Gå til innhold

Går så blodet spruter


Anders Wennevold

Anbefalte innlegg

Går ikke på sensitivitet på fingre dette Lars, er nok bare du som har glemt såre fingre på lange fisketurer i oppussingsfasen du har vært i! Øl twistcap sår teller ikke!!! Ser deg nok med "soveposen" utover sesongen tenker jeg!

Neida, har bøtta på snei på siden, får best/lengere inntrekk med mer variasjon da; men hendene mine er rimelig herpet så jeg stiller litt i handicap klassen her, så alt hjelper :P

Kjerring  ;D:D

hehehe! Neida, skal ikke være eplekjekk her jeg sitter med maling på skjorta, eller.. ketchup er det forresten. Ikke rart jeg er feit... Uansett lenge siden jeg har tatt en ukestur med stanga så jeg får vel kjenne det på kroppen etterhvert. Men må ærlig innrømme at jeg kan telle på hånda de gangene jeg har blitt sår på fingerne de siste årene. Knokene får litt juling i linekurven noen ganger, men kjøper ikke dong til finger´n  :D (nå får jeg vel ei real lårhøne neste gang vi møtes :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Går ikke på sensitivitet på fingre dette Lars, er nok bare du som har glemt såre fingre på lange fisketurer i oppussingsfasen du har vært i! Øl twistcap sår teller ikke!!! Ser deg nok med "soveposen" utover sesongen tenker jeg!

Neida, har bøtta på snei på siden, får best/lengere inntrekk med mer variasjon da; men hendene mine er rimelig herpet så jeg stiller litt i handicap klassen her, så alt hjelper :P

Kjerring  ;D:D

hehehe! Neida, skal ikke være eplekjekk her jeg sitter med maling på skjorta, eller.. ketchup er det forresten. Ikke rart jeg er feit... Uansett lenge siden jeg har tatt en ukestur med stanga så jeg får vel kjenne det på kroppen etterhvert. Men må ærlig innrømme at jeg kan telle på hånda de gangene jeg har blitt sår på fingerne de siste årene. Knokene får litt juling i linekurven noen ganger, men kjøper ikke dong til finger´n  :D (nå får jeg vel ei real lårhøne neste gang vi møtes :D)

hehe glem lårhøne... med den der på finger'n er det værre ting i vente  mmmoose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på sensitivitet på fingre dette Lars, er nok bare du som har glemt såre fingre på lange fisketurer i oppussingsfasen du har vært i! Øl twistcap sår teller ikke!!! Ser deg nok med "soveposen" utover sesongen tenker jeg!

Neida, har bøtta på snei på siden, får best/lengere inntrekk med mer variasjon da; men hendene mine er rimelig herpet så jeg stiller litt i handicap klassen her, så alt hjelper :P

Kjerring  ;D:D

hehehe! Neida, skal ikke være eplekjekk her jeg sitter med maling på skjorta, eller.. ketchup er det forresten. Ikke rart jeg er feit... Uansett lenge siden jeg har tatt en ukestur med stanga så jeg får vel kjenne det på kroppen etterhvert. Men må ærlig innrømme at jeg kan telle på hånda de gangene jeg har blitt sår på fingerne de siste årene. Knokene får litt juling i linekurven noen ganger, men kjøper ikke dong til finger´n  :D (nå får jeg vel ei real lårhøne neste gang vi møtes :D)

Har aldri hatt problemer med det tidliggere heller men etter jeg fikk ridgeline får jeg et slitasje kutt hver eneste tur og du vet hvor røff jeg er Lars ;D Ekke noe fan av slikt jåleri men men denne strap-on'en skal jeg kjøpe faktisk bare håper den passer sossis fingra mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med det tidliggere heller men etter jeg fikk ridgeline får jeg et slitasje kutt hver eneste tur og du vet hvor røff jeg er Lars ;D Ekke noe fan av slikt jåleri men men denne strap-on'en skal jeg kjøpe faktisk bare håper den passer sossis fingra mine!

