Gå til innhold

Er nesten litt nervøs....


Per....

Anbefalte innlegg

Klør det i fingra deres? Kjempelyst til å fiske? Binder masse?

Kjenner ingen ting.. Har nesten ikke lyst til å se på bindestikka engang, nesten ikke lyst til å fiske heller...

Noen flere som har det sånn? Håper det kommer snart..

Usikker på om jeg skjønner spørsmålene. Er en nervøs for annet enn mennesker som vil en vondt har en lagt lista for høyt.

Fiske handler ikke om fisken men opplevelsene. Hvis en ikke har lyst til å binde fluer eller fiske, så har en bedre ting fore eller er syk. Selv så møter jeg fiskevenner / fluebinding på onsdager. Mandag, torsdag og lørdag går jeg på ski. Det er like bra som å dra på fisketur. "Skifeberen" gir seg proposjonalt med at fiskelysten øker. Kombinasjonen anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av profilen din at du er 17 år... det du beskriver betyr nok bare at hormonene begynner å boble og interessefeltet  vrir seg mot kvinner vin og sang! Går over om noen år.

hehe.. denne var ikke så dum :)

Per: Mange som har det slik på denne tiden, skal du vite. Du trenger nok litt inspirasjon. Om ikke lenge, er det fluefiskemesser flere steder i landet. Bli med på slike sosiale ting, og jeg tror du blir inspirert, finner igjen gløden og interessen for den fantastiske hobbyen din (livsstil, lidenskap etc..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør det i fingra deres? Kjempelyst til å fiske? Binder masse?

Kjenner ingen ting.. Har nesten ikke lyst til å se på bindestikka engang, nesten ikke lyst til å fiske heller...

Noen flere som har det sånn? Håper det kommer snart..

Tror nok du må bare innse at din fluefiskekarriere er over. Mulig du må begynne med Kalinka-dans eller yoga :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg på yoga :) Flueutstyr til salgs!!

Neida, jeg er nok bare lei.. Men det varer lengre enn det pleier, men det har også vært en lang sesong for min del. Drage har jeg og, hatt alt for lenge... Kanskje det er der problemet ligger?! Neida. Men jeg må snart komme i gang, må få fylt opp boksene før det er sesong igjen. :) Bindetrådene hjelper på ganske mye, merker det klør bittelitt, selv om jeg ikke har kommet i gang enda. Har ikke kommet gjennom den obligatoriske vitnerrunden med fiskefilmer enda heller, så der er det alltids litt å hente... Vi får se, blir nok en del fiske i år også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode råd :) Tørrfluelandet nr 1 er nå unnagjort, det hjalp det!

Jada, driver å fisker litt SØ. Men har tatt en pause en periode nå, når jeg ikke har spesielt lyst til å fiske. Gidder ikke fiske bare for å fiske, forid jeg vet at jeg egentlig liker det. Litt lei akkurat nå. Men skal i veien igjen neste helg, blir det en fisk da kan nok fiske og bindelysten stige til himmels igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for og være frekk!! Men ka er du nervøs for då ???:)

JonnyS...

Hehe, for at lysten ikke skal komme tidsnok. Har jo en del fluer som skal bindes, og det er jo kjedelig hvis isen skulle gå og jeg ikke har lyst til å fikse da heller. På denne tia av året pleier det jo å klø noe inni helvette. Men tror det snur litt nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for og være frekk!! Men ka er du nervøs for då ???:)

JonnyS...

Hehe, for at lysten ikke skal komme tidsnok. Har jo en del fluer som skal bindes, og det er jo kjedelig hvis isen skulle gå og jeg ikke har lyst til å fikse da heller. På denne tia av året pleier det jo å klø noe inni helvette. Men tror det snur litt nå.. ;)

Helt normalt å ikke være særlig lysten på hverken fluebinding eller fluefiske i januar/februar når man er bosatt i norge.

Tror jeg hadde blitt sliten av å bare tenke fluefiske året rundt, så det oppholdet som vinteren gir er helt ok for meg.

Når mars kommer er iveren der igjen som aldri før  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for og være frekk!! Men ka er du nervøs for då ???:)

JonnyS...

Hehe, for at lysten ikke skal komme tidsnok. Har jo en del fluer som skal bindes, og det er jo kjedelig hvis isen skulle gå og jeg ikke har lyst til å fikse da heller. På denne tia av året pleier det jo å klø noe inni helvette. Men tror det snur litt nå.. ;)

;D ;D Kan skjønne den nervøsiteten ;D

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for og være frekk!! Men ka er du nervøs for då ???:)

JonnyS...

Hehe, for at lysten ikke skal komme tidsnok. Har jo en del fluer som skal bindes, og det er jo kjedelig hvis isen skulle gå og jeg ikke har lyst til å fikse da heller. På denne tia av året pleier det jo å klø noe inni helvette. Men tror det snur litt nå.. ;)

Jeg synes ikke du skal være bekymret over at ikke er sugen på et fiks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm. Jeg har ofte mest lyst til å fiske med flue når det er 10 minus og tjukk is over hele Norge. Når sesongen er i gang og noen turer er unnagjort, så forsvinner alle illusjoner om hvor fantastisk fluefiske er -  og så gir jeg litt faen. Fluer har jeg derimot ikke kommet i gang med. Planen er å binde noen fluer før hver tur, og holde meg til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg vilt til vårens og sommerens høydare. Laksefiske i Orkla, Surna og Eira. Sjøørret og havabbor! Stå ute i behagelig temperatur! Ikke minst få litt sol på kroppen!

Akkurat nå binder jeg tubefluer til laks og saltvannsfiske. Eksperimenterer med farger og slanger. Artig! :-)

Tenker på fiske flere ganger daglig, og går ikke lei. Tror jeg vet hvorfor også. Har alt for lite tid til å fiske, så hver tur er nøye planlagt i god tid for at det ikke skal kræsje med jobb og familieliv. Gjør som meg; få deg dame, unger og jobb som tar mesteparten av tiden, så blir du garantert aldri lei fluefiske!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det å ha en annen hobby ved siden av fluefisket. Nå er det fotografering som har fanget min oppmerksomhet, og fluesfisket ligger litt på hylla, enn så lenge. Jeg er av den sorten som må ha noe å fordype meg i, hvis ikke blir jeg bare grinete på kjærringa over tid.. ;D

Bruker du f.eks vinteren på å bedre fotokunnskapen vil du få betalt i økt forståelse for foto som resulterer i bedre bilder til sommeren.

Forutsetningen er at du har ett kamera dah.. ;D

En annen ting jeg skal lære denne vinteren er å flette fortommer staffanstyle, det lønner seg til sommern det også. ;)

Kim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...