Tom Larsen Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 I siste nummer av Alt om fiske kunne jeg lese at FlyFish Europe skal etablere et nytt servicesenter på Kløfta, og at alle reparasjoner for det europeiske markedet skal utføres her. To stangbyggere fra Scott har vært i Norge for å lære opp de norske stangreperatørene. - Med dette håper vi å kutte ned på den tid det tar å få for eksempel en ny stangtopp midt i den beste fiskesesongen! sier Roy Thue i FlyFish Europe til Alt om fiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mack10 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Som Scott entusiast er jo dette helt fantastiske nyheter! Tjohei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Super Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Enger Lie Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Enda en god grunn til å velge Scott flyrods :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mort Has Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Cool! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haug Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 yes - det var faktisk en god og betryggende nyhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Karlsen Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Synes dette er flott, og om det ikke er det viktigste, så ble det lagt på vektskåla da jeg i høst og vinter har fornyet noe av stangparken med både brukt og nytt fra Scott. Venter snart en ny Scott M-Serie, og om noe skulle skje med den, er jeg mye mer komfortabel med å levere den til Kløfta enn å sende den tur retur over dammen. Kjell Karlsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmathies Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 men da må stengene være kjøpt i norge. usa kjøpt må vel fortsatt sendes over there. bent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mack10 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Er dette noe du tror eller vet? Ser ikke helt vitsen..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicolaj brekke Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 men da må stengene være kjøpt i norge. usa kjøpt må vel fortsatt sendes over there. bent Det stemmer. Er stanga kjøpt i USA må du nok sende den dit for reparasjon også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Syversen Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Er det reperasjoner eller garantier det er snakk om her? Tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hehehe ble ikke senteret så mye værd lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmathies Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 det ble det ikke. ihvertfall for de stengene jeg har som er usa kjøpt. samme som for simms. kjøpt usa, sendes usa. uforbeholden livstidsgaranti til første eier skulle vel gjelde over hele verden synes nå jeg der hvor scott hadde ett repair senter. usa kjøpt eller ikke. bent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mack10 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Da har jeg snakket med Scott i US and A. Spurte de om hva som var tilfelle om stangen var kjøpt over dammen og om det gjaldt samme garanti i det mye servicesenteret her i Norge. Det jeg fikk til svar var kort og greit: "du sender stangen til senteret i Norge. Det vil gå mye raskere" Ikke mindre, ikke mer. Så da regner jeg med vi fikk svar på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmathies Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 jævlig bra. kan du sende meg den mailen mack. greit å ha det svart på hvitt hvis det skjer noe. send den til baril-ma@online.no hvis du gidder da. bent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Enger Lie Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Da har jeg snakket med Scott i US and A. Spurte de om hva som var tilfelle om stangen var kjøpt over dammen og om det gjaldt samme garanti i det mye servicesenteret her i Norge. Det jeg fikk til svar var kort og greit: "du sender stangen til senteret i Norge. Det vil gå mye raskere" Ikke mindre, ikke mer. Så da regner jeg med vi fikk svar på det.. Du sier altså at om jeg har kjøpt stanga i USA, så kan jeg likevel levere den på Kløfta? Hvis det er tilfelle, så er det to helt forskjellige utspill fra Flyfish Europe og Scott USA. Jeg leverte en 12'6" #8 T2H switch til service i Norge. Den stanga var i følge servicesenteret kjøpt i USA. De kunne derfor ikke reparere den på Kløfta, men kunne fint sende den til USA for meg. Jeg synes også det er ganske rettferdig at det nye servicesenteret beskytter de som velger å støtte de norske forhandlerne fremfor å spare penger på å handle i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dilla Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 dette er skikkelig good news. skulle ha sendt avgårde s4`en min til statene for og få ny tupp, men nå ser det altså ut til at reparasjonen kanskje kan gjøres her i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjørnarSkj. Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg håper virkelig at de som handler over dammen må bli nødt til å sende det dit for reperering også. Blir for ille hvis en importør først skal oppleve å gå glipp av salg i Norge, for deretter å måtte foreta service på egenimport. Alternativet er selvfølgelig at de tar seg skikkelig betalt... håper det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Syversen Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg for min del synes ikke at noen skal straffes for hvor de har kjøpt stanga. Scott er altfor store til å falle inn under en sånn enkel tankegang. Tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg for min del synes ikke at noen skal straffes for hvor de har kjøpt stanga. Scott er altfor store til å falle inn under en sånn enkel tankegang. Tom. Enkel tankegang? Kan du forklare det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HåkonH Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg håper virkelig at de som handler over dammen må bli nødt til å sende det dit for reperering også. Blir for ille hvis en importør først skal oppleve å gå glipp av salg i Norge, for deretter å måtte foreta service på egenimport. Alternativet er selvfølgelig at de tar seg skikkelig betalt... håper det! Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Syversen Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg for min del synes ikke at noen skal straffes for hvor de har kjøpt stanga. Scott er altfor store til å falle inn under en sånn enkel tankegang. Tom. Enkel tankegang? Kan du forklare det? Scott tjener på alle blanks eller stenger de selger. Da må de også forholde seg til garantien i alle ledd. Tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fredrik hoffmann Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Det minner veldig om da Audi i Norge ikke ville ta i biler importert fra Tyskland for endel år siden. De ble pålagt å gjøre det likevel av VAG. I ettertid viste det seg å være god butikk for Audi i Norge da det selvfølgelig ble betydelig omsettning på dette. GArantiarbeider ble uansett dekket av Audi AG. Når det gjelder garantier/reparasjoner av Scott vil det være korttenkt av Flyfish Europe å støte fra seg kunder uansett dersom stanga er kjøpt i utlandet. Personlig har jeg kjøpt to-tre stenger via Ebay fordi det er spennede med nettauksjon, og det er gøy. Men jeg har brukt langt mere penger i de lokale fluefiskesjappene i østlandsområdet. Det kommer jeg helt sikkert til å gjøre i framtiden også. Knekker man en stang kjøpt fra eller i USA går nok fakturaen uansett til Scott Inc. (Eller hva det nå heter.) Kunden vil fremdeles kunne være en potensiellt god kunde for Flyfish Europe. (Jeg har to Scottstenger. Begge er kjøpt på Lillestrøm, så jeg snakker ikke for meg selv her....) Edit. Nå må man passe seg for ikke å stikke hue i sanden for framtidens marked. Bokhandlerene er eksempel på hvordan det IKKE gjøres. Det blir litt sånn "Internett er bare et blaff og en motegreie, det er snart slutt....." Flyfish Europe må ta en serviceminded tilnerming. Å furte er bare spadetak til å grave sin egen grav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mack10 Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Regner med FlyFish Europe sender regning på reparerte stenger til Scott. Er jo de som har livstidsgaranti og den må jo kunne repareres i Norge selv om den er kjøpt andre steder. Garanti er garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 14. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2012 Det minner veldig om da Audi i Norge ikke ville ta i biler importert fra Tyskland for endel år siden. De ble pålagt å gjøre det likevel av VAG. I ettertid viste det seg å være god butikk for Audi i Norge da det selvfølgelig ble betydelig omsettning på dette. GArantiarbeider ble uansett dekket av Audi AG. Når det gjelder garantier/reparasjoner av Scott vil det være korttenkt av Flyfish Europe å støte fra seg kunder uansett dersom stanga er kjøpt i utlandet. Personlig har jeg kjøpt to-tre stenger via Ebay fordi det er spennede med nettauksjon, og det er gøy. Men jeg har brukt langt mere penger i de lokale fluefiskesjappene i østlandsområdet. Det kommer jeg helt sikkert til å gjøre i framtiden også. Knekker man en stang kjøpt fra eller i USA går nok fakturaen uansett til Scott Inc. (Eller hva det nå heter.) Kunden vil fremdeles kunne være en potensiellt god kunde for Flyfish Europe. (Jeg har to Scottstenger. Begge er kjøpt på Lillestrøm, så jeg snakker ikke for meg selv her....) Så du mener butikkene må stille opp for kunder som ikke vil handle hos dem men heller bestille i utlandet? Alt ennet er "enkel tankegang" Hmmmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg