Gå til innhold

Mosjøen


John K

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at VM i fluefiske går av stabelen på Mosjøen i august neste år, er jeg blitt kontaktet av det engelske landslaget med forespørsel om å hjelpe dem med endel praktiske forberedelser.

Jeg lurer derfor på om noen av dere her inne er fra Mosjøen, eller har god kjennskap til området det skal fiskes i.  Alle hendvendelser tas i mot med takk.

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som naboby til Mosjøen så har jeg vært der en del i regi av jobben

Mosjøen:

  • Tettstedet Gud glemte
  • Plassen er bygd mellom svære fjell (?!)

  • Skal du ha en bayer, glem dagligvaren.. Her selges øllet i egen butikk, i tillegg er den dyrere
  • Generelt ikke et spesielt sjarmerende sted

  • Kommer dere i prat med en innfødt, ikke nevn flyplass og for all del ikke nevn Mo i Rana i samme setning
  • Trøblete uteliv hvis man er fra Mo

  • Industri overalt
  • Sære politibetjenter

Men en ting skal de ha.. Spisesteder med god mat! Et par tips:

Pizza eller Kebab fra Milano er en suksess, Ferdinand som er litt dyrere har svingod biff!

Campingen ved Rema1000 er en helt grei og billig plass å sove

edit: Dialekten er spesiell.. noen eksempler som kan hjelpe om du skal kommunisere med de:

Fluestanga = Flugostango

Brakka (som i brakkerigg) = Brakko

Pølsa = Pølso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ;DGreit å være forberedt på mye og mangt skjønner jeg.  Kan du si noe om fisket?  Det skal fiskes både i elv og vann. 

Drar ikke dit med mindre jeg er nødt, som i jobbsammenheng.

Fisket er ikke det jeg tenker mest på når jeg kjører ut av Mosjøen mot Rana.

Kan selvfølgelig høre med kollegaer om de vet noe.

Helgeland generelt mangler jo ikke akkurat elver og fjellvann 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen andre andre som har kjennskap til fiske i Mosjøen traktene  ppplease

Jeg vet at det skal fiskes elv i øvre deler av Vefsna, men utover det er det svært få opplysninger å hente fra arrangøren ennå.  Har sendt mail til dem i dag, men er svært takknemelig dersom noen av dere her inne har opplysninger om fisket i traktene.

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg var så heldig å treffe Drevja under danicaklekking, sjøørretfiske på danicabeitende store sjøørreter er vel det morsomste fisket jeg har opplevd. Du må søke langsom strømpartier med litt gytjebunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

John spør rett ut om det er noen som kan ta på seg jobben som guide for det engelske landslaget under forberedelsene til VM. Her er det unike muligheter til å fiske sammen med ekstremt dyktige (og hyggelige) fluefiskere.  Ingen som behøver å jobbe gratis for de gutta der heller.

Hvordan fisket er der er helt uinteressant da alle under et VM må fiske der uansett forhold, og med kompetansen som kommer til å møte opp der i 2013 tror jeg de fleste ville fått en helt annen oppfattelse av hva praktisk fiske betyr.

Noen er det vel som er kjent i området?

Dessuten har det blitt hvisket meg i øret at fisket i området faktisk er meeeeeget bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Og hvis noen ikke skjønte det så kødda jeg bare i det forrige innlegget.  ;D

Litt morsomt at de bommer med et år da, men men... Neste år er det NM i Vefsna i august og i 2013 er det VM i samme måned.  ;)

Forøvrig er det VM i Slovenia i juni neste år.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...