Ikke uten grunn at du kalles for Mette-Marius blant kompiser  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ikke status denne strap on merker jeg ;)

er nok noen "smugkjøpere" her også... blitt solgt 4 stk siden jeg bestilte i dag; kjappe var de også - min pakke er merket som "Shipped" allerede  8)

De er det nok Mette-Marius som har kjøpt. Han vil ha en til hver finger. Synd de ikke har tommelutgave  ;D

Nei, sorry, nå skal jeg krype tilbake i denne mørke hula og skamme meg for å spamme denne tråden ;)

Noe må jeg gjøre mens MMS detter inn fra andre som er ute og drar blankiser  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ikke status denne strap on merker jeg ;)

er nok noen "smugkjøpere" her også... blitt solgt 4 stk siden jeg bestilte i dag; kjappe var de også - min pakke er merket som "Shipped" allerede  8)

De er det nok Mette-Marius som har kjøpt. Han vil ha en til hver finger. Synd de ikke har tommelutgave  ;D

Nei, sorry, nå skal jeg krype tilbake i denne mørke hula og skamme meg for å spamme denne tråden ;)

Noe må jeg gjøre mens MMS detter inn fra andre som er ute og drar blankiser  :'(

Stemmer at jeg har kjøpt en og gleder meg til å strapen på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig med Lars litt her, det har endel å si hvordan du trekker lina.

Jeg fisker bare saltvann, og er aldri plaget av sår eller lignende..

Men jeg bruker mye dobbeltrekk da, og da slipper du å dra lina over fingrene.

Fisker både fort og sakte slik, full kontakt hele tiden.

Jeg viste deg jo noen trekk på Whiskey\Cognac\Lavvo\øl\flambert Bacon treffet i fjor høst Frode ;)

Men det husker du kanskje ikke??! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattegrisen, det blir nok et treff om ikke alt for lenge, er bare ikke helt i vater for tiden :P

Men er ingen grunn til at du ikke skal kunne komme over å fiske med meg og andre uten at det er treff ;)

Frode ja, den kvelden var bare fin og vi husker nok mindre enn vi burde!

Men hadde ikke vært foruten den, kanskje formen på lørdag, men som man reder osv..

Clouser trekker er fint, det er mye lettere å variere når du trekker med begge hender og du sparer fingre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore LITT inn på topic igjen Brama , synes jeg "hansken" din så spennede ut , har og prøvd sharkskin skyteline , og blir ikke fortrolig med dette , Vet J&B s fluefiske har hatt inne noen "sokker" til å tre innpå fingern lina går over , men de faller nok av i vann.

Waterworks har også en handske , leveres i høyre og venstre. Neppe bedre enn gamakatsu sin , men ett alternativ.

Ellers så har jo Nilsens Runke-votter (Simms hanske)kommet i oppgradert versjon ;D ( se filmen storørret-dager og hør hva Nilsen lirer av seg der)

de har jo korte fingere , og passer vel sitt ( og Nilsens bruk) bedre enn gamakatsu sin kanskje.

for alle andre med strippeproblemer kan vi trygt gå for din verson Anders !!

Takker samtidig for hyggelig besøk i dag , så fikk vi dratt litt i Nautilusen med max/ brems også , blir omtrent det samma som å stå å røske å dra nede på Grevlingen , men mye trivligere med musikk tel arbe hjemme , akkompagnert av noen flotte Kola-bilder. ;D

Det er viktig at ikke Lakseutstyret " setter seg" , sesongen er jo høyest begrenset , og involverer både vær,lys,vind,strøm,Svensker,Dansker,innfødte og tilreisende ,mye vann , lite vann,for grunnt , for dypt ,for bratt for mye kratt osv..... så det er mye som virkelig skal klaffe i noen få-mulige sommeruker rundt ferietider , så når det blir langt mellom takene , er det en nødvendighet å "turne maskineriet" .

Jeg sier ikke at jeg gir opp , men nestegang får den lille røde bilen oppsøke plasser i Norge der det er mere rullesteiner enn fiskestenger. :D

I morra må jeg prøve å få snekra opp noen nakker. :D

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mottok "soveposen" i går... ser ut til å være en god løsning; selv om det neppe er noe jeg kommer til å ha på neste gang jeg skal på by'n  ;)

Syntes muligens den var litt kort på fingeren; men skal sies at jeg har STORE klyper så det kom ikke som en overraskelse!

Har testet med forskjellige snører og det ser ut til at de glir bra over fingeren uten å generere ekstra motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...