Gå til innhold

Joletur til Bornholm


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Hej Gisle

Det med at sjøørreten står med halen ud af vandet har jeg set et par gange selv heroppe i Limfjorden. Den ene gang kunne jeg se, at den stod og spiste små mysis-rejer ved en tangbusk.

Så det er mit bedste bud - de står og spiser rejer......eller andet smådyr......kan være, at dere skulle prøve med en rejeimitation på dem ??  :rolleyes:

Hyggeligt at høre om fiskeriet...heroppe nord på har det blæst storm i dag...........ikke fiskevejr !!!

Mvh

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torben

Vi har vel konkludert med det samme vi også. Det er enorme mengder med Marflo inne på grunna, så det er godt med mat innimellom steinene. Vi forsøkte med både marflo og rekefluer, men fisken sto nok med hodet nede i mellom steinene så den så nok ikke fluene våre. Den ene fisken jeg fikk idag fikk jeg på reke. Den ene fisken som Halvor fikk i går hadde spist et par små kutlinger...... skal ikke være lett det her, men det er jo en del av morroa. :)

Men i morgen er det nye muligheter, Bro rev, ved Snogebæk, får besøk tidlig i grålysningen i morgen av et par revansjesugne nordmenn :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av gode vibber fra Robban, ble det nok en treg dag her på Bornholm.

Dagen startet i grålysningen med frokost og tur ut til Snogebæk. Vindforholdene var tilnærmet perfekt, men når vi kom frem til fiskeplasse så vi at vannet var veldig høyt, og våreplaner om og fiske revet måtte gå i glemmeboka. Endret vindretning førte til høyt vann hele dagen.

Vi fisket et annet lite rev i samme orådet, Halvor fikk på en fiske ganske kjapt som slapp etter et par sekunder. Jeg så 2 vak. ingen av dem av noe størrelse. en slukmann litt lengre bort på stranda fikk en fisk på ca kiloen. Vi reiste så til østkysten og sjekket ut et par steder der. Men der var det helt dødt. Vi reise så over til vestkysten, som vistnok skulle ha fisket godt den siste tiden, for de gutta som kaster metal. Vel fremme ved den utvalgte goplassen fant vi ut at det var andre enn oss som hadde hørt de ryktene, Slukgutta sto skulder ved skulder og kastet i takt :P

Kjørte så ned til Rønne og tok et par kast på Den Hvide Odde, uten at de ga noe resultat. Kjørte så tilbake til le for vinden til Nexø og tok de siste kastene der. Halvor fikk en blank og fin fisk på ca 8 hg.

Blir en økt i morgen også, fergen går klokken 1630.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har medfølelse for uttellingen  :P Ikke moro å ta turen til Bornholm for så å få turen ødelagt pga. været og ugunstige forhold forøvrig. Men hyggelige folk og god øl kan gjøre mye med humøret  ;D Får håpe morgendagen gir et par plastre på sårene. Kommer en støttepils fra denne kanten om ikke lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare komme deg vekk i fra den skrangleholmen og heller knipe de hjemme på kjente trakter.

Sikker bare noe skryt at det er så bra der.

Har konkludert med det samme, bare skryt ;D. hadde forøvrig garantert fått 10 ganger så mye fisk hjemme ;D Hadde vel neppe sett tailende 4-5 kilos ørreter på grunna men pytt, en tailende torsk er jo nesten det samme, og det har vi i da fortsatt i Oslofjorden ;D

Men god mat og litt godt drikke, komme seg vekk fra hverdagen osv, skal man ikke undervurdere. Forøvrig Andebryst med honning glaserte pærer til midag i dag. gjorde ikke så  veldig vondt ;D

Lars: Humøret er på topp, og støttepils setter vi pris på. ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...