på mange kast. problemet mitt med dette snøret er at det har rett og slett elendig kvalitet på running linen, har brukt opp til 4 snører i året og samtlige har krakelert etter 3-4 ukers bruk og fått flenger på 2-4 cm etter noen mnd bruk....

kjøpte i dag et evotec 100 WF8 F/I. #8 fordi klumpen veier det samme som outbounden, 18g. har kun kastet på gress men dette virker virkelig lovende, hard og glatt coating men allikevel myk. snøret kunne igrunn hatt en farge hele veien da det er litt vanskelig å skille mellom grønnt og oliven når man setter fart på snøret. fargen er i mine øyne allikevel ypperlig fiske messig, mange snører er som kjent oransje, knall gule osv og dette har for min del gitt meg litt mindre tro en hva glass klare og grå/grønne snører gjør med tanke hvor godt dette synes i vannet for fisken. null problem å legge ut hele snøret pluss 6-7 meter backing, snøret kunne muligens vært 35 istedet 30 meter. (kaster aldri 30+ med vann til livet da....) alt i alt et supert snøre, i det minste for de som liker "klump" snører!

Hallo, Pattegrisen. Jeg har faktisk ikke prøvd noen av Loop evotec-snørene ennå, men jeg gleder meg som en unge. Særlig etter slike rapporter som du gir her  :) Jeg har vært en svoren tilhenger av Loop Stillwater'n i ørretklassene til vannkast, men ekstremt gode rapporter om Evotec'n fra alle hold gjør meg litt sugen. Jeg har lovet Henning at neste gang vi møtes, så skal vi hardteste Evotec 100 mot Evotec 140-snøret til vannkast. Blir moro, men tipper alt nå utfallet; at vi begge liker 10 metersklumpen bedre enn 14 metersklumpen til trange vannkast  :)

Hva tror du om Evotec 85 Andre, blir klumpen litt kort til "normalt" bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

etter å ha skryt snøret opp i skyene måtte dette komme.. kjøpte et til #6 og et til #7 stanga, har brukt #6 i sjøen så og si hele høst og snøret krakelerte noe få steder i running linen etter en stund men de siste 3 turene har det gått i oppløsning med 15-20 flenger på 1-3 cm lange partier uten coating og tenkte for meg selv at jeg kan ha fått et mandags snøre. tok turen ut på jakt etter salt ørret i dag og valget falt på #7 stanga da forhldene tilsa det, snøret er brukt type 5 turer og etter 20 min fiske smalt det og snøret røyk i 2! heldigvis i bakslengen for min del og etter å ha knytti sammen snøret kunne fiske fortsette... (uaktuellt å kjøre hjem da jeg hadde kjørt en stund for å fiske!!) har brukt og bruker flere loop snører og dette pga meget god holdbarhet på coating og rett og slett for at snørene passer meg godt. skal sies at jeg ikke er særlig imponert over holdbarheten på dette snøret. kjipt siden snørets tapering og tyngde er glimrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei jeg prøver å finne loop evotec 100, men finner den bare hos Skittfiske. Syntes det er rart, for er ikke dette et populært og bra snøre? Noen som vet om andre nettsider som har det, enn skittfiske? 549kr uten frakt er ikke det dyrt for snøre?

Om det er dyrt får bli opp til enhver å bestemme  ;)

Men du finner ikke dette billigere andre steder, og de fleste fluesnører ligger høyere i pris enn Evotec-snørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...