Gå til innhold

Gladnyhet for Scott-eiere, nytt servicesenter på Kløfta


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

I siste nummer av Alt om fiske kunne jeg lese at FlyFish Europe skal etablere et nytt servicesenter på Kløfta, og at alle reparasjoner for det europeiske markedet skal utføres her. To stangbyggere fra Scott har vært i Norge for å lære opp de norske stangreperatørene.

- Med dette håper vi å kutte ned på den tid det tar å få for eksempel en ny stangtopp midt i den beste fiskesesongen! sier Roy Thue i FlyFish Europe til Alt om fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er flott, og om det ikke er det viktigste, så ble det lagt på vektskåla da jeg i høst og vinter har fornyet noe av stangparken med både brukt og nytt fra Scott.  Venter snart en ny Scott M-Serie, og om noe skulle skje med den, er jeg mye mer komfortabel med å levere den til Kløfta enn å sende den tur retur over dammen.

Kjell Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

men da må stengene være kjøpt i norge. usa kjøpt må vel fortsatt sendes over there.

bent

Det stemmer. Er stanga kjøpt i USA må du nok sende den dit for reparasjon også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

det ble det ikke. ihvertfall for de stengene jeg har som er usa kjøpt. samme som for simms. kjøpt usa, sendes usa.

uforbeholden livstidsgaranti til første eier skulle vel gjelde over hele verden synes nå jeg der hvor scott hadde ett repair senter. usa kjøpt eller ikke.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med Scott i US and A. Spurte de om hva som var tilfelle om stangen var kjøpt over dammen og om det gjaldt samme garanti i det mye servicesenteret her i Norge. Det jeg fikk til svar var kort og greit: "du sender stangen til senteret i Norge. Det vil gå mye raskere" Ikke mindre, ikke mer. Så da regner jeg med vi fikk svar på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

jævlig bra. kan du sende meg den mailen mack. greit å ha det svart på hvitt hvis det skjer noe.

send den til  baril-ma@online.no  hvis du gidder da.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med Scott i US and A. Spurte de om hva som var tilfelle om stangen var kjøpt over dammen og om det gjaldt samme garanti i det mye servicesenteret her i Norge. Det jeg fikk til svar var kort og greit: "du sender stangen til senteret i Norge. Det vil gå mye raskere" Ikke mindre, ikke mer. Så da regner jeg med vi fikk svar på det.. :)

Du sier altså at om jeg har kjøpt stanga i USA, så kan jeg likevel levere den på Kløfta? Hvis det er tilfelle, så er det to helt forskjellige utspill fra Flyfish Europe og Scott USA. Jeg leverte en 12'6" #8 T2H switch til service i Norge. Den stanga var i følge servicesenteret kjøpt i USA. De kunne derfor ikke reparere den på Kløfta, men kunne fint sende den til USA for meg.

Jeg synes også det er ganske rettferdig at det nye servicesenteret beskytter de som velger å støtte de norske forhandlerne fremfor å spare penger på å handle i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at de som handler over dammen må bli nødt til å sende det dit for reperering også. Blir for ille hvis en importør først skal oppleve å gå glipp av salg i Norge, for deretter å måtte foreta service på egenimport. Alternativet er selvfølgelig at de tar seg skikkelig betalt... håper det!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at de som handler over dammen må bli nødt til å sende det dit for reperering også. Blir for ille hvis en importør først skal oppleve å gå glipp av salg i Norge, for deretter å måtte foreta service på egenimport. Alternativet er selvfølgelig at de tar seg skikkelig betalt... håper det!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes ikke at noen skal straffes for hvor de har kjøpt stanga.

Scott er altfor store til å falle inn under en sånn enkel tankegang.

Tom.

Enkel tankegang? Kan du forklare det?

Scott tjener på alle blanks eller stenger de selger.

Da må de også forholde seg til garantien i alle ledd.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Det minner veldig om da Audi i Norge ikke ville ta i biler importert fra Tyskland for endel år siden.

De ble pålagt å gjøre det likevel av VAG. I ettertid viste det seg å være god butikk for Audi i Norge da det selvfølgelig ble betydelig omsettning på dette. GArantiarbeider ble uansett dekket av Audi AG.

Når det gjelder garantier/reparasjoner av Scott vil det være korttenkt av Flyfish Europe å støte fra seg kunder uansett dersom stanga er kjøpt i utlandet.

Personlig har jeg kjøpt to-tre stenger via Ebay fordi det er spennede med nettauksjon, og det er gøy.

Men jeg har brukt langt mere penger i de lokale fluefiskesjappene i østlandsområdet. Det kommer jeg helt sikkert til å gjøre i framtiden også.

Knekker man en stang kjøpt fra eller i USA går nok fakturaen uansett til Scott Inc. (Eller hva det nå heter.) Kunden vil fremdeles kunne være en potensiellt god kunde for Flyfish Europe.

(Jeg har to Scottstenger. Begge er kjøpt på Lillestrøm, så jeg snakker ikke for meg selv her....)

Edit. Nå må man passe seg for ikke å stikke hue i sanden for framtidens marked. Bokhandlerene er eksempel på hvordan det IKKE gjøres.

Det blir litt sånn "Internett er bare et blaff og en motegreie, det er snart slutt....." :rolleyes:

Flyfish Europe må ta en serviceminded tilnerming. Å furte er bare spadetak til å grave sin egen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner veldig om da Audi i Norge ikke ville ta i biler importert fra Tyskland for endel år siden.

De ble pålagt å gjøre det likevel av VAG. I ettertid viste det seg å være god butikk for Audi i Norge da det selvfølgelig ble betydelig omsettning på dette. GArantiarbeider ble uansett dekket av Audi AG.

Når det gjelder garantier/reparasjoner av Scott vil det være korttenkt av Flyfish Europe å støte fra seg kunder uansett dersom stanga er kjøpt i utlandet.

Personlig har jeg kjøpt to-tre stenger via Ebay fordi det er spennede med nettauksjon, og det er gøy.

Men jeg har brukt langt mere penger i de lokale fluefiskesjappene i østlandsområdet. Det kommer jeg helt sikkert til å gjøre i framtiden også.

Knekker man en stang kjøpt fra eller i USA går nok fakturaen uansett til Scott Inc. (Eller hva det nå heter.) Kunden vil fremdeles kunne være en potensiellt god kunde for Flyfish Europe.

(Jeg har to Scottstenger. Begge er kjøpt på Lillestrøm, så jeg snakker ikke for meg selv her....)

Så du mener butikkene må stille opp for kunder som ikke vil handle hos dem men heller bestille i utlandet?

Alt ennet er "enkel tankegang" Hmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...