Gå til innhold

Snakker vi ny norsk rekord på flua ???


T.J.Baggerød

Anbefalte innlegg

De som er tatt i Lærdal antar jeg er tatt på 2-hånds. Klepper Olaf Olsen mf. fisket mest med tohånds. Men jeg må sjekke for å være sikker. Jeg er imidlertid sikker på at flere av dem ble tatt på tørt...

Uansett så er fisken på 8 ++fantastisk. At den er tatt nesten helt saltvann er også fantastisk  ;)

Det er nok ikke mer enn en håndfull fiskere som kan skilte med noe slikt på # 6 stang og den fortommen.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

uten å si for sikkert, så er den registrerte norgesrekorden på fluefanget sjøørret 8,2kg og litt fra driva i 2003 etter villmarksliv sine lister. vet att det er tatt mye større, men de er vel ikke dokumentert rett.

jeg blir ihvertfall å sende inn etter dagens liste så får vi se. artig var det ihvertfall.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk pistus, må få sjekka vekta mi opp mot en som er godkjent for kjøp og salg før jeg sender inn. har sjekka den mot andre digitale vekter, og den stemte mot dem ihvertfall.

hva har du rekorden i?, siden du sier velkommen i klubben. er det noe jeg ikke har fått med meg?

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Bent ! :D

Den ser veldig ut som SØ,har du tatt skjellprøve ? :)

Har selv tatt laks på 7,5 (Garantert vekt) på flomstor elv med sekser.Det tok tre kvarter,litt av det må tilleggges at jeg ikke hadde klepp eller stor nok håv,og jeg var alene og tailing var umulig pga. breddens beskaffenhet i det høye vannet.

Så dette må ha vært litt av en opplevelse ! :D

Fantastisk flott fisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Bent ! :D

Den ser veldig ut som SØ,har du tatt skjellprøve ? :)

Har selv tatt laks på 7,5 (Garantert vekt) på flomstor elv med sekser.Det tok tre kvarter,litt av det må tilleggges at jeg ikke hadde klepp eller stor nok håv,og jeg var alene og tailing var umulig pga. breddens beskaffenhet i det høye vannet.

Så dette må ha vært litt av en opplevelse ! :D

Fantastisk flott fisk! :)

det der var nok en sjøørret ja. gjeldfisk ;D. brukte rundt 20-25 min i sjøen/delvis elvemunning. tok den rett inn på stranda uten hov eller klepp. synes det er best. 7,5 i flomstor elv er greit det og på 6ern 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er tatt i Lærdal antar jeg er tatt på 2-hånds. Klepper Olaf Olsen mf. fisket mest med tohånds. Men jeg må sjekke for å være sikker. Jeg er imidlertid sikker på at flere av dem ble tatt på tørt...

Uansett så er fisken på 8 ++fantastisk. At den er tatt nesten helt saltvann er også fantastisk  ;)

Det er nok ikke mer enn en håndfull fiskere som kan skilte med noe slikt på # 6 stang og den fortommen.

:) :)

Har lest om Olaf Olsen sin tørrfluerekord på over 9 kg i lærdal. Men villt flott denne også, grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest bmathies

da var vekt kontrollert og skjema for veiekontroll av vekt,og skjema for registrering med bilder sendt inn til juryen i villmarksliv. det vi veide, veide faktisk mere på vekta for kjøp og salg enn på min private, så jeg kan vel legge til en 50-60 gram på fisken ;D. venter i spenning på svar fra juryen 8).

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...