Gå til innhold

Staffans kastetips.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Meget bra system. Løkkene blir kortere og kortere altså slik at det ikke er mulig for de korte løkkene å trekke med seg de lengere løkkene som skal komme til slutt.

Det trikset lærte jeg av Staffan på Villmarksmessa i Bardu i -93, og har brukt det siden.

Særlig effektivt er det i lakselva med tohånds da det blir store lengder med løssnøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er nok desverre ikke mange av disse i omløp.  Men Orvis hadde en helt fantastisk stang i "den orginale" Superfine serien med uslipt klinge.  "Small Stream 7 fot #5.  Har den selv, og skal aldri ut av mitt eie.

Men om du hyrer Staffan som julenisse, så er jeg sikker på at han skaffer presanger for deg også  ;D

Måtte vært litt av en opplevelse å få han på besøk i familieselskapet på julaften som nisse  ;D

Kjell Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kommer vintern....den kalde fine tia!! Kjøpte meg ei sånn dings til å lage Stenger fra usa som surrer 7 RPM. å ei blanks #9 #5 fra profish dk. med alt tilbehør. lim å tråd har jeg fra mudhole i statene.. er bare det at tida ikke strekker te :rolleyes:

Skal jeg først bygge så ga jo du meg ett lite lys nå da! "9er blir det ikke. så frem med ett tips for emne så skal jeg vel alltids klare å snekre sammen noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...