Gå til innhold

Bornholm 2012


Gjest fredricoo

Anbefalte innlegg

Gjest fredricoo

Ser det er en del forskjellige tråder om Bornholm fiske 2012.

Tenkte å lage en samle tråd for alle oss som skal nedover i løpet av 2012 hvor vi kan spørre, komme med rapporter, forbredelser (med bilder) osv.

Jeg selv har allerede startet med forbredelsene. Har blandt annet kjøpt inn en ny 7#, 6# 2 stk sneller, vadestav, linekurv og en mengde med fluebindings utstyr 8) Nå har jeg i tillegg fått "go" av regjeringa til å innrede mitt eget lille prumperom. Ser for meg at det blir mye tid der frem til avreise i April :)

Håper det er fler av dere som vil dele forbredelser og fremgang på binde fronten :)

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Da var hytte og båt bestilt og betalt. Nå MÅ vi faktisk reise :D Avreise 1 april og hjem den 8.

Noen av gutta har et litt smalt budsjett, så vi fant et fint sommerhus ikke så lanft fra, Rønne.

http://www.bornholmtours.com/ferie-Objekt-8003-Vang

Det blei faktisk ikke så gal pris heller. 1500,- pr pers (4stk) inkl båtturen.

Vi har lagt inn i budsjettet at vi skal ha en guide den første dagen vi er der.

Om noen har noen tips til hvor/hvem jeg kan henvende meg til når det gjelder guide så hadde det hvert prima :)

Vi har plass til 2 til om det er noen som kunne tenke seg en tur. Vi er en ivrig gjeng som kommer til å fiske masse.

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Da var jeg omsider i gang med bindingen 8) Noe innkjøring blir det med èn pekefinger mindre, men ser ut til at det skal gå greit :)

Har konsentrert meg om Jiggy orange/hvit i strl, 4 og 6 og Cdc reke Orange i strl, 6 og 8 idag.

Var så heldig å fikk 15 stk Pattegris av min bror idag også :D

Har satt meg som mål å binde 300 fluer før jeg reiser, så har litt å henge fingra i :P

Legger ut litt bilder av det jeg har fått knyti sammen imorgen!

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Mht. guiding hadde jeg tatt kontakt med en av disse to:

http://www.scandinavian-flyfishing.dk/Menuhovedside.htm

Kjenner begge og vet at de fisker mye og er utrolig hjelpsomme og greie.

Takk for godt tips Magnus. Sendte en mail, så venter spent på svar:)

Ikveld blir det binde kveld med guttane :) Skal i tillegg se Salt Sjøørret på flue for litt inspirasjon 8) Gleder meg som en unge til å se denne filmen :D

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Da var alt klappet og klart for tur (utenom fluer):P Var så heldig å fikk tak i Gopro HD Hero, nytt i eske til 1500,- med kvitering idag :D Dette skal missbrukes på tur. Må kjøpe inn noen ekstra batterier og slikt bare :)

Fy fader som jeg gleder meg til tur. Under 2 måneder igjen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

Sitter å funderer på tur til Bornholm uke 12 .

Er dette for tidlig ?

Bør jeg vente til etter påske ?

Har dessverre latt utstyret ligge ganske brakk noen år ,men drømmen om bornholm verker i sjela .

Sånn det ser ut nå blir det alene tur ,derfor lurer jeg på om det er noen her som skal nedover uke 12 .

Ikke det att jeg skal plage folk med att jeg reiser alene ,men hyggelig å ha noen å skravle litt med etter endt økt .

Er også mulighet hvis noen evt skulle mangle transport ,kjører fra Oslo mandag morgen Evt søndag kveld .

Regner med å bo på Verona .

Mvh

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg er sikkert litt som du og vil ha boksene fulle av fluer. Fra turen i fjor kan jeg si at jeg brukte kanskje 10 fluer gjennom turen en uke. Det går stort sett i jiggy og pattegrisen. Sen har du noen lokale varianter. Hvis du syns det er litt pes med binding så er mitt tips at du Aldri vil trenge 300! fluer. Men det handler om en feeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

SwedeElvis; Veit det er totalt unødvendig med 300 fluer, men er sykemeldt så har lite annet å gjøre. skal i tillegg binde til 2 stk, så må binde litt. Det er Jiggy,pattegrisen og cdc reke det har blitt mest av.

Simen; Om du venter til uke 14, så har vi plass i bilen og egen hytte. 1500,- ca for hytte og feriehuset pr pers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Hei Freddy .

hvilken dato er det snakk om ?

Er veldig lysten på tur ,men må avklare noen småting først .

Holder tilbudet åpent noen dager til .

Tusen takk for svar og tilbud .

Simen går enda en tur i tenkeboksen .

Blir fra 1 til 8 april.

Ta deg en tur i tenkeboksen, så snakkes vi nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ser bedre ut nå enn på samme tid i fjor, ja året før det også. Var på Bornholm dagene/helga 2-5 februar. Hadde fluebinding/foredrag hos fluefiskerne Bornholm. Vi var tre som dro nedover, men kulda måtte jo komme med 10 kalde på natta, 20 cm snø og nordvest 10 sek.meter. Det lille fiske vi gjorde ga en flott blank 1,5 kg`s. som Russel fikk på CDC reke. Det er minimalt med is inne i Østerjøen så vannet blir fortere varmet opp i år. Blir et spennende forårs fiske uansett når i mars/april man drar. Husk fisketegn! (fiskekort)

Mvh

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest fredricoo

Fy som jeg gleder meg nå! Er som du sier Runar. Ting ser bedre ut i år:D

Blir ikke akkurat noe mindre begeistra når jeg ser dette-http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/havobservationer.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er på Bornholm for å besøke mine foreldre, men med samboeren, så det blir ikke allverden av fiske.

Men litt har det da blitt, var skikkelig lovende forhold på sørbornholm i går, men 4 timer gav intet, vi sluttet på østsiden i blikkstille klart vann, bare for å få med os kveldingen, intet der heller.

Tog et par timer i kveldingen igjen i dag på østkysten, i blikkstille vann, uten noe resultat.

En del andre fiskere ute i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest fredricoo

Nå er det ikke lenge igjen til vi reiser :D Begynner å få seriøs reisefeber. Forventningene blir ikke akkurat mindre av å se vanntemp på over 5+!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...