Gå til innhold

Kilosfisken 2012-brunørret


-Arild-

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tok en tur til elva i området her idag. Akershus-traktene..En kompis av meg og jeg landet denne kubben på 2,5 kg (ser på det som et samarbeidsprosjekt da vi ikke hadde håv):

orret_25kg1.jpg

http://highfivefishing.wordpress.com/2012/02/28/et-relativt-friskt-pust/

Pleier normalt sett å la disse rakkerne vandre videre, men som det fremgår av bildene blødde fisken såpass mye at et kakk i huet var uungåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hyggelig at mange er ute å koser seg, gøy med fine fangster.

Må jo melde inn etterhvert...noen "kilosfisk" i vann på buzzers, men det er denne jeg er mest glad for fordi den var på Korlinefiske i bortgjemt bygdelandsbekk,og på min nye vidunderstang til slikt fiske...Winston GVX #4 9' :)

1,5 kilo og i meget livlig kondisjon, skøy :)

post-1338-13949891701872_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Folkens,

Da er sesongen så definitivt i gang på vestlandet, rettere sagt på Bømlo.

Sol og ok temperatur med lite vind på Påskeaften ga kanonfiske på mygg og lepto klekkere i et lite vann med fin fisk.

[attach=2]

Disse var dagens to første og de ble kakka for å sikre grill middagen, vekta stoppa på 2,2 for den største så lista er lagt rimelig høyt i år hehe.

Og nå er det bare dager eller ei uke før klekkinga er i gang i gromvannet med virkelig stor fisk

post-20167-13949892020924_thumb.jpg

post-20167-1394989203899_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fisk på meg i dag! 1.2 kilo og meget nøgd med kjukken jeg fikk! Trygve mista en litt større og Pål fikk en over kiloet for noen dager siden! Artig med kjempe åpning på sesongen! Vi hadde nok fått flere fine hadde det ikke vært for kald nordavind :(  Alle fisker tatt på myggklekkere.

[attachimg=1]

post-3025-13949892027707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Unknown User

Hadde en fantastisk tur i dag i ny elv. 1,2 kg tatt på rhodani. Greit fornøyd med den starten av sesongen.

6997119560_d112651f42_z.jpg

6997119554_3751ea784d_z.jpg

Skjønner ikke hvorfor bildene ble så dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 50 cm lang, men bare 1,1kg slurpet palmermyggen bedaglig i seg. Uansett deilig med første fisk over kiloen :D

Fikk svømme videre etter en tur i blautmyra og et par bilder med mobilen.

[attachimg=1]

Frode

post-2340-13949892332522_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur  ;D

Jeg er nå i ferd med å lande etter en fantastisk periode på 7-8 dager med ørretfiske i vestfold, telemark og buskerud. Har opplevd et fantastisk fiske! Rapport kommer i en egen tråd. Føler likevel den fineste av kilosørretene jeg fikk i løpet av disse dagene fortjener en plass i kilostråden.

[attach=1]

Den svømmende muskelen veide 1,5 kg og tok min hydropsychenymfe med to sorte kulehoder. Etter fotografering svømte den lykkelig videre. Ettersom bildet er tatt med mobilkamera redigerte jeg det raskt i et enkelt redigeringsprogram. Mye å utsette på redigeringen, men det er iallefall bedre enn mobilbildet.

:D :D :D :D :D :D :D :D

post-3409-13949892379102_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...