Gå til innhold

Caddis wings


ØrjanK

Anbefalte innlegg

skal bestille meg caddis Wings fra england. og jeg lurer på hvilken krok størrelse smal, medium og large tilsier? for dem oppgir jo ikke krokstørrelsen. fint om noen har peiling.

men er det noen butikker i norge hvor man kan bestille det? har leita, men finn ingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bestille meg caddis Wings fra england. og jeg lurer på hvilken krok størrelse smal' date=' medium og large tilsier? for dem oppgir jo ikke krokstørrelsen. fint om noen har peiling.

men er det noen butikker i norge hvor man kan bestille det? har leita, men finn ingen..[/quote']

 

Hei ØrjanK.

 

Hvorfor skal du bestille caddis wings i England, :?:

Hvorfor laver du ikke dem selv, hvis du tager en svingfjer fra kalkun eller påfugl, og stryger noget Flexament eller softex på den matte side fjeren, og når det er tørt ( 20 min.) kan du klippe vingen ud, og folde den til vinge.

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke i siste nr av fluefiske i Norden det var mønster der de brukte åleskinn på fluene ?

 

Hei Hermansen.

 

Jeg ved ikke om det var det sidste, men det var i 2003.

 

min livret er Stegt Ål, med stuvet kartofler, man man :D

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Var det ikke i siste nr av fluefiske i Norden det var mønster der de brukte åleskinn på fluene ?

 

Hei Hermansen.

 

Jeg ved ikke om det var det sidste' date=' men det var i 2003.

 

min livret er Stegt Ål, med stuvet kartofler, man man :D

 

Hilsen Loke.[/quote']

 

Jeg kan komme tilbake med hvilke nr det er ikveld, lå å leste på artikkelen der i går kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dere har ikke prøvd allergifilteret da?

Det er rimelig kurante saker.

Jeg kjøpte et til Audi som er på flat ramme, det er bare å skrape vekk

kullet og klippe seg vinger. Vingene farges med tusj eller på forhånd

med fargepulver. Et slikt filter koster rundt 100 kroner og holder til 100 vis av fluer.

 

Kan med fordel rufses opp med fint, fint sandpapir.

 

Sett disse: http://www.runesfluefiske.com/fluebindesider/sider/vagcaddis.htm

 

mvh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hei!

 

Dere har ikke prøvd allergifilteret da?

 

Nej men har tenkt å skaffe meg ett å teste, virker jo veldig genialt faktisk. Har sett flere av hans vag fluer så må vel innom en forhandler en vakker dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddis vinger kan laves på mange måder.

det matr. som bruges til at brænde vinger af, kan man folde en gang og klippe en vinge ud.

 

det er meget let, man klipper alt det der ikke ligner en vinge væk. he he

 

Krop. bæver

krog. part. Y2LA #12

antenner. syd am. flodsvin

hackel. sad. rødbrun

tråd. gul #6/0

 

Hilsen Loke.

post-0-1394984495725_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fluebindere.

 

Jeg bruker noe var med i et fluebinde sett som jeg kjøpte av Staffan, husker ikke hva det het men det står mønster på det i boka hans.

Legger det bare dobbelt og klipper et 1/2 hjerte, som jeg rufser opp med fint sannpappir. Mulig det er alergi filter.

 

Hilsen Per Edvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hei alle fluebindere.

 

Jeg bruker noe var med i et fluebinde sett som jeg kjøpte av Staffan' date=' husker ikke hva det het men det står mønster på det i boka hans.

Legger det bare dobbelt og klipper et 1/2 hjerte, som jeg rufser opp med fint sannpappir. Mulig det er alergi filter.

 

Hilsen Per Edvin[/quote']

 

Høres ut som alergi filtret hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

 

Det er nok filteret du henviser til Per Edvin.

 

Fliselin som brukes til å stive opp bla. skjortekraver er meget likt,

hvis det ikke er det samme. Sjekk det opp i butikker som driver med søm etc. Pass på at du ikke kjøper typen med lim på og det bør være

av den tykke typen. Kom gjerne med tilbakemeldinger på dette, jeg har bare brukt filteret.

 

mvh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min livret er Stegt Ål' date=' med stuvet kartofler, man man :D

Hilsen Loke.[/quote']

 

Da må du a deg en tur innom meg i sommer da... På Ålgård, har vi masse ål. Stor er den og

 

Hilsen Anders

 

Tak Anders. tager du dem med til den elv du ved nok, så kan Kirsten lave stegt ål i Os, men husk de må ikke være tykkere end en tommefinger hos en skovarbejder.

Men husk at jeg ikke er i Os 9-11 juli. Der er jeg til træf i Rena med dem der skal til Mongolia =D>

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Det der er lett match: Kjøp deg et filter på en firkantet ramme (audi). Den ser ut som et "trekkspill", skjær løs filten fra ramma og skrap vekk kulllaget som er i midten. Hver av de to dukene er sammensatt av to duker, del dem og klipp vinger.

 

Det eneste som er dumt med dette er at det trekker litt vann og har lett for å flate litt ut under fiske. Det er å anbefale at du forhåndsimpregnerer med watershed, hydrostop, o.l. Farges med tekstilfage eller tusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...