Gå til innhold

Gladnyhet for Scott-eiere, nytt servicesenter på Kløfta


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Er de veldig strikse på dette med garranti lapper? Har jo noen sneller og annet rask som kommer i fra flyfish europe.

JA!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødvendig å blande forbrukerkjøpslover og annet inn i dette. Alle varer du kjøper dekkes av denne loven, og en garanti som dekker fabrikasjonsfeil har vel ingenting med dette å gjøre.

Det er snakk om en garanti som dekker SELVFORSKYLDTE skader. Når du kjøper en stang ny får du en garanti om at du får utbedret skader eller ny stang når du selv er skyld i dette. Om bikkja di tygger i stykker korken, du rygger over stanga eller går på tryne i ei steinur og knekker den.

Det kan da ikke forventes at dette skal følge stanga videre til nye eiere ubegrenset.

At du må betale for frakt og omkostninger utover selve reparasjon er vel heller ikke urimelig.

Om  du er misfornøyd med Tv programmet du ser og hiver Tv'en ut av vinduet, ja da nytter det ikke å komme til Elkjøp å slå i bordet med garantiordninger. Det samme om du kjører din nye bil i elva på fisketur, nytter ikke å gå til bilforhandler og påberope deg rett til ditt og datt i en garanti da.

Egentlig burde en se på denne garantien som en forsikring til første eier av stanga, er ikke vanskelig dette. Og at dokumentasjon av kjøp må gjøres er vel en selvfølge for å ha orden på dette. Har forøvrig selv kjøpt Scott hos Bjørnar på Lillestrøm, og da har han umiddelbart meldt inn kjøpet, og stanga er registrert på navnet mitt i systemet med en gang.

Dette er da ikke noe nytt, når jeg kjøpte Orvis for over 20 år siden var reglene for denne garantiordningen helt lik, og fungerer på samme måten. Forskjellen her er bare at Flyfish Europe har fått opprettet et service/reparasjonsenter for Scott i Norge.

Men egentlig er det bare å lese retningslinjene til Scott og vilkårene for deres garantiordning, er ikke verre.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke rettet mot deg Ruffen. Du har hatt helt ryddige spørsmål som krever like ryddige svar.

Det var andre som dro inn forbrukerlover etc. og det var egentlig dette jeg mente å kommentere. Snek nok inn en kommentar om dette med dokumentasjon som du spør om i den samme kommentar. Litt uryddig av meg kanskje.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke rettet mot deg Ruffen. Du har hatt helt ryddige spørsmål som krever like ryddige svar.

Det var andre som dro inn forbrukerlover etc. og det var egentlig dette jeg mente å kommentere. Snek nok inn en kommentar om dette med dokumentasjon som du spør om i den samme kommentar. Litt uryddig av meg kanskje.

Kjell

Ok. Ble bare litt forvirret igjen :D Grunnen til at jeg spurte om gatrantibevis er at jeg ikke har vært noe videre flink til å ta vare på slikt. Jeg må nok bli flinkere til det fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ok. Ble bare litt forvirret igjen :D Grunnen til at jeg spurte om gatrantibevis er at jeg ikke har vært noe videre flink til å ta vare på slikt. Jeg må nok bli flinkere til det fremover.

De er helt nazi på kvittering selv om det er en hvit gammel lappe med kun dato og beløp på, så må du ha den. Selve garantibeviset er lite verdt i seg selv mtp Flyfish Europe, der må du vise kvittering for å få service. Ingen kvittering, null reparasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har i dag vært å hentet min Scott 9-er #7 hos Gero sport etter at jeg var uheldig og brakk toppen for 14 dager siden. Stangen var kjøpt der for to måneder siden. Geir husket meg, ikke noe spørsmål om kvittering eller om jeg hadde registrert stangen mht garanti. Leverte stangen i forrige uke på Lillestrøm,fikk oppringning at den var klar i går. En glad gutt som hentet stangen i dag. Betalte kr 500.- med glede. TOPP service 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ble bare litt forvirret igjen :D Grunnen til at jeg spurte om gatrantibevis er at jeg ikke har vært noe videre flink til å ta vare på slikt. Jeg må nok bli flinkere til det fremover.

De er helt nazi på kvittering selv om det er en hvit gammel lappe med kun dato og beløp på, så må du ha den. Selve garantibeviset er lite verdt i seg selv mtp Flyfish Europe, der må du vise kvittering for å få service. Ingen kvittering, null reparasjon

jeg skjønner ikke helt all denne merklige omtalen av flyfish europe, min e2 er på vei i posten og jeg ringte som sagt inn tidligere når jeg ødla stanga og forklarte at jeg verken hadde kvittering eller garanti bevis. fikk butikken jeg kjøpte stanga i til å sende den inn og thats it!! mulig det har vært en del uheldige hendelser for noen her. men når det gjelder garanti så er da de fleste merker med en god garanti avtale som kun er rettet mot første eier av stangen.... syns scott (flyfish europe) får så hatten passer her og dette uten grunn! har vært forhandler selv og et annet kjent svensk merke skulle ha 600 kr for å motta et par briller fra butikk!! brillene kostet ut 699,-!!! 7 ukers vente tid på en stang del som på ingen måte er tilpasset... dette kaller ikke jeg god service da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontaktet service senteret først da jeg ikke fikk med noen papirer på stanga, forklarte hva som hadde skjedd og at jeg ikke fikk papirer ved kjøpet. alt var helt i orden så lenge forhandler sendte inn stanga og gikk go for meg. har snakket med de et par ganger og har ikke hatt noe annet en gode ord derfra. stanga er nå på vei fra usa (så de fikser ikke stenger der ) så jeg er spent på resultatet. i mine øyne er dette strålende service og har som sagt jobbet i bransjen og det er flere av de store som ikke hadde gitt den typen service uten korrekte papirer i boks. vet om sage stenger som har vært jorden rundt i ukesvis og dette for faktisk å komme i retur uten å ha bli ånet engang så alle kan få "mandagsservice". men som sagt, så langt er mine erfaringer med flyfish europe kjempe fine.  

edit: forhandler var mer negativ en hva flyfish europe var for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vært å hentet min Scott 9-er #7 hos Gero sport etter at jeg var uheldig og brakk toppen for 14 dager siden. Stangen var kjøpt der for to måneder siden. Geir husket meg, ikke noe spørsmål om kvittering eller om jeg hadde registrert stangen mht garanti. Leverte stangen i forrige uke på Lillestrøm,fikk oppringning at den var klar i går. En glad gutt som hentet stangen i dag. Betalte kr 500.- med glede. TOPP service 

14 dager?? stanga blir sendt til usa, 3-4 dager en vei... dette var fryktelig kjapt! sendte min avgårde for 6 uker siden og får den igjen til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontaktet service senteret først da jeg ikke fikk med noen papirer på stanga, forklarte hva som hadde skjedd og at jeg ikke fikk papirer ved kjøpet. alt var helt i orden så lenge forhandler sendte inn stanga og gikk go for meg. har snakket med de et par ganger og har ikke hatt noe annet en gode ord derfra. stanga er nå på vei fra usa (så de fikser ikke stenger der ) så jeg er spent på resultatet. i mine øyne er dette strålende service og har som sagt jobbet i bransjen og det er flere av de store som ikke hadde gitt den typen service uten korrekte papirer i boks. vet om sage stenger som har vært jorden rundt i ukesvis og dette for faktisk å komme i retur uten å ha bli ånet engang så alle kan få "mandagsservice". men som sagt, så langt er mine erfaringer med flyfish europe kjempe fine.  

edit: forhandler var mer negativ en hva flyfish europe var for å si det slik!

Jo, i og med at servicesenteret gir en bedre garanti enn hva Scott har i utgangspunktet er jo gode nyheter :)

Hvorvidt du har jobbet i bransjen ser jeg ikke relevansen i..(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pættis

Du slår fast i ditt innlegg at service senteret til Flyfish Europe ikke fikser stenger der, om jeg forstår deg rett. 

Det er helt feil !

Service senteret har gutter som har blitt opplært av fabrikkens folk både her i Norge og i USA. De har fullt verksted med maskiner verktøy og utstyr for å gjøre alle reparasjoner der.  Og de utfører reparasjoner for hele Europa på Kløfta. 

Dette var ikke ment som kritikk av deg og din opplevelse av god service, det var bare en korrigering.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger vel i at jeg har mine runder med diverse aktører på markedet og dermed en bakgrunn til å utale meg om det, er ikke det relevant?

uansett toppicen i denne tråden skulle være en gladnyhet og det er slik jeg opplever den  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pættis

Du slår fast i ditt innlegg at service senteret til Flyfish Europe ikke fikser stenger der, om jeg forstår deg rett. 

Det er helt feil !

Service senteret har gutter som har blitt opplært av fabrikkens folk både her i Norge og i USA. De har fullt verksted med maskiner verktøy og utstyr for å gjøre alle reparasjoner der.  Og de utfører reparasjoner for hele Europa på Kløfta. 

Dette var ikke ment som kritikk av deg og din opplevelse av god service, det var bare en korrigering.

Kjell

snakket med lars på flyfish europe for 5 timer siden og det er der jeg har dette fra, men syntes dette virket litt merkelig når andre har fått stang deler etter snaue to uker... han forklarte hele prosedyren over telefonen og mente jeg skulle ha stanga om en liten uke da den var sendt fra usa i går eller i dag og dette gjorde de med stenger en gang i uken... men om dette ikke er tillfelle og stanga mi har ligget på kløfta i 7 uker (noe som selvfølgelig er en tanke fra min side og ikke nødvendigvis tillfelle) er vel heller servicen så som så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være så enkelt som at deler til din stang ikke finnes i lager på Flyfish Europe og at de må hente deler eller få det gjort på fabrikk. Behøver ikke være værre enn det.

Ellers så fikser de det meste sjøl på eget verksted det er jeg helt sikker på.

Kjell

i og med at det er en e2 som jeg ikke finner i stallen dems lenger så har du nok rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger vel i at jeg har mine runder med diverse aktører på markedet og dermed en bakgrunn til å utale meg om det, er ikke det relevant?

uansett toppicen i denne tråden skulle være en gladnyhet og det er slik jeg opplever den  ;D

Joda, det er nok relevant, men tor nok din bakgrunn som _kunde_ har mer slagkraft i denne sammenhengen.

De "rundene" du har hatt med aktørerer tidligere er sikkert på et annet nivå enn mannen i gata vs butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga til Kikken har antakelig blitt reparert eller fått ny del på servicesenteret på Kløfta, og ikke blitt sendt at og fram over "dammen".

Stemmer det Kjell, fikk ny toppdel fra servicesenteret. Leverte inn hele stanga (S4s) for tilpasning av den nye delen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...