Gå til innhold

Gjedde 2012


Anbefalte innlegg

Hadde en tur etter gjedde i går. Forsåvidt ingen tvil om at gjeddene her i sør var i full gang med å gyte. Parvis svømte de sammen på grunna og inn i sivet. MEN å fiske på de? Snakker om umulighet! Hadde et par gjedder som fulgte etter flua helt inn. Da jeg ikke turde trekke mer i snøret (fordi de var tett på) stilte gjedda seg 20 cm unna gurgleren og liksom prøvde å stirre den i senk. Jeg ventet på hugget/eksplosjonen som aldri kom..... Jeg er ingen erfaren gjeddefisker, men er de litt sånn fraværende under gytinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hadde en tur etter gjedde i går. Forsåvidt ingen tvil om at gjeddene her i sør var i full gang med å gyte. Parvis svømte de sammen på grunna og inn i sivet. MEN å fiske på de? Snakker om umulighet! Hadde et par gjedder som fulgte etter flua helt inn. Da jeg ikke turde trekke mer i snøret (fordi de var tett på) stilte gjedda seg 20 cm unna gurgleren og liksom prøvde å stirre den i senk. Jeg ventet på hugget/eksplosjonen som aldri kom..... Jeg er ingen erfaren gjeddefisker, men er de litt sånn fraværende under gytinga?

Jeg hakke peiling egentlig… Men, er ikke gjeddegyting i mars i tidligste laget, sjøl til sørlandet å være? ?

Mener det samma som Kim. Gjedda er i transe under selve akten, men den må jo ete før og etter, og særlig etter endt leik  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda begynner gjerne leken som regel i april/mai måned, styrt av vannstand og temperatur. Lett å se i sivkanten når dem er igang med lek.

Jepp. De var i gang i sivkanten så det holdt.  :)

Alt er litt tidligere her i år.

Rått og litt skremmende at dere har nok vann og riktig temperatur allerede. Krever ikke gjedda ca 14 grader i vannet rundt gytetider? Kommer sikkert an på hvor i landet osv men. korriger meg gjerne hvis jeg tar feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda begynner gjerne leken som regel i april/mai måned, styrt av vannstand og temperatur. Lett å se i sivkanten når dem er igang med lek.

Jepp. De var i gang i sivkanten så det holdt.  :)

Alt er litt tidligere her i år.

Rått og litt skremmende at dere har nok vann og riktig temperatur allerede. Krever ikke gjedda ca 14 grader i vannet rundt gytetider? Kommer sikkert an på hvor i landet osv men. korriger meg gjerne hvis jeg tar feil

Aner ingenting om tempertur og gjedde, men at de gyter nå er et faktum. Klin kokkos fiske, men skjønner ut i fra Robbans artikkel at det er bedring på gang etter gyting. Dette var i en grunn solvendt lagune og gjeddene plasket i sivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muppets og 8 s/m er herlig kombo, regner med at du har en superrask 8'er eller lignende. ;D

Prøvde noen kast etter gjedda i går, ved ett vann nærmere Sverige. Kald vind og det faktum at jeg bare hadde joggesko på meg så jeg ikke fikk bevegd meg på myra resulterte i null fisk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nya flugor! Schlappen, bucktail, arctic fox och lite flash, att köra bara muppets va lame!

Och nej, inte supersnabb direkt. Loop pikebooster med GL pike, sjukt skön combo! Inte för att man presterar några superkast i vind men så länge man inte kastar rakt in i vinden går det helt okej! Fisk får jag ju hur som helst inte oavsett väder  ;D???

post-18097-13949891749092_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute etter gjedda fredag og lørdag, og det ble fisk begge dagene. Vi fisket på langrunt område med mye gress og siv. Null jaging eller byttefisk, men gjeddene lot seg terge til hugg av pike muppets. De fleste tok veldig forsiktig, men et par var brutale! Ingen store fisk, de fleste lå rundt 1.5-2 kg. Blir artig å prøve igjen når det er varmere i vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...