Gå til innhold

Gladnyhet for Scott-eiere, nytt servicesenter på Kløfta


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle få meg en ny tupp på scotten min, da den jeg har nå er en forkortet versjon siden jeg knakk tuppen i fjor en gang. fikset jo tuppen selv med epoxy, så den funker og fiske med. den er bare 15cm kortere enn vanlig.

anyways, jeg ringte gutta på flyfish europe og forhørte meg ang pris etc på en slik reparasjon.

må si jeg ble lettere oppgitt og overrasket da de forlangte 1500kr for en ny tupp. :o

er dette vanlig pris??? jeg var innom nordisk idag og leverte z-axisen #7. den også trenger en ny tupp. 300kr. fiks ferdig. jeg mener................hallo.............1500kr??

Er det garanti paa Scott'en din? Bare saa vi vet at vi sammenligner epler mot epler her. Sage'n hadde tydeligvis garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Nordisk skaffer stangdelen vet jeg ikke, men de lager i hvertfall ikke delen fra skratch. At du får den billig er det ikke tvil om og det er bra for deg.

Men du mener at Flyfish Europe skal drive veldedighet og dugnad for deg når de ikke har garantiansvaret.  De skal overleve de også. Dette handler ikke om samarbeidsvilje men rett og slett at en må ha betalt for den tjenesten en utfører.

Hvor skal Flyfish Europe ta penger fra til å holde virksomheten i gang om dem ikke skal ta betalt for den tjenesten de utfører (garantisaker holder vi utenom) ?

Blir faktisk litt provosert av slike påstander og utalelser fordi jeg selv i hele mitt yrkesliv har jobbet med håndtverk og håndarbeid. Og av og til møter en noen som ikke skjønner eller vil skjønne at ting tar tid og at tid koster. Folk går selv på jobb i dette landet og hever 2-300 kroner timen i lønn, og mange en god del mer. Arbeidsgivere krever gjerne 700-1000 kroner timen for de tjenester som blir gjort. Men når en selv skal betale for en tjeneste glemmer man at det faktisk er noen som gjør jobben.

Husk på det at dette er en hobby for deg, men det er ingen hobby for de som sitter og utfører jobben.

Vet ikke hvordan Scott stang det dreier seg om, men de fleste koster nye ca 6000. Er klar over at bunndelen koster mest å produsere, men her skal det lages en av fire deler uten noen form for serie eller rasjonell produksjon. Du betaler 1/4 av hva ny stang koster, er det ikke flott å få godstanga fiksa for det. Alternativt kan du jo kjøpe deg ei ny stang av annet fabrikat til 1500 som du kan hive om 3 år da du datt og knakk toppen, eller du kan kjøpe deg ei ny stang til 6000 som ikke er det grann bedre enn den du fiksa for 1500.

En provosert avslutning i en tråd jeg kanskje ikke skulle kommentert.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuppen på scotten knakk da jeg skulle montere den en dag. det var min feil ja.

sage tuppen knakk under kasting, så der vet jeg ikke.

kjell: det er helt greit at du blir provosert. jeg ser den.

stanga det er snakk om er en scott s4 904.

syntes fortsatt 1500,- er på grensa, da de faktisk sa 1000,- når jeg ringte de i vinter en gang. dette var før servicesenteret hadde begynt og ta inn stenger og fikse de der, så de kunne hjelpe meg med og sende den til statene. totalkostnaden inkl frakt ville da bli 1000,-.

hadde jeg hatt garantien på stanga , så hadde reparasjonen kostet meg 500,- visstnok.(pr dags dato altså)

ser ut til at jeg bare får punge opp, eller rett og slett klare meg med en 15cm kortere stang enn vanlig.

har ikke helt bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Nordisk skaffer stangdelen vet jeg ikke, men de lager i hvertfall ikke delen fra skratch. At du får den billig er det ikke tvil om og det er bra for deg.

Men du mener at Flyfish Europe skal drive veldedighet og dugnad for deg når de ikke har garantiansvaret.  De skal overleve de også. Dette handler ikke om samarbeidsvilje men rett og slett at en må ha betalt for den tjenesten en utfører.

Hvor skal Flyfish Europe ta penger fra til å holde virksomheten i gang om dem ikke skal ta betalt for den tjenesten de utfører (garantisaker holder vi utenom) ?

Blir faktisk litt provosert av slike påstander og utalelser fordi jeg selv i hele mitt yrkesliv har jobbet med håndtverk og håndarbeid. Og av og til møter en noen som ikke skjønner eller vil skjønne at ting tar tid og at tid koster. Folk går selv på jobb i dette landet og hever 2-300 kroner timen i lønn, og mange en god del mer. Arbeidsgivere krever gjerne 700-1000 kroner timen for de tjenester som blir gjort. Men når en selv skal betale for en tjeneste glemmer man at det faktisk er noen som gjør jobben.

Husk på det at dette er en hobby for deg, men det er ingen hobby for de som sitter og utfører jobben.

Vet ikke hvordan Scott stang det dreier seg om, men de fleste koster nye ca 6000. Er klar over at bunndelen koster mest å produsere, men her skal det lages en av fire deler uten noen form for serie eller rasjonell produksjon. Du betaler 1/4 av hva ny stang koster, er det ikke flott å få godstanga fiksa for det. Alternativt kan du jo kjøpe deg ei ny stang av annet fabrikat til 1500 som du kan hive om 3 år da du datt og knakk toppen, eller du kan kjøpe deg ei ny stang til 6000 som ikke er det grann bedre enn den du fiksa for 1500.

En provosert avslutning i en tråd jeg kanskje ikke skulle kommentert.

Kjell

<<l <<l <<l <<l, Flott Kjell, noen blir aldrig fornøyd. Endelig et servicesenter, da får vi jammen betale for tjenesten Hilsen Anders Wennevold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Scotten er "second hand" som du sier så dekker ikke garantien en drit i dine hender, om jeg tolker vilkårene til Scott rett.

The Scott Lifetime Warranty applies only to the original owner of new graphite and fiberglass rods, and must be registered within 30 days of purchase.  Unregistered or resold rods are not covered by this warranty.

Men du kan fortsatt reklamere mot forhandler.

Hvis skaden er selvforskyld som du sier, kan du egentlig spare deg bryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Scott stenger kjøpt både i USA og Norge,har hatt flere til rep,forskjellen er bare at i på Kløfta tar de 400 pr rep selv når det ikke er selvforskyldt,i statene er det gratis,dette gjelder med eierbevis.Livstidsforsikringen er altså annerledes i Norge enn i USA.Litt bakvendt,spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........

hadde jeg hatt garantien på stanga , så hadde reparasjonen kostet meg 500,- visstnok.(pr dags dato altså)

ser ut til at jeg bare får punge opp, eller rett og slett klare meg med en 15cm kortere stang enn vanlig.

har ikke helt bestemt meg ennå.

Er det ikke litt krevende å forvente garantibetingelser på reparasjon på ei stang en ikke har garanti på..?

Forøvrig: Hvis du registrerer ei Scott stang idag - kjøpt hos norsk forhandler - henvises du til

www.scottflyrod.eu

Hvor havner du da? Jo - hos Flyfish Europe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........

hadde jeg hatt garantien på stanga , så hadde reparasjonen kostet meg 500,- visstnok.(pr dags dato altså)

ser ut til at jeg bare får punge opp, eller rett og slett klare meg med en 15cm kortere stang enn vanlig.

har ikke helt bestemt meg ennå.

Er det ikke litt krevende å forvente garantibetingelser på reparasjon på ei stang en ikke har garanti på..?

Forøvrig: Hvis du registrerer ei Scott stang idag - kjøpt hos norsk forhandler - henvises du til

www.scottflyrod.eu

Hvor havner du da? Jo - hos Flyfish Europe...

men i alle dager... jeg har da for pokker ikke forventet garantibetingelser på denne stanga. som jeg sier så er den second hand. jeg er da ikke helt jævla dum i huet. Jeg VET at jeg ikke kan forlange eller forvente garantibetingelser.

men det må da være lov og mene at 1500,- for en ny tupp kanskje er i drøyeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne betaler 45 dollar i porto og avgift, med garanti. Saa helt gratis er det ikke.

Prisen gjenspeiler muligens hvor mye FfE oensker aa utfoere reparasjoner som ikke er dekket av garanti.

Du kan jo sende den til USA. 100 daler for en ny tupp der, pluss shipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ny tupp til denne stanga lages og tillpasses unikt? Er det vanlig med fluestenger i dag?

På en orvis-stang jeg brakk tuppen på, insisterte orvis-gutta på at ny tupp måtte tilpasses, og ba meg sende inn delene til inspeksjon. Jeg presterte faen meg selvfølgelig å glemme igjen tuppen på fjellet, som førte til et helvetes mas fra begge parter! For jeg insisterte på at jeg ville betale for ny tupp, og frakt, men de nekta, og hevdet at tuppen måtte tilpasses. Etter et helvetes langt mas fra min side, sendte de omsider en splitter ny stang i posten. Ganske deilig i grunn :D

EDIT: Og de lot meg beholde de andre delene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Må en ny tupp til denne stanga lages og tillpasses unikt? Er det vanlig med fluestenger i dag?

Scott er og har alltid vært "nazi" på dette. De pionerte flexdiagrammer på Pow'r'ply stengene lenge før noen andre kom på banen med ERN etc.

Derfor vil de alltid sjekke stangdelene de sende ut så det ikke blir "halvveis"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er Go´knall at det satses på slikt som dette.

Det burde jo friste flere til å handle Scott. I Norge.

Og, er det ikke kanskje på den måten butikk må drives i fremtiden?

Altså at for å få utført garantijobber, må produktet være handlet i Norge/land med ca. samme inntektsnivå/økonomi(Endel produkter har jo Europagaranti)?

Om servicesenteret i Norge skal legge inn arbeidskostnadene vi har her till lands, for så å få tilbakebetalt det samme fra produsenten, er det jo nødt til å gå i minus, dersom de ikke har tjent den ekstra slanten som mellomleddet i Norge/Europa gir.

Så kan man jo selvfølgelig ta "sjansen" og bruke den "nye" type privathandel, sjølvaste nettet, og f.eks. handle fra USA. Og måtte sende dit produktet ble handlet ved reklamasjoner/garantisaker.

Det er vel eneste løsning produsenten kan leve med.

Tror også produsentene skjønner dette så det holder. De vil selvfølgelig fortsatt ha forhandlere i alle land. Og disse skal jo overleve.

Det eneste jeg har reagert litt på tidligere, er at noen nekter å ta betalte jobber på produkter handlet i utlandet.

Det er jo helt hinsides.

PS: Beklager om alt dette ble overlappende/uforståelig. Unnskylder meg med mislykka og kald og vindfull tur med bare torsk som resultat i kveld, med påfølgende trøsteølling. ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ERN er det ingen som bruker. Vel, North Fork til en viss grad, men det var fordi kunden ba om det.

Ellers bruker alle flexdiagrammer (stanga boeyes mot et rutenett), og har gjort det siden...vel "alltid".  ;)

At de forlanger aa faa delene tilsendt betyr bare at de er ekstremt noeye med tilpasningen. Holken skal tilpasses, og er det toppdel saa skal den varee like lang som de andre delene (irriterende hvis toppoeyet stikker 0,5cm opp fra de andre delene). T&T skal i tillegg skrive serienummer paa hver enkelt del.

Paa spigot-holker er det enda mer noeye.

De gangene jeg har sendt stenger til Sage for rep. saa har jeg sluppet unna med aa sende de aktuelle holkene i en konvolutt. Der sparte jeg en del penger, siden porto i Norge MAA vaere den dyreste i verden! Ikke sikker paa om de godtar det lenger. Knekker faktisk veldig sjeldent stenger.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........

hadde jeg hatt garantien på stanga , så hadde reparasjonen kostet meg 500,- visstnok.(pr dags dato altså)

ser ut til at jeg bare får punge opp, eller rett og slett klare meg med en 15cm kortere stang enn vanlig.

har ikke helt bestemt meg ennå.

Er det ikke litt krevende å forvente garantibetingelser på reparasjon på ei stang en ikke har garanti på..?

Forøvrig: Hvis du registrerer ei Scott stang idag - kjøpt hos norsk forhandler - henvises du til

www.scottflyrod.eu

Hvor havner du da? Jo - hos Flyfish Europe...

men i alle dager... jeg har da for pokker ikke forventet garantibetingelser på denne stanga. som jeg sier så er den second hand. jeg er da ikke helt jævla dum i huet. Jeg VET at jeg ikke kan forlange eller forvente garantibetingelser.

men det må da være lov og mene at 1500,- for en ny tupp kanskje er i drøyeste laget.

Dilla... Beklager formuleringen - var ikke meningen å framstille det helt sånn..

Du gir jo uttrykk for at du ser forskjellen.

Det viktigste for meg var å forklare at for oss skandinaver med stenger fra Scott er reklamasjons- /servicepartneren nettopp Flyfish Europe..

For eiere av second-hand eller direkte-importerte stenger er det muligens Scott i Montrose /USA som er riktig adresse - går evt. an å sende en prisforespørsel på mail først, med oppgitt modell /produksjonsnummer. Det er vel uansett korteste vei hvis toppdelen må produseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om ting :) Er litt forvirret. Slett ikke uvanlig det.

Hvis jeg kjøper en scott stang av en kar så kan jeg ikke forvente noe service i fra Kløfta servicesenter uten å måtte betale full pris på ting? Hva nå en det er.  Ikke tillegg meg noen meninger omkring dette!

Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Ruffen. Garantijobber utføres kun for opprinnelig kjøper av ny stang. Garantien frafaller når stanga blir videresolgt, og du må da betale full pris for reparasjoner.

Denne klausulen brukes også av andre stangprodusenter så vidt jeg vet. Blant annet Orvis kjører 25 års garanti til første eier. Så dette er ikke noe unikt for Scott.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Flyfish Europe er i overkant nazi på garanti, der kjører de en beinhard linje og kan være direkte ufin mot folk som ikke oppfyller deres krav. Nok om det.. Har levert inn en Winston til reparasjon igjennom Nordisk, var andrehåndseier. Sa tydelig ifra at jeg ikke var den orginale eieren og at dette var selvforskyldt, likevel sa de at det bare var å sende stanga til dem og at det ville bli fikset. Kosta meg 500kr, det er service det <<l

Edit: før noen hugger hodet av meg, så var stanga kjøpt igjennom Nordisk og ikke utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...