Gå til innhold

Diamond Hard UV resin


-Lars-

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Jeg lagde en testbuzzer nå for 5 min siden. Bakkroppen coatet jeg med bug-bond lite og thorax med diamond.

Belyste begge med den laserpennen og det ble ikke rare forskjellen. Dvs. det herdet lynkjappt og ble fint som fy.

Og det var ikke lenge jeg herdet, type 5-6 sekunder på hver side av kroken... Noen andre som har testet Den lasern synes jeg var skummelt god.

Ja det ryker jo til og med, prøver å være litt forsitig helt i begynnelsen....

Det funker som fy, men ser at det ikke er like sterkt som epoxy på sjøørretfluer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tror man skal være litt forsiktig med den lasern, når limet herdes så vil det kanskje reflektere laserstråler tilbake på deg. Synes den tingen var litt skremmende. Og det er ikke noe tvil om at den er ganske kraftig, lyser langt som f..

Jeg har hørt om karer som har fisket skikkelige fisker med ordentlig tanngard og brukt BB. Til sjøørretfiske må da dette være mer enn sterkt nok. Jeg har ikke sjangs på å plukke i fra hverandre mine fluer bundet med dette limet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har hørt om karer som har fisket skikkelige fisker med ordentlig tanngard og brukt BB. Til sjøørretfiske må da dette være mer enn sterkt nok. Jeg har ikke sjangs på å plukke i fra hverandre mine fluer bundet med dette limet.

Ja mener selvfølgelig når fflua treffer svaberget...  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ah, laser... Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation... :)

Bør man belyse limet med solbriller da?

Eirik

Skal du ikke se bort i fra. (Jo det er nettopp det du skal gjøre.. Altså ikke se på laseren... æhhhh..)

har nå uansett lagt den utenfor rekkevidde for treåringen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å ikke se på det som skjer med den tynne stråla Fredrik.... Må jo nesten ha 10x50 zeiss på den for å treffe flua!!

Solbriller er nok ikke en dum ide. Noen som har testet dette å herdet litt lenge for så å oppleve at lyset endrer seg? Følte nesten at jeg fikk reflekser på meg... Og det liker jeg ikke.

Edit: Her aner jeg et nytt marked for sveisebriller... kanskje lage en litt trendy utgave  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kan jo teste med vanlig UV solbriller.

Mener å ha sett folk som jobber med dette bruker beskyttelsesbriller. Sveise fiberoptikk etc..

Og ja, det er noe for konsentrert stråle Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om karer som har fisket skikkelige fisker med ordentlig tanngard og brukt BB. Til sjøørretfiske må da dette være mer enn sterkt nok. Jeg har ikke sjangs på å plukke i fra hverandre mine fluer bundet med dette limet.

Ja mener selvfølgelig når fflua treffer svaberget...   :-X

Aaaaa ukjent problem for meg.  8)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har hørt om karer som har fisket skikkelige fisker med ordentlig tanngard og brukt BB. Til sjøørretfiske må da dette være mer enn sterkt nok. Jeg har ikke sjangs på å plukke i fra hverandre mine fluer bundet med dette limet.

Ja mener selvfølgelig når fflua treffer svaberget...   :-X

Aaaaa ukjent problem for meg.  8)

heldiggris  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for testingen Rune!

Hadde egentlig tenkt å bare bestille lykta, men ble jaggu litt usikker nå  :-\ Tror det kan være en ide å få fatt på noen egnede briller (og ikke se på TV mens den herder. Plutselig ryker det av "kåddane" som vi sier her nede ;) )

Noen som har testet Diamond på feks. jiggyhoder for å se at den herder godt selv ved tykt lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Takk for testingen Rune!

Hadde egentlig tenkt å bare bestille lykta, men ble jaggu litt usikker nå  :-\ Tror det kan være en ide å få fatt på noen egnede briller (og ikke se på TV mens den herder. Plutselig ryker det av "kåddane" som vi sier her nede ;) )

Noen som har testet Diamond på feks. jiggyhoder for å se at den herder godt selv ved tykt lag?

Ja det herder som f.. med en røykdott som stiger opp i øyeblikket laseren treffer stoffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, takk :)

Røyken har du på alle uv-limene dersom du ser etter. Forskjellen ligger vel først og fremst i denne kryptonittlykta som herder kjappere og da er røyken også mer synlig. Med gravid frue i huset så tør ikke jeg sitte å herde i nærheten av henne ;) sikkert ikke veldig sunt med hverken lys eller røyk  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om dum. Jeg var en liten periode og jobbet på et verft hvor de bygde de "nye" mtb,ene.

De er jo av plast og når folkene var ferdige med dagen var det mange som helte skvetter med polyester og winylester (eller noe sånt) i et tomt oljefat på utsiden. Det ble jo en del oppi denne tønna.

Så tok en ei lita bøtte med herder og kastet oppi for morro skyld. Fy faen som det freste og kokte oppi der og som det røyk. Var ikke noe populert.

Må få kjøpt meg slik bug bond sak jeg og. Ser fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette i dag, og du hildrande du hvor fort herdingen går. Som nevnt, så ryker det fankern meg av limet. Ser ut til å funke veldig bra. Eneste som jeg synes er litt småkjipt er at lyspunktet er så lite, at du ikke kan bare sitte og vifte - du må sikte deg inn. Og da må du jo se på greian, og da drar den vel ut et par hornhinner :)

Må prøve mer, har bare prøvd et par fluer, men lurer på om den "svir" bindetråden, for den svarte tråden min har sett litt grå ut etterpå.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått min Diamond Hard UV Resin i posten for et par dager siden. Men jeg reagerte på at flaska var så lett. Det er bare noen milliliter inni. Holder jeg tuten opp kan jeg klemme flaska helt sammen på midten, uten at det kommer noe ut. Den er under 1/3 full. (veier 22 gram totalt)

Lampa er "knall", men var det like lite i din flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testa loon sitt uv-lim, og det var ikke noe tess. ble "tacky" og var litt for tykt og vanskelig å dandere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...